Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTA SINIF MUHAFAZAKÂR SEÇMENLERİN SİYASAL KATILIM DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER: Y KUŞAĞI ÜZERINE BIR ARAŞTIRMA

Yıl 2023, Cilt: 4 Sayı: Özel, 143 - 165, 29.10.2023
https://doi.org/10.58702/teyd.1353635

Öz

Bu araştırma, muhafazakâr seçmenlerin siyasi katılımını motive eden veya engelleyen faktörler hakkında değerli bilgiler sunarak politika yapıcılar, siyasi partiler ve akademisyenler için önem taşımaktadır. Çalışmanın literatüre katkısı, muhafazakâr seçmenlerin siyasi katılım davranışlarını etkileyen çok yönlü faktörleri kapsamlı bir şekilde analiz etmesinde yatmaktadır. Bu kapsamda yapılan çalışmanın amacı, ilgili alan yazında yer alan tartışmalara dayanarak orta direk muhafazakâr seçmen olarak tanımladığımız Y kuşağı seçmenlerin siyasal katılım davranışları üzerinde etkili olan faktörleri tespit etmektir. Bu doğrultuda Türkiye'de seçme ve seçilebilme hakkına sahip Y kuşağı (1980-1999 arası doğumlu) seçmenler çalışmaya dahil edilmiştir. Ayrıca çalışma, kapsamlı bir analiz sağlamak için nicel anket verilerini (n=433) nitel literatürle birleştiren karma bir yöntem yaklaşımı kullanmaktadır. Yapılan analizler neticesinde Y kuşağı seçmenlerin siyasal katılım davranışları üzerinde internet ve sosyal medyanın etkin olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte eğitim seviyelerinin siyasal katılım ve dijital pazarlama algıları üzerinde etkili olduğu tespit edilen bir diğer önemli bulgudur. Bu bulgular, siyasi partilerin Y kuşağı seçmenlerin siyasal katılımını artırmak ve dijital iletişimde daha etkili olabilmek için özelleştirilmiş iletişim stratejileri geliştirmeleri gerektiğini vurgulamaktadır.

Etik Beyan

ÇALIŞMA KAPSAMINDA ETİK KURALLARINA DİKKAT EDİLEREK ESER OLUŞTURULMUŞTUR.

