Tıp Eğitimi Dünyası Türkiye'deki tıp ve sağlık çalışanlarının eğitimi ile ilgilenen Tıp Eğitimini Geliştirme Derneği'nin resmi dergisidir. Derginin resmi olarak sahipliğini dernek adına derneğin başkanı temsil eder.
Tıp Eğitimi Dünyası, tıp eğitimi alanı ile ilgili; kesitsel, retrospektif, prospektif veya deneysel araştırmalar, derlemeler, eğitim programı tanıtımları, editöryal yorum/tartışmalar, editöre mektuplar, bilimsel mektuplar, kitap değerlendirmelerini yayımlayan bilimsel bir dergidir.
Tıp Eğitimi Dünyası; tıp eğitimi alanı ile ilgili; kesitsel, retrospektif, prospektif veya deneysel araştırmalar, derlemeler, eğitim programı tanıtımları, editöryal yorum/tartışmalar, editöre mektuplar, bilimsel mektuplar, kitap değerlendirmelerini yayımlayan bilimsel bir dergidir.
Tıp Eğitimi Dünyası; yayımladığı makalelerde, konu ile ilgili en yüksek etik ve bilimsel standartları taşıması ve ticari kaygıları olmaması ilkesini gözetmektedir. Yayımlanmak için gönderilen makalelerin daha önce başka bir yerde yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere gönderilmemiş olması gerekir. Eğer makalede daha önce yayımlanmış; alıntı yazı, tablo, resim vb. varsa, yazar(lar), yayın hakkı sahibi ve yazarlarından yazılı izin almak ve bunu makalede belirtmek zorundadır. Daha önce kongrelerde sunulmuş çalışmalar, bu durum belirtilmek koşuluyla kabul edilir. Makale, yazar(lar)ın daha önce yayınladığı bir yazısındaki konuların bir kısmını içeriyorsa bu durum belirtilmeli ve yeni yazı ile birlikte önceki makalenin bir kopyası da gönderilmelidir.
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen yazılar -biçimsel esaslara uygun ise- basım öncesi Editör(ler) ve en az iki danısman tarafından incelenir. İki danışman kararı çelişirse üçüncü bir damışman atanır. Editör(ler) yayın koşullarına uymayan yazıları yayınlamamak, düzeltmek üzere yazar(lar)a geri göndermek, biçimce düzenlemek veya reddetmek yetkisine sahiptir.
Makale danışman değerlendirmesine gönderildikten sonra, yayın hakları devir formunda imzası bulunan yazarlar dışında yazar ismi eklenemez ve yazar sırası değiştirilemez. Makale yazarlarından herhangi birinin isminin makaleden çıkartılması için, konuyla ilgili tüm yazarların, açıklamalı, yazılı izinleri alınmalı ve Tıp Egitimi Dünyası’na bildirilmelidir.
Yazının kabul veya reddedildiğine dair bilgi sorumlu yazara bildirilir. Gerekli oldugu durumlarda, yazar(lar)dan düzeltme istenebilir. Bu düzeltmelerin en geç 20 gün içinde tamamlanıp dergiye gönderilmesi gereklidir. Aksi halde yazılar yeni başvuru olarak yeniden gönderilmelidir. Yazardan düzeltme istenmesi, yazının yayınlanacagı anlamına gelmez. Editörün, yayın koşullarına uymayan yazıları danışman degerlendirmesine sunmadan reddetme yetkisi vardır. Dergide yayınlanan yazıların etik, bilimsel ve hukuki sorumlulugu yazar(lar)a ait olup Tıp Eğitimini Geliştirme Derneği, editörler ve yayın kurulunun görüşlerini yansıtmaz. Yazının dergide yayınlanması kabul edilse de edilmese de, yazı materyali yazarlara geri verilmez. Dergide yayınlanan makale için yazarlardan ücret talep edilmez. Yazar makelesinin ticari olmayan Open Source Lisans Telif Hakları çerçevesinde tıp eğitimi Dünyasınca basılmasını kabul eder.
Yayın Kuralları
Bilimsel Sorumluluk
Tüm yazarların, gönderilen makalede bilimsel olarak doğrudan önemli katkıları olmalıdır. Yazar olarak belirtilen kişi(ler) aşağıdaki özelliklerin tümüne sahip olmalıdır*
1. Çalışmanın tasarım, planlama ve veri toplama sürecine veya analiz ve verilerin yorumlanmasına önemli katkıları olmalıdır.
2. Makale taslağını yazmalı veya içeriğine ilişkin eleştirel katkıları olmalıdır.
3. Makalenin son halini kabul etmelidir.
Makalelerin bilimsel kurallara uygunluğu yazarların sorumluluğundadır.
