Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Dünyanın Dramatik Sesi: Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2024, Sayı: 38, 66 - 69, 24.06.2024
https://doi.org/10.26650/jtcd.21475935

Öz

Müşerref Öztürk Çetindoğan’ın Ekim 2023’te Mitos-Boyut Tiyatro Yayınları’ndan ilk baskısı yapılan kitabı Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği, sesin uzamı ve işitsel olanın estetik olanaklarına özel bir vurgu ile radyo tiyatrosunu, tarihsel bir perspektiften, gelişen teknolojinin sunduğu olanakları da değerlendirerek teknik ve teorik bir bakışla inceliyor. Kitap, radyo oyunu yazmak isteyenler için bir kılavuz niteliği taşımakla birlikte radyo tiyatrosuna dair kavramsal ve kuramsal tartışmalara yer vermesiyle tiyatro literatürümüzdeki önemli bir eksiği kapatıyor.

Kaynakça

  • Öztürk Çetindoğan, Müşerref. Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği. İstanbul: Mitos-Boyut Tiyatro Yayınları, 2023. google scholar
  • Benjamin, Walter. Radyo Benjamin. Haz. Lecia Rosenthal, İstanbul: Metis Yayıncılık, 2018. google scholar

The Dramatic Sound of the Digital World: A Review on Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği

Yıl 2024, Sayı: 38, 66 - 69, 24.06.2024
https://doi.org/10.26650/jtcd.21475935

Öz

Müşerref Öztürk Çetindoğan’s book Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği discusses radio theater from a historical perspective, with a special emphasis on the space of sound and the aesthetic possibilities of the auditory, and examines its technical and theoretical features by evaluating the opportunities offered by developing technology. The book serves as a guide for those who want to write radio plays. At the same time, it fills an important gap in our theater literature by including conceptual and theoretical discussions about radio theater.

Kaynakça

  • Öztürk Çetindoğan, Müşerref. Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği. İstanbul: Mitos-Boyut Tiyatro Yayınları, 2023. google scholar
  • Benjamin, Walter. Radyo Benjamin. Haz. Lecia Rosenthal, İstanbul: Metis Yayıncılık, 2018. google scholar
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Edebi Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Kitap Değerlendirmesi
Yazarlar

Gonca Ekin 0000-0002-7465-9575

Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 30 Nisan 2024
Kabul Tarihi 5 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Ekin, G. (2024). Dijital Dünyanın Dramatik Sesi: Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği Üzerine Bir İnceleme. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi(38), 66-69. https://doi.org/10.26650/jtcd.21475935
AMA Ekin G. Dijital Dünyanın Dramatik Sesi: Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği Üzerine Bir İnceleme. T.E.D. Dergi. Haziran 2024;(38):66-69. doi:10.26650/jtcd.21475935
Chicago Ekin, Gonca. “Dijital Dünyanın Dramatik Sesi: Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği Üzerine Bir İnceleme”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi, sy. 38 (Haziran 2024): 66-69. https://doi.org/10.26650/jtcd.21475935.
EndNote Ekin G (01 Haziran 2024) Dijital Dünyanın Dramatik Sesi: Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği Üzerine Bir İnceleme. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi 38 66–69.
IEEE G. Ekin, “Dijital Dünyanın Dramatik Sesi: Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği Üzerine Bir İnceleme”, T.E.D. Dergi, sy. 38, ss. 66–69, Haziran 2024, doi: 10.26650/jtcd.21475935.
ISNAD Ekin, Gonca. “Dijital Dünyanın Dramatik Sesi: Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği Üzerine Bir İnceleme”. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi 38 (Haziran 2024), 66-69. https://doi.org/10.26650/jtcd.21475935.
JAMA Ekin G. Dijital Dünyanın Dramatik Sesi: Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği Üzerine Bir İnceleme. T.E.D. Dergi. 2024;:66–69.
MLA Ekin, Gonca. “Dijital Dünyanın Dramatik Sesi: Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği Üzerine Bir İnceleme”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi, sy. 38, 2024, ss. 66-69, doi:10.26650/jtcd.21475935.
Vancouver Ekin G. Dijital Dünyanın Dramatik Sesi: Duyulan Tiyatro: Radyo Oyunu Yazım Tekniği Üzerine Bir İnceleme. T.E.D. Dergi. 2024(38):66-9.