Kaynakça

  • Abadan, N. and A. N. Yücekök (1966). “1961–1965 Seçimlerinde Büyük Şehirlerde Gelir Durumuna Göre Oy Verme Davranışları”. Siyasal Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (4), 103-117.
  • Akdemir, A., G. Konakay and H. Demirkaya (2013). “Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması”. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 11-42.
  • Armutcu, B. and A. Mavi (2022). “Göçmenlerin Seçmen Davranışında Politik Pazarlama Unsurlarının Etkisi: Suriyeli Göçmenler Üzerine Bir İnceleme”. Journal of Emerging Economies and Policy, 7 (2) 308-324.
  • Armutcu, B. and A. Tan (2020). “Türkiye'de Dijital Politik Pazarlama”. International Journal of Business and Economic Studies, 2 (1), 1-14.
  • Armutcu, B. and Tan, A. (2022). Politik Pazarlama ve Ekonomi. Ankara: Orion Yayınevi.
  • Armutcu, B. and A. Tan (2023). “Seçmenlerin Siyasal Davranışları Üzerinde Etkili Olan Faktörler: X-Y-Z Kuşakları Üzerine Bir Araştırma”. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13 (1), 20-40.
  • Ay, P. H. and N. Çağlar (2019). “Seçmenin Siyasal Reklamlara Yaklaşımı: Şüphecilik Bakımından Kuşaklar Arası Bir İnceleme”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (70), 943-963.
  • Bilgilier, H.A. and B. Çetin (2020). “Siyasi Liderlerden Beklenen Liderlik Özellikleri: X ve Y Kuşağı Bağlamında Nitel Bir Araştırma”. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (2), 135-151.
  • Brown, S., B. Carter, M. Collins, C. Gallerson, G. Giffin, J. Greer, R. Griffith, E. Johnson and K. Richardson (2009). Generation Y In The Workplace. The Bush School Of Government And Public Service Research Report. https://hdl.handle.net/1969.1/96998 (08.07.2023).
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüktosunoğlu, T. (2013). Selçuk ve Dicle Üniversitesi Öğrencilerinin Siyasal Katılma Davranışları Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Çetin, Z. and M. Karabulut (2023). “Y Kuşağına Yönelik Politik Pazarlama Stratejilerinin Geliştirilmesi”. Management, 3, 61-81.
  • Divanoğlu, S. U. (2017). “Kuşak Farklılıklarının Politik Pazarlama ve Siyasal İletişim Açısından Değerlendirilmesi”. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12 (31), 265-278.
  • Dursun, D. and Altunoğlu, M. (2013). Siyaset Bilimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Erdoğan, M. (2019). X-Y-Z Kuşakları ve Siyasal Katılımda Rol Oynayan Faktörler. Yüksek Lisans Tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Fair, R. C. (1978). “The Effect Of Economic Events On Votes For President”. The Review of Economics and Statistics, 60 (2), 159-173.
  • Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. London: SAGE.
  • George, D., and M. Mallery (2010). SPSS For Windows Step By Step: A Simple Guide And Reference. 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson
  • Gökçe, A.F, (2013). “Gaziantep, Siyasi Partilerde Parti İçi Demokrasi ve Disiplin Algısı: Türkiye”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi/Journal of Academic Researchesand Studies, 5 (9), 65-79.
  • Görgülü, B. (2018). Gençlerin Siyasal Katılımın Sürecinde Sosyal Medyanın Rolü. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Hafızoğlu, Y. (2021). “Z Kuşağı Seçmen Davranışları”. International Journal of Education and New Approaches, 4 (2), 141-164.
  • Kahraman, A. B. (2011). Siyasal Katılımın Sosyolojik Analizi. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Kalaycıoğlu, E. (1983). Karşılaştırmalı Siyasal Katılma, Siyasal Eylemin Kökenleri Üzerine Bir İnceleme. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi Yayınları.
  • Kışlalı, A. T. (1995). Siyasal Çatışma ve Siyasal Uzlaşma. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Limanlılar, M. (1991). “Siyasal Pazarlama”. Pazarlama Dünyası Dergisi, 5 (39), 29-39.
  • Maılıyamu, A. (2019). Siyasal Pazarlama Uygulamalarının Y Kuşağının Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray.
  • Marien, S., M. Hooghe and E. Quintelier (2010). “Inequalities In Noninstitutionalised Forms Of Political Participation: A Multi-Level Analysis Of 25 Countries”. Political Studies, (58), 187-213.
  • Mueller, J. (1970). “Presidential Popularity From Truman to Johnson”. American Political Science Review, 64, 18-34
  • Mutlu, A. (2005). Kurumsallaşmış Demokrasilerdeki Siyasi Partiler Sistemi ile Ülkemizdeki Siyasi Partiler Sisteminin Karşılattırmalı Değerlendirilmesi Ve Özgün Model Arayışlar. Uzmanlık Tezi. İçişleri Bakanlığı Araştırma, Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı. Ankara.
  • Niemi, R. G., D. Ross and J. Alexander (2001). “The Similarity Of Political Values Of Parents And College: Age Youths”. Public Opinion Quarterly, 42 (4), 503-520.
  • Özbudun, E. (1975). Türkiye’de Sosyal Değişme ve Siyasal Katılma. Ankara: Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları.
  • Özdamar, K. (2004). Tabloların Oluşturulması, Güvenirlik ve Soru Analizi. Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi-1. 5th ed. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Öztürk, O. (2020). Aile Kurumunun Z Kuşağının Siyasal Katılım Davranışına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, T.C. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Tabachnick, B. G. and L. S. Fidell (2013). Using Multivariate Statistics. (Sixth edition). United States: Pearson Education.
  • Tan, A. (1998). Politik Pazarlama ve Kahramanmaraş Örneği. Doktora Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Tan, A. (2002). İlke ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi (2. bs). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Topcu, A. (2006). Siyasal Karar Alma Organları Üzerinde Çıkar ve Baskı Gruplarının Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Topgül, Ç. (2015). Y Nesli Üzerine Sosyolojik Bir Analiz. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Turan E. and Temizel M. (2015). Türkiye’de Seçmen Davranışı. Konya: Kömen Yayınları.
  • Twenge, J. M. (2009). Ben Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınevi.
  • Uluç, A. V. (2007). Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin Toplumsal ve Siyasal Yapısı Mardin Örneği'nde Siyasal Katılım. Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ventura, R. (2001). “Family Political Socialization In Multiparty Systems”. Comparative Political Studies, 34 (6). 666-691.
  • Yüksek Seçim Kurulu (2023). 2023 Seçimlerinde Kayıtlı Seçmen, https://vergialgi.com/2023-secimlerinde-kayitli-secmenin-34-37si-35-yas-alti-13-87si-65-yas-uzerinden-olustu (08.07.2023).