* http://www.icmje.org/ethical_1author.html
Etik Sorumluluk
Tıp Eğitimi Dünyası, “İnsan” öğesinin içinde bulunduğu tüm çalışmalarda Helsinki Deklerasyonu Prensipleri’ne uygunluk (http://www.wma.net/en/30publications/10policies/b3/index.html) ilkesini kabul eder. Bu tip çalışmaların varlığında yazarlar, makalenin gereç ve yöntem bölümünde bu ilkelere uygun olarak çalışmayı yaptıklarını, kurumlarının etik kurullarından ve çalışmaya katılmış insanlardan “Bilgilendirilmiş olur” (informed consent) aldıklarını belirtmek zorundadır.
Eğer makalede doğrudan veya dolaylı ticari bağlantı veya çalışma için maddi destek veren kurum var ise yazarlar; kullanılan malzeme, ürün, ilaç, firma... ile ticari hiçbir ilişkisinin olmadığını ve varsa nasıl bir ilişkiyi (danışmanlık vb) editöre sunum sayfasında bildirmek zorundadır.
Makalede “Etik Kurul Onayı” alınması gerekli ise alınan belge makale ile birlikte gönderilmelidir. Makalelerin etik kurallara uygunluğu yazarların sorumluluğundadır.
Makalenin değerlendirilmesi aşamasında, editör(ler) veya danışmanların gerek görmesi halinde, makale ile ilgili araştırma verilerinin ve/veya etik kurul onayı belgesinin sunulması yazarlardan istenebilir.
Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar aşağıdaki gibidir.
Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar
İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar,
Ayrıca makale içinde;
-Olgu sunumlarında “Aydınlatılmış onam formu”nun alındığının belirtilmesi,
-Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
-Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.
İstatistiksel Değerlendirme
Tüm araştırma makaleleri istatistiksel olarak değerlendirilmeli ve uygun plan, analiz ve raporlama ile belirtilmelidir.
Makalelerde p değerleri açık olarak verilmeli (p<0.000, p= 0.037, p= 0.506 vb.) ve istatistiksel bildirimde APA standardına uygunluk gözetilmelidir (https://my.ilstu.edu/~jhkahn/apastats.html).
Araştırma makaleleri dergiye gönderilmeden önce, biyoistatistik uzmanı tarafından değerlendirilmeli ve uzmanın ismi makalenin yazarları arasında yer almalı veya teşekkür (acknowledgement) bölümünde belirtilmelidir.
Makalelerin istatistiksel kurallara uygunluğu yazarların sorumluluğundadır.
Yazım Dili Yönünden Değerlendirme
Derginin yazı dili Türkçe ve İngilizcedir. Dili Türkçe olan yazılar, İngilizce özetleri ile yer alır. Makalenin hazırlanması sırasında, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe sözlüğü (www.tdk.gov.tr) esas alınmalıdır.
İngilizce makaleler ve İngilizce özetler, dergiye gönderilmeden önce dil uzmanı veya anadili İngilizce olan bir danışman tarafından değerlendirilmelidir. Makaleyi İngilizce yönünden değerlendiren danışman yazarlardan biri değil ise bu kişinin ismi teşekkür (acknowledgement) bölümünde belirtilmelidir.
Gönderilmiş olan makalelerdeki yazım ve dilbilgisi hataları, makalenin içeriğine dokunmadan, Editör(ler) denetiminde düzeltililebilir veya düzeltilmesi yazarlardan istenebilir.
Makalelerin yazım ve dil bilgisi kurallarına uygunluğu yazarların sorumluluğundadır.
Yayın Destek Beyanı
Yayımlanmak üzere Tıp Eğitimi Dünyası’na gönderilen yazıların, (varsa) doğrudan veya dolaylı ticari bağlantıları ve/veya çalışmaya maddi açıdan (parasal ve/veya malzeme) destek veren herhangi bir kurum ve/veya kişi, ve kullanılan ürün/malzeme (ticari ürün, ilaç, firma vb.) ile ticari ilişkilerinin ayrıntıları “Yayın Destek Beyan Belgesi”nde açıklanmalıdır.
Yayınlama ve Gizlilik Bildirimi
Tıp Eğitimi Dünyası'nın mülkiyeti, Tıp Eğitimini Geliştirme Derneği'ne (Tıp Eğitimi Geliştirme Derneği) aittir ve Editör ekibine tarafından yönetilmektedir.
