BibTex RIS Kaynak Göster

Epik Tiyatro'da "Siyasal Olan" ve "Gestus" Kavramlarını Hannah Arendt ile Okumak

Yıl 2010, Sayı: 17, 76 - 85, 22.12.2011

Öz

“İnsanlık Durumu” adlı kitabında Hannah Arendt “vita activa” kavramını tartışır ve onu şu üç temel insan etkinliğine göre yeniden tanımlar: emek, iş ve eylem. Arendt “siyasi alan”ın “sosyal alan”dan farklı olduğu gerçeğini vurguluyor ve bu iki kavramın çoğu zaman birbiriyle karıştırıldığını ve yanlış bir biçimde birbirlerinin yerine geçecek şekilde kullanıldığını savunuyor. Bu görüş, Brecht‟in tiyatronun işlevinin hem eğitmek hem de eğlendirmek olduğu fikrini savunan Epik Tiyatro teorisiyle örtüşüyor. Bu doğrultuda Brecht yüzyıllardır kullanılan ve kabul gören “katharsis” kavramına karşı çıkıyor. Amacı, seyircilerin sorgulayan ve eleştiren bir tavır edinmeleri için kendilerini karakterlerle özdeşleştirme eğilimlerini kırmaktır. Bundan dolayı Arendt‟in insanlar arasındaki ilişkiler ağı gerektiren“eylem” tanımı ve onun siyasi örgütlenme fikri Brecht‟in Epik Tiyatro teorisiyle örtüşmektedir.

Kaynakça

  • ARENDT, Hannah, İnsanlık Durumu, ĠletiĢim Yayınları, Ġstanbul
  • ARICI, Oğuz, ―Epik Tiyatro ve Gestus Kavram Üzerine ‖, Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi, Ġstanbul 2006, Ġstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınlarından
  • BRECHT, Bertolt, Epik Tiyatro, çev. Kamuran ġipal, Cem Yayınevi
  • BRECHT, Bertolt Sanat Üzerine Yazılar, çev. Kamuran ġipal, Cem Yayınevi
  • ĠPġĠROĞLU, , Zehra, ―Bertolt Brecht Tiyatrosunun Açtığı Yollar ya da Brecht‘in Güncelliği – Geçmişle Gelecek Arasındaki Köprü‖, Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi, Ġstanbul 2006, Ġstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınlarından
  • KARABOĞA, Kerem, ―Brechtyen Oyuncunun Gerçekçi Sanatı ‖, Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi, Ġstanbul 2006, Ġstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınlarından
  • BOAL, Augusto, Ezilenlerin Tiyatrosu, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, Çev. Necdet Hasgül, Ġstanbul 2003
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tamer Temel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Temel, T. (2011). Epik Tiyatro’da "Siyasal Olan" ve "Gestus" Kavramlarını Hannah Arendt ile Okumak. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi(17), 76-85.
AMA Temel T. Epik Tiyatro’da "Siyasal Olan" ve "Gestus" Kavramlarını Hannah Arendt ile Okumak. T.E.D. Dergi. Aralık 2011;(17):76-85.
Chicago Temel, Tamer. “Epik Tiyatro’da "Siyasal Olan" Ve ‘Gestus’ Kavramlarını Hannah Arendt Ile Okumak”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi, sy. 17 (Aralık 2011): 76-85.
EndNote Temel T (01 Aralık 2011) Epik Tiyatro’da "Siyasal Olan" ve "Gestus" Kavramlarını Hannah Arendt ile Okumak. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi 17 76–85.
IEEE T. Temel, “Epik Tiyatro’da "Siyasal Olan" ve ‘Gestus’ Kavramlarını Hannah Arendt ile Okumak”, T.E.D. Dergi, sy. 17, ss. 76–85, Aralık 2011.
ISNAD Temel, Tamer. “Epik Tiyatro’da "Siyasal Olan" Ve ‘Gestus’ Kavramlarını Hannah Arendt Ile Okumak”. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi 17 (Aralık 2011), 76-85.
JAMA Temel T. Epik Tiyatro’da "Siyasal Olan" ve "Gestus" Kavramlarını Hannah Arendt ile Okumak. T.E.D. Dergi. 2011;:76–85.
MLA Temel, Tamer. “Epik Tiyatro’da "Siyasal Olan" Ve ‘Gestus’ Kavramlarını Hannah Arendt Ile Okumak”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi, sy. 17, 2011, ss. 76-85.
Vancouver Temel T. Epik Tiyatro’da "Siyasal Olan" ve "Gestus" Kavramlarını Hannah Arendt ile Okumak. T.E.D. Dergi. 2011(17):76-85.