Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2007, Sayı: 11, 10 - 24, 07.05.2012

Öz

Kaynakça

  • • AKAY, Ali; Postmodernizm, L&M Yayınları, Istanbul 2005
  • • BERMAN, Marshall; Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, Iletişim Yayınları, Istanbul 2005 (Çeviri: Ü.Altuğ-B. Peker)
  • • HARVEY, David; Postmodernliğin Durumu, Metis Yayınları, Ankara 1999 (Çeviri: S. Savran)
  • • IPŞIROĞLU, Zehra; Tiyatroda Düşünsellik ve Dramaturgi, Mitos Boyut Yayınları, Istanbul 1996
  • • KAHRAMAN, Hasan Bülent; Postmodernite ile Modernite Arasında Türkiye, Everest Yayınları, Istanbul 2002
  • • KUMPANYA, Ne Bileyim Kafam Karıştı, Boyut Yayın Grubu, Istanbul 2002
  • • PAVIS, Patrice; Gösterimlerin Çözümlenmesi, Dost Kitabevi, Ankara 2000 (Çeviri: Şehsuvar Aktaş)
  • • SARUP, Madan; Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara 2004 (Çeviri: Abdülbaki Güçlü)
  • • “Kim O?”, 1996 yılında Kumpanya Sahnesi’nde oynanan temsilin video kaydı.
  • Kim O?
  • Konsept/Mekan Tasarımı/Kurgu/Yöneten : Naz Erayda
  • Oyuncular: Bilge Arat, burhan ökmen, Cenk Telimen, Kerem Kurdoğlu, Murat Özdoğan, Nadi Güler, Neslihan Yurtsever

KUM,PAN,YA: “PARÇALARIN KENDĐNE ÖZGÜ BÜTÜNLÜĞÜ”

Yıl 2007, Sayı: 11, 10 - 24, 07.05.2012

Öz

Postmodernizm teriminin ilk çıkış noktası ve dolaşıma sokulmasıyla ilgili farklı tarihler verilmektedir. Ancak bildiğimiz anlamıyla ‘postmodernizm’ tartışmaları yoğunlukla 80’li yıllarda yapılmaya başlanmıştır: “Bugünkü anlamda asıl tartışmanın 1979 yılında Jean – François Lyotard’ın Postmodern Durum adı altında Türkçeye 1990’lı yılların başında tercüme edilen kitabı dolayısıyla olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır”1 Siyaset biliminden sanata değin yoğun bir hareketlilik yaratan postmodern durumun tartışıldığı, dünyanın yeni bir ‘evre’ye girdiğinin kabul edilmeye başlandığı 80’li yıllar Türkiye açısından da önemli kırılmaların yaşandığı bir dönemdir. Modernizm paradigmalarıyla yoğun bir hesaplaşma yaşayan dünya ile 12 Eylül askeri darbesi gölgesindeki toplumsal ve sosyal hayatın sorgulanması ve bunun sanata yansıması arasında, sonuçları oldukça farklı olsa da, benzer bir hesaplaşmadan söz edilebilir.                             

Kaynakça

  • • AKAY, Ali; Postmodernizm, L&M Yayınları, Istanbul 2005
  • • BERMAN, Marshall; Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, Iletişim Yayınları, Istanbul 2005 (Çeviri: Ü.Altuğ-B. Peker)
  • • HARVEY, David; Postmodernliğin Durumu, Metis Yayınları, Ankara 1999 (Çeviri: S. Savran)
  • • IPŞIROĞLU, Zehra; Tiyatroda Düşünsellik ve Dramaturgi, Mitos Boyut Yayınları, Istanbul 1996
  • • KAHRAMAN, Hasan Bülent; Postmodernite ile Modernite Arasında Türkiye, Everest Yayınları, Istanbul 2002
  • • KUMPANYA, Ne Bileyim Kafam Karıştı, Boyut Yayın Grubu, Istanbul 2002
  • • PAVIS, Patrice; Gösterimlerin Çözümlenmesi, Dost Kitabevi, Ankara 2000 (Çeviri: Şehsuvar Aktaş)
  • • SARUP, Madan; Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara 2004 (Çeviri: Abdülbaki Güçlü)
  • • “Kim O?”, 1996 yılında Kumpanya Sahnesi’nde oynanan temsilin video kaydı.
  • Kim O?
  • Konsept/Mekan Tasarımı/Kurgu/Yöneten : Naz Erayda
  • Oyuncular: Bilge Arat, burhan ökmen, Cenk Telimen, Kerem Kurdoğlu, Murat Özdoğan, Nadi Güler, Neslihan Yurtsever
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm 1. BÖLÜM
Yazarlar

Özlem Ovalı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Ovalı, Ö. (2012). KUM,PAN,YA: “PARÇALARIN KENDĐNE ÖZGÜ BÜTÜNLÜĞÜ”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi(11), 10-24.
AMA Ovalı Ö. KUM,PAN,YA: “PARÇALARIN KENDĐNE ÖZGÜ BÜTÜNLÜĞÜ”. T.E.D. Dergi. Mayıs 2012;(11):10-24.
Chicago Ovalı, Özlem. “KUM,PAN,YA: ‘PARÇALARIN KENDĐNE ÖZGÜ BÜTÜNLÜĞÜ’”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi, sy. 11 (Mayıs 2012): 10-24.
EndNote Ovalı Ö (01 Mayıs 2012) KUM,PAN,YA: “PARÇALARIN KENDĐNE ÖZGÜ BÜTÜNLÜĞÜ”. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi 11 10–24.
IEEE Ö. Ovalı, “KUM,PAN,YA: ‘PARÇALARIN KENDĐNE ÖZGÜ BÜTÜNLÜĞÜ’”, T.E.D. Dergi, sy. 11, ss. 10–24, Mayıs 2012.
ISNAD Ovalı, Özlem. “KUM,PAN,YA: ‘PARÇALARIN KENDĐNE ÖZGÜ BÜTÜNLÜĞÜ’”. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi 11 (Mayıs 2012), 10-24.
JAMA Ovalı Ö. KUM,PAN,YA: “PARÇALARIN KENDĐNE ÖZGÜ BÜTÜNLÜĞÜ”. T.E.D. Dergi. 2012;:10–24.
MLA Ovalı, Özlem. “KUM,PAN,YA: ‘PARÇALARIN KENDĐNE ÖZGÜ BÜTÜNLÜĞÜ’”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi, sy. 11, 2012, ss. 10-24.
Vancouver Ovalı Ö. KUM,PAN,YA: “PARÇALARIN KENDĐNE ÖZGÜ BÜTÜNLÜĞÜ”. T.E.D. Dergi. 2012(11):10-24.