Tıp Eğitimi Dünyası'nda yayınlanan makalelerin yazarları telif haklarını elinde bulundurmaktadır. Yazarlar, üçüncü taraflara makaleyi orijinal yazarları ve atıf detayları belirlendiği sürece özgürce kullanma hakkı verir. Yazarlar, Tip Egitimi Dunyasi'nin bir Creative Commons ticari olmayan lisansı altında makalelerini yayınladığını onaylamaktadır.
Tıp Eğitimi Dünyası, ulusal açık dergi sistemi olan ULAKBİM Dergi Sistemleri'nin (UDS) desteği ile yayınlanmaktadır.
Açık Erişim Bildirimi
Tıp Egitimi Dunyası, Creative Commons ticari olmayan telif hakkı lisansları 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Bu dergide yayınlanan yazıların tümü, okuyucuya veya kurumuna ücretsiz olarak sunulmaktadır. Okuyucular, makalenin tam metnini okuyabilir, indirebilir, kopyalayabilir, dağıtabilir, yazdırabilir, arayabilir veya bağlayabilir. Aynı zamanda Tıp Egitimi Dunyası veya Yazarın yayıncısından önceden izin istemeksizin başka bir yasal amaç için kullanabilirler.
Yazı Çeşitleri
Tıp Eğitimi Dünyası’na yayımlanmak üzere gönderilecek yazılarda Türkçe ve Ingilizce özet zorunludur. Derginin kabul ettiği yazı çeşitleri şunlardır:
Orijinal Araştırma
Kesitsel, prospektif, retrospektif ve her türlü deneysel çalışmalardır.
Bu yazılar aşağıdakı yapıda hazırlanmalıdır.
- Başlık sayfası, çalışmanın Türkçe ve İngilizce başlığını, yazar adlarını, çalıştıkları kurumları, sorumlu yazarın adını, kurumunu, yazışma adresini, telefon, faks ve e-posta adresini içermelidir.
Yazının başlığı, kısa, kolay anlaşılır ve yazının içeriğini tanımlar özellikte olmalıdır. Başlık kelimelerinin ilk harfi büyük olmalıdır.
- Özet [Türkçe ve en az 300 ve en çok 500 sözcük olacak biçimde hazırlanmalı, amaç, gereç ve yöntem, bulgular ve sonuç bölümlerini içermeli ve sonuna Anahtar sözcükler en az 3 en çok 5 anahtar sözcük eklenmelidir.].
- Abstract [İngilizce ve en az 300 ve en çok 500 sözcük olacak biçimde hazırlanmalı, background, methods, results, conclusions bölümlerini içermeli ve sonuna Keywords başlığı ile Medical Subject Headings’te yer alan (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/mesh) en az 3 en çok 5 anahtar sözcük eklenmelidir].
Türkçe ve İngilizce başlık, özet ve anahtar sözcükler birbiriyle uyumlu olmalıdır.
- Giriş
- Gereç ve Yöntem
- Bulgular
- Tartışma
- Sonuç
- Teşekkür
- (varsa) Maddi Destek
- Kaynaklar
Derleme ve Eğitim programı tanıtımları
Tıp eğitimi ve programları ile ilgili konularda güncel literatürü de içine alacak yazılardır.
Geleneksel derleme, bir konu hakkındaki mevcut bilgilerin literatürdeki araştırmalara dayanarak okuyucuya sistematik bir biçimde açıklanması ve özetlenmesidir.
Sistematik derleme, bir konu hakkındaki belirli bir sorunun yanıtının mevcut bilgilerin literatürdeki araştırmalara dayanarak aranması, elde edilen bilgilerin sentezlenerek sistematik bir biçimde açıklanması ve özetlenmesidir.
Meta-analiz derleme, genellikle bir eğitsel uygulamanın ya da yöntemin etkinliğini değerlendirmek için daha önce yayınlanmış çalışmaların bulgularının karşılaştırılması ve birleştirilmesidir.
Tıp Eğitimi Dünyası dergisine gönderilecek derleme yazıları aşağıdaki koşulları karşılamalıdır:
- Yazar(lar), hazırlanan derlemenin konu alanı uzmanı olmalıdır.
- Derlemede kullanılan yöntem, metinde açıkça tanımlanmış olmalıdır.
- Sistematik ve meta-analiz derlemeler PRISMA, Cochrane, MOOSE benzeri protokollere uygun biçimde hazırlanmış olmalıdır.
- Yukarıdaki koşulları sağlamayan ve diğer araştırma tasarımlarının giriş veya tartışma bölümlerinde verilen, literatürün kısa bir özeti niteliğindeki derleme çalışmaları Tıp Eğitimi Dünyası dergisine kabul edilmemektedir.
Bu yazılar aşağıdaki yapıda hazırlanmalıdır.
