Bu çalışmanın amacı, ülkemizde cinsellik eğitiminin durumlarını tespit etmek, bu durumların özel yetenekli çocuklara olan yansımalarını anlamaktır. Özel yetenekli çocuklar için nitelikli bir cinsellik eğitim programı geliştirilecekse, konuyla ilgili tabuların, bilgisizliğin ve kanuni suçların yoğun olduğu bu alanın eleştirel düşünme süzgecinden geçirilmesi gerekmektedir. Bu çerçeve dahilinde, tespit edilen durumlar şu şekildedir: (1) Ülkemizde yürütülen herhangi bir standart cinsel eğitim politikası bulunmamaktadır. (2) Aileler, cinsel eğitim konusunda yeterli bilgiye sahip değildirler. (3) Cinsel suç oranları günden güne artmaktadır. Buna dayanarak, konuyla ilgili hesaplaşmalar ise şu gözlemler altında gerçekleşmiştir: (1) Eğitim kurumları, akademik başarılarını bireylerin sosyal-duygusal ihtiyaçlarından daha fazla önemsemektedir. (2) Eğer bir cinsellik eğitimi verilecekse, bunun din ve kültür duyarlılığı bağlamında olması gerektiği düşünülmektedir. (3) Cinsel eğitim anlayışı altında belirli tutumlar geliştirilmeye çalışılırken, aynı okul içerisinde ters tutumlar sergilenebilmektedir. (4) Tabu olarak görülmesi nedeniyle cinselliğe ilişkin çokça çatışma alanı vardır; ancak eğitimlerde bu tür çatışmalara girilmemektedir. (5) Okullarda cinsel eğitim verilmesi ailelerin çocuklarında cinsel davranışları pekiştireceği inancını doğurmaktadır. Bu şekilde detaylı bir hesaplaşma süreci atlatılmasının ardına, ülkemizde cinsellik eğitimi alanında, zihni özgürleştirici, çok taraflı, bilimsel, gözlemsel ve deneysel dersler geliştirilmelidir.
cinsellik eğitimi özel yetenekli çocuklar eğitim politikası kültür duyarlılığı
This study aims to determine the state of sexuality education in our country and to understand the reflections of these situations on gifted children. If a qualified sexuality education program is to be developed for gifted children, this field, where taboos, ignorance and legal crimes are intense, should be subjected to a critical thinking filter. Within this framework, the situations identified are as follows: (1) There is no standard sexual education policy in Turkey. (2) Families do not have sufficient knowledge about sexual education. (3) Sexual crime rates are increasing day by day. Based on this, the related reckonings took place under the following observations: (1) Educational institutions prioritize academic achievement over the social-emotional needs of individuals. (2) If sexuality education is to be provided, it is thought to be in the context of religious and cultural sensitivity. (3) While certain attitudes are tried to be developed under the understanding of sexual education, opposite attitudes can be displayed within the same school. (4) There are many areas of conflict regarding sexuality as it is considered taboo; however, such conflicts are not addressed in the trainings. (5) Providing sexual education in schools leads families to believe that it will reinforce sexual behaviors in their children. After such a detailed process of reckoning, liberating, multilateral, scientific, observational and experimental courses in sexuality education should be developed in our country.
sexuality education gifted children education policy cultural sensitivity
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Çocuk Gelişimi Eğitimi, Alan Eğitimleri (Diğer) |
| Bölüm | Teorik Makale |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 27 Mayıs 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2024 |
| Kabul Tarihi | 25 Şubat 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2 |