Karayolu taşımacılığı, başlangıç ve varış noktaları arasında aktarmasız bir taşımaya olanak sağlaması, öteki taşıma türlerine kıyasla daha esnek olması ve özellikle kısa mesafeli taşımalarda nispeten ucuz olması nedeniyle önemli avantajlara sahiptir. Türkiye, doğu-batı arasında doğal bir köprü oluşturan, transit taşımacılığa elverişli coğrafi yapısı ile kara yolu ulaştırmasında rekabet gücü yüksek bir ülkedir. Dünyada önemli bir kavşak noktası teşkil eden ülkemiz, uluslararası bağlantılarını güçlendirmek amacıyla hayata geçirilen projeler sayesinde özellikle son 10 yılda yolcu ve yük taşımacılığında etkin, güvenli, ekonomik bir karayolları politikası benimsenmiştir. Çalışmada, Türkiye’de benimsenen karayolları politikası çerçevesinde karayolu ulaştırmasının gelecek 20 yıllık öngörüsünün yapılması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda karayollarına yapılan harcamalar, karayollarından elde edilen gelirler, otoyol uzunluğu ve karayollarındaki trafik kazası verileri için ex-ante önrapor tahminleri yapılmıştır. Ex-ante önrapor tahminlerine göre, önümüzdeki 20 yıllık dönemde, karayollarına yapılan harcamalarda, karayollarından elde edilen gelirlerde ve otoyol uzunluğunda artan karayollarındaki trafik kaza sayısında ise azalan bir trend yapısı öngörülmüştür.
Karayolu Harcamaları Karayolu Gelirleri Otoyol Uzunluğu Trafik Kazası Ex-Ante Önrapor Tahminleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |