Günümüzün yoğun ve öldürücü rekabet ortamında işletmelerin ayakta kalabilmeleri ve hedeflerine sağlıklı bir şekilde ulaşabilmelerinin en önemli araçlarından birisi güçlü bir markaya sahip olmalarına bağlıdır. Bu anlamda işletmelerin rekabeti yarattığı marka/markalar üzerinden gerçekleşmektedir. Bir işletmenin markasının/markalarının gücünün en önemli göstergesi ise marka bilinilirliği ve yarattığı marka sadakatidir. Piyasaların bir marka çöplüğüne döndüğü günümüzde marka bilinilirliğinin, marka değerinin ve yarattığı marka sadakatinin değeri daha da artmaktadır. Bu nedenle işletmeler markalarının değerini ve yarattığı müşteri bağımlılığının derinliğini öğrenmek için birçok farklı yöntemi kullanmaktadır. Bu yöntemlerden önemli biri de kalite fonksiyon göçerimi yöntemidir. Birçok farklı işletme sorunlarının çözümünde kullanılabilen kalite fonksiyon göçerimi kendisini kanıtlamış bir teknik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada markanın ve marka bağımlılığının çok önemli olduğu hazır giyim işletmelerinde kalite fonksiyon göçerimi yöntemi kullanılarak marka bağımlılığı ölçülmüş ve ortaya çıkan sonuçlar ile işletmelerin bu konuda geliştirdikleri ve geliştirebilecekleri işletme stratejileri analiz edilmiştir
Hazır giyim sektörü Marka bağımlılığı Kalite fonksiyon göçerimi Marka stratejileri Kalite evi
Having a strong brand has become an important factor for companies to continue their operations and to reach their targets in today's intense and fatal competitive environment. In this sense, the competitiveness of companies is carried out by the brand/brands they created. The most important indicators of the brand power are the brand awareness and the brand loyalty. The value of brand awareness, brand equity and brand loyalty are increasing more and more, as the markets are turned into brand garbage. For this reason, companies use several different methods to find out their brand equity and depth of their brand loyalty. Quality function deployment is one of these methods and it appears to be a proven technique for solving many different business problems. In this study, the brand loyalty was measured by using quality function deployment method in the apparel industry, where brand and brand loyalty is very important. In the scope of the results, the strategies that are already developed and that could be developed in the future by the companies were analyzed
Apparel industry Brand loyalty Quality function deployment Brand strategies House of quality
Diğer ID | JA88UH38RY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 24 Sayı: 1 |