- Başlık Çalışmanın Türkçe ve İngilizce başlığını, yazar adlarını, çalıştıkları kurumları, sorumlu yazarın adını, kurumunu, yazışma adresini, telefon, faks ve e-posta adresini içermelidir.
- Yapılandırılmış Özet [Türkçe ve en az 300, en çok 500 sözcük olacak biçimde hazırlanmalıdır].
- Structured Abstract [İngilizce ve en az 300, en çok 500 sözcük olacak biçimde hazırlanmalıdır].
Türkçe ve İngilizce başlık ve özet birbiriyle uyumlu olmalıdır.
- Konu ile ilgili başlıklar
- (varsa) Teşekkür
- (varsa) Maddi Destek
- Kaynaklar
Editöryel Yorum/Tartışma
Yayımlanan orijinal araştırma makalelerinin, araştırmanın yazarları dışındaki, o konunun uzmanı tarafından değerlendirilmesidir. İlgili makalenin sonunda yayımlanır.
Editöre Mektup
Son bir yıl içinde dergide yayımlanan makaleler ile ilgili okuyucuların değişik görüş, deneyim ve sorularını içeren en fazla 500 sözcükten oluşan yazılardır.
Bu yazılar; başlık ve özet bölümleri olmadan, en çok beş kaynak eklenerek, hangi makale ile ilgili olduğu (sayı ve tarih) belirtilerek ve sonunda yazarın ismi, kurumu ve adresi bulunacak biçimde hazırlanmalıdır. Mektuba yant, editör(ler) veya makalenin yazar(lar)ı tarafından, yine dergide yayımlanarak verilir.
Bilimsel Mektup
Tıp eğitimi ile ilgili konularda okuyucuyu bilgilendiren, basılmış bilimsel makalelere de atıfta bulunarak konuyu tartışan yazılardır.
Bu yazılar aşağıdakı yapıda hazırlanmalıdır.
- Özet [Türkçe ve en çok 150 sözcük olacak biçimde hazırlanmalıdır].
- Konu ile ilgili başlıklar
- Kaynaklar
Kitap Değerlendirmeleri
Güncel değeri olan ulusal veya uluslararası kabul görmüş kitapların değerlendirmeleridir.
Soru Yanıt
Tıp eğitimi konularda bilimsel eğitici-öğreticiliği olan soru ve yanıtlarını içeren yazılardır.
Yazım Kuralları
Dergiye yayımlanması için gönderilen yazılar; bir kelime işlemci (Microsoft, OpenOffice vb.) programı ile 12 punto Times New Roman yazı karakteri kullanılarak, çift satır aralıklı olarak yazılmalıdır. Her sayfanın üst, alt ve iki yanında 2,5 cm boşluk bırakılmalıdır. Sayfalar ardışık olarak numaralandırılmalıdır.
Yazım Kısıtları
1. Geleneksel derleme makaleler derginin daveti ya da yazarın önerisinin editörce kabul edilmesi sonrası yayın sürecine alınır.
2. Başlık en çok 15 kelimeden oluşmalıdır.
3. Derleme ve editöre mektup dışındaki makaleler, özet ve kaynaklar dışında en çok 4000 kelime uzunluğunda olmalıdır.
4. Derleme makaleler özet ve kaynaklar dışında en çok 5000 kelime uzunluğunda olmalıdır.
5. Derleme makaleler için 50, editöre mektup türü makale için 5, diğer makaleler için en fazla 30 adet kaynak kullanılmalıdır.
6. Makalelerde toplamda en fazla 5 adet tablo ve şekil kullanmaya özen gösterilmelidir.
Kısaltmalar
Kısaltmalar, kelimenin ilk geçtiği yerde parantez içinde verilmeli ve tüm metin boyunca o kısaltma kullanılmalıdır.
Şekil, Resim, Tablo ve Grafikler
Şekil, resim, tablo ve grafiklerin metin içinde geçtiği yerler, ilgili cümlenin sonunda, parantez içinde ve ardışık olarak numaralandırılmış biçimde metine belirtilmelidir.
Kaynaklar
Tıp Eğitimi Dünyası, Türkçe kaynaklardan yararlanmaya özel önem verdiğini belirtir ve yazarların bu konuda duyarlı olmasını bekler.
Kaynaklar; metinde yer aldıkları sırayla, cümle içinde atıfta bulunulan ad veya özelliği belirten kelimenin hemen bittiği yerde, ya da cümle bitiminde noktadan önce parantez içinde ve ardışık olarak numaralandırılmış biçimde metine eklenmelidir.
Kaynaklar; VANCOUVER STYLE’a göre hazırlanmalı, metinde geçtikleri sıra ile numaralandırılmış olarak metnin sonunda ayrı bir başlık olarak eklenmelidir.
