Aim: Scholarly communities increasingly interact using social media (SoMe). This study investigated curricular expectations of expert and frontline SoMe users, with the goal of identifying differences that might inform the development of a curriculum designed to teach clinicians and researchers the effective use of SoMe.
Methods: From May 15 to August 28, 2020, we recruited participants via the METRIQ study recruitment protocol. Participants were stratified into “expert” and “frontline” users based on prior experience with SoMe. “Expert” users were defined as having published SoMe research, run SoMe workshops, or through the use of a popular #SoMe account. All others were categorized as “frontline” users. Participants completed a 14-question survey (with 90 sub-questions) regarding the content, skills, and attitudes that they believed should be taught to educators or researchers new to SoMe.
Results: In total, 224 users were invited, and 184 users filled out the survey. Experts were more likely to recommend teaching clinicians to use blogs (88% vs 74%), Facebook (46% vs 32%), Instagram (51% vs 34%), Medium (16% vs 4%), Snapchat (15% vs 4%), TikTok (29% vs 12%), and Twitter (97% vs 88%) compared to frontline users. Experts were more likely to recommend SoMe to foster communities of practice (83% vs 66%), disseminate research (80% vs 67%), and promote engagement for knowledge translation (86% vs 74%) compared to frontline users.
Conclusions: There are few differences between the SoMe curricular expectations of expert vs. frontline users. These results could inform the creation of resources for teaching clinicians and researchers how to effectively use SoMe.
Social Media Curriculum development Twitter Academic Twitter MedTwitter
Amaç: Akademik topluluklar, sosyal medyayı (SoMe) kullanarak daha fazla etkileşime girmektedir. Bu çalışma, klinisyenlere, eğitimcilere ve araştırmacılara SoMe'nin etkin kullanımını öğretmek için bir eğitim programı oluşturulmasına dayanak sağlayacak uzmanlarının ve ön saftaki klinik çalışanların görüşleri arasındaki farkları incelemektedir.
Yöntem: Katılımcılar, 15 Mayıs ile 28 Ağustos 2020 tarihleri arasında METRIQ çalışma protokolü kullanılarak araştırmaya davet edilmiştir. Katılımcılar, SoMe ile önceki deneyimlerine dayalı olarak "uzman" ve "ön saf" klinik çalışan kullanıcı olarak sınıflandırılmıştır. "Uzman" kullanıcılar, SoMe araştırması yayınlayan, SoMe çalıştayları yürüten veya popüler bir #SoMe hesabı yöneten kişiler olarak tanımlanmıştır. Diğer katılımcılar ise “ön saf” olarak tanımlanmıştır. Katılımcılar, SoMe'de yeni olan eğitimcilere veya araştırmacılara öğretilmesi gerektiğine inandıkları bilgi, beceri ve tutumlarla ilgili 14 soruluk bir anketi (90 alt soruyla) yanıtlamıştır.
Bulgular: Toplamda 224 kullanıcıya anket linki gönderilmiş ve 184 kullanıcı anketi doldurmuştur. Uzmanların ön saf kullanıcılara kıyasla blog (%88'e karşı %74), Facebook (%46'ya karşı %32), Instagram (%51'e karşı %34), Medium (%16'ya karşı %4), Snapchat (%15'e karşı %4), TikTok (%29'a karşı %12) ve Twitter (%97'ye karşı %88) platformlarını öğretmeyi önerme olasılıkları daha yüksek bulunmuştur. Uzmanların, ön saf kullanıcılara kıyasla uygulama topluluklarını teşvik etmek (%83'e karşı %66), araştırmaların yaygın etkisini genişletmek (%80'e karşı %67) ve bilgi dönüşümü için katılımını teşvik etmek (%86'ya karşı %74) maddelerinde SoMe'yi önerme olasılıkları daha yüksek bulunmuştur.
Sonuç: Uzman ve ön saf klinik çalışanların SoMe eğitim programına yönelik beklentileri arasındaki farklar önemsiz derecede azdır. Bu sonuçlar, klinisyenlere, eğitimcilere ve araştırmacılara SoMe'nin nasıl etkin bir şekilde kullanılacağını öğretmek için kaynakların oluşturulması konusunda bilgi verebilir.
Sosyal Medya Eğitim Programı Geliştirme Twitter Akademik Twitter MedTwitter
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 62 |