Hüsn ü Aşk masnavi, considered as the most important work of Şeyh Galib, is fertile in terms of individuals. This work referring to people of sufism the process to porfect man in terms of subject matter, although it is allegorical the effects in the plot, change and transformation of the heroes is similar to individuals in novel type. Indıvıduals in novel type, generally examines under the names protagonist, antagonist, norms, fon, intrigue, center, flat, round according their features. It is played sâlik, mürşit, God and ego allegorically in Hüsn ü Aşk that a sufistic masnavi. The purpose of this study is to investigate and assay individuals in Hüsn ü Aşk.
Hüsn ü Aşk protagonist person antagonist person norm person fon person.
Şeyh Galib’in en önemli eseri olarak kabul edilen Hüsn ü Aşk mesnevisi, şahıslar açısından zengindir. İşlediği konu itibariyle tasavvuf ehlinin İnsan-ı Kâmil mertebesine ulaşma sürecine değinen bu eser, alegorik olmasına karşın kahramanların olay örgüsü içerisinde etkileri, değişim ve dönüşümleri roman türündeki şahıslarla benzerlik gösterir. Roman türünde şahıslar, özelliklerine göre genellikle protagonist, antagonist, norm, fon, entrik, eksen, düz, yuvarlak gibi adlar altında incelenir. Tasavvufi bir mesnevi olan Hüsn ü Aşk’ta sâlik, mürşit, Allah ve nefis alegorik olarak şahıslar üzerinde canlandırılır. Bu çalışmanın amacı, Hüsn ü Aşk mesnevisindeki şahısları tahlil edip incelemektir.
Hüsn ü Aşk protagonist şahıs antagonist şahıs norm şahıs fon şahıs.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 13 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 4 |