Örnek:
Walsh A, Koppula S, Antao V, Bethune C, Cameron S, Cavett T, et al. Dove M. Preparing teachers for competency-based medical education: fundamental teaching activities. Medical Teacher. 2018;40(1):80-5.
Johnson L, Becker SA, Cummins M, Estrada V, Freeman A, Hall C. NMC horizon report: 2016 higher education edition. The New Media Consortium; 2016
Hakem değerlendirmesine gönderilecek metnin hazırlığı
Tıp Eğitimi Dünyası’na gönderilecek yazının aynısı, metin içinde yer alan yazar ve çalıştıkları kurumlara ilişkin tüm bilgiler [XXXX] biçiminde gizlenerek hakem değerlendirmesine gönderilmek üzere hazırlanmalı ve yazı ile birlikte gönderilmelidir.
Dergimize makale başvurusunda bulunmayı düşünüyorsanız,
Hakkında sayfasında yer alan dergi yayın politikasını ve Yazar Rehberi'ni incelemenizi öneririz.
Yazarlar dergiye gönderi yapmadan önce Kayıt olmalıdır. Her yazarın ORCID kaydının bulunması ve kabul alan makalelerin son sürümünde bu bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Kaydolduktan sonra, Makale Gönder bağlantısı aracılığıyla beş basamaklı gönderi işlemine başlayabilirsiniz.
Yazarlar, dergipark.gov.tr/ted adresindeki “Makale Gönder” bağlantısında yer alan “Yayın Hakları Devir Formu”nu doldurup, online olarak makale ile birlikte göndermelidirler. Form, yazarın makalesinin Creative Commons telif hakkı lisansları çerçevesinde Tıp Eğitimi Dünyası Dergisinde yayınlanmasına izin vermesini içerir. Makalenin değerlendirilmesi aşamasında, editör(ler) veya danışmanların gerek görmesi halinde, “Yayın Hakları Devir Formu” belgesinin aslı yazarlardan istenebilir.
Publication Ethics and Publication Malpractice Statement
Tıp Eğitimi Dünyası follows the Committee on Publication Ethics (COPE) Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors and the Code of Conduct for Journal Publishers.
In addition, as a journal that follows the ICMJE’s Recommendations for the Conduct, Reporting, Editing and Publication of Scholarly Work in Medical Journals, it is expected of authors, reviewers and editors that they follow the best-practice guidelines on ethical behavior contained therein.
Duties of Editors
Fair play and editorial independence
Editors evaluate submitted manuscripts exclusively based on their academic merit (importance, originality, study’s validity, clarity) and its relevance to the journal’s scope, without regard to the authors’ race, gender, sexual orientation, ethnic origin, citizenship, religious belief, political philosophy or institutional affiliation. Decisions to edit and publish are not determined by the policies of governments or any other agencies outside of the journal itself. The Editor-in-Chief has full authority over the entire editorial content of the journal and the timing of publication of that content.
Confidentiality
Editors and editorial staff will not disclose any information about a submitted manuscript to anyone other than the corresponding author, reviewers, potential reviewers, other editorial advisers, and the publisher, as appropriate.
Disclosure and conflicts of interest
Editors and editorial board members will not use unpublished information disclosed in a submitted manuscript for their own research purposes without the authors’ explicit written consent. Privileged information or ideas obtained by editors as a result of handling the manuscript will be kept confidential and not used for their personal advantage. Editors will recuse themselves from considering manuscripts in which they have conflicts of interest resulting from competitive, collaborative, or other relationships/connections with any of the authors, companies or institutions connected to the papers; instead, they will ask another member of the editorial board to handle the manuscript.
Publication decisions
The editors ensure that all submitted manuscripts being considered for publication to undergo peer-review by at least two reviewers who are experts in the field. The Editor-in-Chief is responsible for deciding which of the manuscripts submitted to the journal will be published, based on the validation of the work in question, its importance to researchers and readers, the reviewers’ comments, and such legal requirements as are currently in force regarding libel, copyright infringement and plagiarism. The Editor-in-Chief may confer with other editors or reviewers in making this decision.
Involvement and cooperation in investigations
Editors (in conjunction with the publisher and/or society) will take responsive measures when ethical concerns are raised about a submitted manuscript or published paper. Every reported act of unethical publishing behavior will be looked into, even if it is discovered years after publication. Editors will follow the COPE Flowcharts when dealing with cases of suspected misconduct. If on an investigation, the ethical concern is well-founded, a correction, retraction, expression of concern or other note as may be relevant, will be published in the journal.
