Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Stoppard’s Rosencrantz and Guildenstern are Dead and Its Screen Adaptivity

Yıl 2015, Sayı: 26, 65 - 76, 03.01.2018

Öz

Stoppard's Rosencrantz and Guildenstern are Dead and Its Screen Adaptivity

Kaynakça

  • Albee, Edward. The Zoo Story and Other Plays. London: Penguin, 1995.
  • Albee, Edward. “Which Theatre Is The Absurd One?” The Modern American Theater. Ed. Alvin B. Kernan. Eaglewood Cliffs, N.J: Prentice-Hall, 1967.
  • Bassnet, Susan. Translation Studies. London, New York: Routledge, 1991.
  • Beckett, Samuel. Endgame: A Play in One Act. London: Faber and Faber, 1987

Stoppard’s Rosencrantz and Guildenstern are Dead and Its Screen Adaptivity

Yıl 2015, Sayı: 26, 65 - 76, 03.01.2018

Öz

William Shakespeare’in ölümsüz eseri Hamlet’ten uyarladığı varoluşçu


komedisi Rosencrantz ve Guildenstern Öldüler ile 1968’de Broadway


sahnesinde üne kavuşan oyun yazarı Tom Stoppard, oyunun aynı isimli


1990 film uyarlamasında beklenen başarıyı yakalayamamıştır. Stoppard,


kendisiyle yapılan bir söyleşide oyununu beyaz perdeye uyarlama isteğini


açıklarken oyuna “gerekli saygısızlığı” ancak kendisinin yapabileceğini


ifade etmiştir. Bu çalışmanın amacı Rosencrantz and Guildenstern Are Dead’in


iki farklı performansında, tiyatro ve sinema seyircisinden zıt geribildirimler


alınmasının nedenlerini Absürd Tiyatro geleneği ve adaptasyon


kuramları çerçevesinde irdelemektir.

Kaynakça

  • Albee, Edward. The Zoo Story and Other Plays. London: Penguin, 1995.
  • Albee, Edward. “Which Theatre Is The Absurd One?” The Modern American Theater. Ed. Alvin B. Kernan. Eaglewood Cliffs, N.J: Prentice-Hall, 1967.
  • Bassnet, Susan. Translation Studies. London, New York: Routledge, 1991.
  • Beckett, Samuel. Endgame: A Play in One Act. London: Faber and Faber, 1987
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İnci Bilgin Tekin

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Tekin, İ. B. (2018). Stoppard’s Rosencrantz and Guildenstern are Dead and Its Screen Adaptivity. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi(26), 65-76.
AMA Tekin İB. Stoppard’s Rosencrantz and Guildenstern are Dead and Its Screen Adaptivity. T.E.D. Dergi. Ocak 2018;(26):65-76.
Chicago Tekin, İnci Bilgin. “Stoppard’s Rosencrantz and Guildenstern Are Dead and Its Screen Adaptivity”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi, sy. 26 (Ocak 2018): 65-76.
EndNote Tekin İB (01 Ocak 2018) Stoppard’s Rosencrantz and Guildenstern are Dead and Its Screen Adaptivity. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi 26 65–76.
IEEE İ. B. Tekin, “Stoppard’s Rosencrantz and Guildenstern are Dead and Its Screen Adaptivity”, T.E.D. Dergi, sy. 26, ss. 65–76, Ocak 2018.
ISNAD Tekin, İnci Bilgin. “Stoppard’s Rosencrantz and Guildenstern Are Dead and Its Screen Adaptivity”. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi 26 (Ocak 2018), 65-76.
JAMA Tekin İB. Stoppard’s Rosencrantz and Guildenstern are Dead and Its Screen Adaptivity. T.E.D. Dergi. 2018;:65–76.
MLA Tekin, İnci Bilgin. “Stoppard’s Rosencrantz and Guildenstern Are Dead and Its Screen Adaptivity”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi, sy. 26, 2018, ss. 65-76.
Vancouver Tekin İB. Stoppard’s Rosencrantz and Guildenstern are Dead and Its Screen Adaptivity. T.E.D. Dergi. 2018(26):65-76.