Duties of Reviewers
Contribution to editorial decisions
Peer review assists editors in making editorial decisions and, through editorial communications with authors, may assist authors in improving their manuscripts. Peer review is an essential component of formal scholarly communication and lies at the heart of the scientific endeavor. AP-SMART shares the view of many that all scholars who wish to contribute to the scientific process have an obligation to do a fair share of reviewing.
Promptness
Any invited referee who feels unqualified to review the research reported in a manuscript or knows that its prompt review will be impossible should immediately notify the editors and decline the invitation to review so that alternative reviewers can be contacted.
Confidentiality
Any manuscripts received for review are confidential documents and must be treated as such; they must not be shown to or discussed with others except if authorized by the Editor-in-Chief (who would only do so under exceptional and specific circumstances). This also applies to invited reviewers who decline the review invitation.
Standards of objectivity
Reviews should be conducted objectively and observations formulated clearly with supporting arguments so that authors can use them for improving the manuscript. Personal criticism of the authors is inappropriate.
Acknowledgment of sources
Reviewers should identify relevant published work that has not been cited by the authors. Any statement that is an observation, derivation or argument that has been reported in previous publications should be accompanied by the relevant citation. A reviewer should also notify the editors of any substantial similarity or overlap between the manuscript under consideration and any other manuscript (published or unpublished) of which they have personal knowledge.
Disclosure and conflicts of interest
Any invited referee who has conflicts of interest resulting from competitive, collaborative, or other relationships or connections with any of the authors, companies or institutions connected to the manuscript and the work described therein should immediately notify the editors to declare their conflicts of interest and decline the invitation to review so that alternative reviewers can be contacted.
Unpublished material disclosed in a submitted manuscript must not be used in a reviewer’s own research without the express written consent of the authors. Privileged information or ideas obtained through peer review must be kept confidential and not used for the reviewer’s personal advantage. This also applies to invited reviewers who decline the review invitation.
Duties of Authors
Reporting standards
Authors of original research should present an accurate account of the work performed and the results, followed by an objective discussion of the significance of the work. The manuscript should contain sufficient detail and references to permit others to replicate the work. Review articles should be accurate, objective and comprehensive, while editorial ‘opinion’ or perspective pieces should be clearly identified as such. Fraudulent or knowingly inaccurate statements constitute unethical behavior and are unacceptable.
Data access and retention
Authors may be asked to provide the raw data of their study together with the manuscript for editorial review and should be prepared to make the data publicly available if practicable. In any event, authors should ensure accessibility of such data to other competent professionals for at least ten years after publication (preferably via an institutional or subject-based data repository or other data center), provided that the confidentiality of the participants can be protected and legal rights concerning proprietary data do not preclude their release.
Originality and plagiarism
Authors should ensure that they have written and submit only entirely original works, and if they have used the work and/or words of others, that this has been appropriately cited. Publications that have been influential in determining the nature of the work reported in the manuscript should also be cited. Plagiarism takes many forms, from “passing off” another’s paper as the author’s own, to copying or paraphrasing substantial parts of another’s paper (without attribution), to claiming results from research conducted by others. Plagiarism, in all its forms, constitutes unethical publishing behavior and is unacceptable.
Multiple, duplicate, redundant or concurrent submission/publication
Papers describing the same research should not be published in more than one journal or primary publication. Hence, authors should not submit for consideration a manuscript that has already been published in another journal. Submission of a manuscript concurrently to more than one journal is unethical publishing behavior and unacceptable.
The publication of some kinds of articles (such as clinical guidelines, translations) in more than one journal is sometimes justifiable, provided that certain conditions are met. The authors and editors of the journals concerned must agree to the secondary publication, which must reflect the same data and interpretation of the primary document. The primary reference must be cited in the secondary publication.
Authorship of the manuscript
Only persons who meet these authorship criteria should be listed as authors in the manuscript as they must be able to take public responsibility for the content: (i) made significant contributions to the conception, design, execution, data acquisition, or analysis/interpretation of the study; and (ii) drafted the manuscript or revised it critically for valuable intellectual content; and (iii) have seen and approved the final version of the paper and agreed to its submission for publication. All persons who made substantial contributions to the work reported in the manuscript (such as technical help, writing and editing assistance, general support) but who do not meet the criteria for authorship must not be listed as an author, but should be acknowledged in the “Acknowledgements” section after their written permission to be named as been obtained. The corresponding author should ensure that all appropriate co-authors (according to the above definition) and no inappropriate co-authors are included in the author list and verify that all co-authors have seen and approved the final version of the manuscript and agreed to its submission for publication.
Disclosure and conflicts of interest
Authors should—at the earliest stage possible (generally by submitting a disclosure form at the time of submission and including a statement in the manuscript)—disclose any conflicts of interest that might be construed to influence the results or their interpretation in the manuscript. Examples of potential conflicts of interest that should be disclosed include financial ones such as honoraria, educational grants or other funding, participation in speakers’ bureaus, membership, employment, consultancies, stock ownership, or other equity interest, and paid expert testimony or patent-licensing arrangements, as well as non-financial ones such as personal or professional relationships, affiliations, knowledge or beliefs in the subject matter or materials discussed in the manuscript. All sources of financial support for the work should be disclosed (including the grant number or other reference number, if any).
Acknowledgment of sources
Authors should ensure that they have properly acknowledged the work of others, and should also cite publications that have been influential in determining the nature of the reported work. Information obtained privately (from a conversation, correspondence or discussion with third parties) must not be used or reported without explicit, written permission from the source.
Hazards and human or animal subjects
If the work involves chemicals, procedures or equipment that have any unusual hazards inherent in their use, the authors must clearly identify these in the manuscript. If the work involves the use of animals or human participants, the authors should ensure that all procedures were performed in compliance with relevant laws and institutional guidelines and that the appropriate institutional committee(s) has approved them; the manuscript should contain a statement to this effect. Authors should also include a statement in the manuscript that informed consent was obtained for experimentation with human participants. The privacy rights of human participants must always be observed.
Peer review
Authors are obliged to participate in the peer-review process and cooperate fully by responding promptly to editors’ requests for raw data, clarifications, and proof of ethics approval, patient consents and copyright permissions. In the case of the first decision of “revisions necessary”, authors should respond to the reviewers’ comments systematically, point by point, and in a timely manner, revising and re-submitting their manuscript to the journal by the deadline given.
Fundamental errors in published works
When authors discover significant errors or inaccuracies in their own published work, it is their obligation to promptly notify the journal’s editors or the publisher and cooperate with them to either correct the paper in the form of an erratum or to retract the paper. If the editors or publisher learns from a third party that a published work contains a significant error or inaccuracy, then it is the authors’ obligation to promptly correct or retract the paper or provide evidence to the journal editors of the correctness of the paper.
1965 yılı Şanlıurfa-Suruç doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi Suruç’ta birincilik derecesi ile tamamladım. 1987 yılında, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nden ikincilik derecesi ile mezun oldum. 1987-1992 yılları arasında İç Hastalıkları ve 1994-1997 yılları arasında da Hematoloji yan dal uzmanlığını Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde tamamladım. 1992-1994 yıllarında zorunlu hizmetini Edirne Devlet Hastanesinde İç Hastalıkları uzmanı olarak yaptım. 1999-2001 arasında, Loyola University Medical Center, Hemostasis and Thrombosis Research Laboratory, Chicago, ABD’de “Yeni antikoagülan ve antitrombotik ilaçların preklinik ve klinik araştırmaları” konusunda çalışmalarda bulundum. İkinci kez aynı laboratuvarda, Nisan 2003-Temmuz 2003 tarihleri arasında “kanser ve tromboz” konusunda da çalışmalarım oldu. 2002 yılında doçent, 2007 yılında Profesör kadrosuna atandım. Halen Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi İç Hastalıkları Anabilim Dalı Hematoloji Bilim Dalı Öğretim Üyesi olarak çalışmakta ve Bilim Dalı başkanlığını yürütmekteyim. Trakya Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi’nin Merkez laboratuvarı Hematoloji biriminin sorumluluğunu yürütmekteyim.
Çalışma alanlarım Kanbiliminin (Hematoloji) bir alt birimi olan Tromboz ve Hemostaz olup, ağırlıklı olarak venöz tromboembolizm, antikoagülan tedaviler, heparine bağlı immun trombositopeni ve kanser-tromboz ilişkisidir. Bilim alanın çalışmaları yanında tıp eğitimi ve tıp tarihi ile yakından ilgileniyorum.
SCI, SCI-E tarafından taranan dergilerde 190, toplam 210 uluslararası bilimsel yayın, ulusal hakemli dergilerde yayınlanan 75 bilimsel yayın, uluslararası kongrelerde sunulan 171 bildiri, ulusal kongrelerde sunulan 230 bildiri yazarlığım vardır. Uluslararası ve ulusal kitaplarda bölüm yazarlığım, bölüm çevirilerim, kitapta ve bölümlerde editörlüklerim vardır. Google Akademik verilerine göre uluslararası yayınlarımdan elde ettiğim atıf sayısı Ağustos 2024 itibari ile 3999 olup, “h indeksi” ise 31’dir.
European and Mediterranean League Against Thromboembolic Disease (EMLTD), Scientific Committee üyesiyim. 4-7 Mayıs 2016’da 24.International Congress of Thrombosis'i İstanbul Haliç Kongre Merkezinde düzenledim. 2016-2018 dönemi EMLTD'in başkanlığına seçildim.
Clinical Applied Thrombosis and Hemostasis dergisinin Akdeniz bölge editörlüğünü (2014-2023 dönemi) yürüttüm.
Türk Hematoloji Derneği’nin 2009-2011 dönemi Yönetim Kurulunda, Araştırma Sekreterliği yaptım. 2011-2013 dönemi Yönetim Kurulunda Genel Sekreter ve 2015-2017 döneminde ise Yönetim Kurulu başkanlığı görevinde bulundum.
Tromboz, Hemostaz ve Anjioloji Derneğinin 2012-2014 dönemi Yönetim Kurulu Başkanlığını yaptım. Haken Yönetim Kurulu üyesiyim.
19 Ağustos 2016 - 25 Ekim 2021 tarihileri arasında Trakya Üniv. Tıp Fakültesi Dekanlık görevini yürttüm. Bu dönemde Tıp Fakültemizin eğitim programı TEPDAD tarafından akredite edildi (2018-2023 dönemi için).
15 Ekim 2017-4 Mart 2021 tarihleri arasında Tıp Fakültesi Dekanları Konseyi Yürütme Kurulu üyeliği ve genel sekreterliğini yürüttüm.
Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (UÇEP)-2020 nin hazırlanma aşamasında koordinatör üye ve İç Hastalıkları/Hematoloji bilim alanı temsilci üyesi olarak görev yaptım. UÇEP-2026 hazırlama komitesinde koordinatörlerden biri olarak çalışmaktayım.
2021 yılında kurulan Hematoloji Tıpta Uzmanlık Yeterlik Komisyonunun (HEM-TUYEK) kurucu başkanlığını yaptım ve halen Yürütme Kurulu Başkanılığını yürütmekteyim. HEM-TUYEK Hematoloji alanında ulusal yeterlik (Borad) sınavlarını düzenlemekte ve Hematoloji Bilim Dalları/Kliniklerin eğitim programlarını akredite etmektedir.
Sağlık Bakanlığı Tıpta Uzmanlık Kurulu TUKMOS-Hematoloji üyesi olarak Hematoloji uzmanlık eğitimi müfredatının geliştirilmesi için çalışmaktayım. Sağlık Bakanlığı Doku, Organ ve Dializ Hizmetleri Daire Başkanlığı "Kök hücre ve hücresel tedaviler" komisyonunda üye olarak görev yapmaktayım.
Tıp Eğitimi Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği'nin değerlendirici üyeleri arasındayım. TEPDAD mezuniyet öncesi tıp eğitimi standartları belirleme ve geliştirme komisyonu ve şikayet ve itiraz komisyonunda üye olarak çalışmaktayım.
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi "Tarih" Lisans programından mezun oldum (Haziran 2021).
Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enistitüsü Tıp Eğitimi Anabilim Dalında Tezli-Yüksek Lisans eğitimimi Mayıs 2024'te tamamladım.
2024-2025 Eğitim-Öğretim yılında Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi "Kültürel Miras ve Turizm" Önlisans programına kayıt oldum.
19 Ağustos 2024 tarihinde Trakya Üniversitesi Rektör Yardımcısı olarak atandım.
Yabancı dilim İngilizce olup, evli ve bir çocuk sahibiyim.
Dr. Levent Altıntaş is the Head of the Department of Medical Education at Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar University Faculty of Medicine and serves as Vice Rector.
Dr. Altıntaş graduated from Marmara University Faculty of Medicine in 1991 and earned his Ph.D. in Public Health and Preventive Medicine from Istanbul University in 1998.
With over 25 years of academic experience in medical education, Dr. Altıntaş has been an Associate Professor in Medical Education since 2015. He is an expert in the development and management of undergraduate and graduate medical education programmes, focusing on the development and evaluation of medical education curricula and management.
He is a co-founder of the Ph.D. and MSc programmes in Medical Education at Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar University and has been actively involved in their administration and implementation. Dr. Altıntaş is also a member of the Executive Board for the Turkish Core Undergraduate Medical Education Programme. Additionally, he has played a significant role in the development and maintenance of numerous undergraduate and graduate medical education programmes and their accreditation processes in Turkey.
Dr. Altıntaş holds several key positions in professional organizations. He is a Board Member of the Turkish Association of Medical Education (TTED), Vice President of the Association for the Development of Medical Education (TEGED), and a member of the Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education Programmes (TEPDAD) as well as the International Medical Education Accreditations Board of TEPDAD. He is actively engaged in national and international medical education accreditation processes.