FACTORS AFFECTING THE POLITICAL PARTICIPATION BEHAVIOURS OF MIDDLE-CLASS CONSERVATIVE VOTERS: A RESEARCH ON GENERATION Y

Yıl 2023, Cilt: 4 Sayı: Özel, 143 - 165, 29.10.2023
https://doi.org/10.58702/teyd.1353635

Öz

This study is believed to be of great importance to policymakers, political parties and academics as it provides valuable insights into the factors that motivate or hinder the political participation of conservative voters. The contribution of the study to the literature is its comprehensive analysis of the multifaceted factors that affect the political participation behaviour of conservative voters. In this context, the aim of the study is to determine the factors that affect the political participation behaviour of Gen Y voters who can be defined as middle-class conservative voters based on the discussions in the relevant literature. In this connection, Gen Y (born between 1980 and 1999) voters who have the right to vote and be elected in Turkey were included in the study. Furthermore, the study employed a mixed-method approach by combining quantitative survey data (n=433) with qualitative literature to provide a comprehensive analysis. As a result of the analyses, it was determined that the internet and social media are effective on the political participation behaviour of Gen Y voters. In addition to this, another important finding is that their education level is effective on their political participation and perceptions of digital marketing. These findings emphasize the need for political parties to develop customized communication strategies to increase the political participation of Gen Y voters and be more effective in digital communication.

Kaynakça

  • Abadan, N. and A. N. Yücekök (1966). “1961–1965 Seçimlerinde Büyük Şehirlerde Gelir Durumuna Göre Oy Verme Davranışları”. Siyasal Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (4), 103-117.
  • Akdemir, A., G. Konakay and H. Demirkaya (2013). “Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması”. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 11-42.
  • Armutcu, B. and A. Mavi (2022). “Göçmenlerin Seçmen Davranışında Politik Pazarlama Unsurlarının Etkisi: Suriyeli Göçmenler Üzerine Bir İnceleme”. Journal of Emerging Economies and Policy, 7 (2) 308-324.
  • Armutcu, B. and A. Tan (2020). “Türkiye'de Dijital Politik Pazarlama”. International Journal of Business and Economic Studies, 2 (1), 1-14.
  • Armutcu, B. and Tan, A. (2022). Politik Pazarlama ve Ekonomi. Ankara: Orion Yayınevi.
  • Armutcu, B. and A. Tan (2023). “Seçmenlerin Siyasal Davranışları Üzerinde Etkili Olan Faktörler: X-Y-Z Kuşakları Üzerine Bir Araştırma”. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13 (1), 20-40.
  • Ay, P. H. and N. Çağlar (2019). “Seçmenin Siyasal Reklamlara Yaklaşımı: Şüphecilik Bakımından Kuşaklar Arası Bir İnceleme”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (70), 943-963.
  • Bilgilier, H.A. and B. Çetin (2020). “Siyasi Liderlerden Beklenen Liderlik Özellikleri: X ve Y Kuşağı Bağlamında Nitel Bir Araştırma”. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (2), 135-151.
  • Brown, S., B. Carter, M. Collins, C. Gallerson, G. Giffin, J. Greer, R. Griffith, E. Johnson and K. Richardson (2009). Generation Y In The Workplace. The Bush School Of Government And Public Service Research Report. https://hdl.handle.net/1969.1/96998 (08.07.2023).
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüktosunoğlu, T. (2013). Selçuk ve Dicle Üniversitesi Öğrencilerinin Siyasal Katılma Davranışları Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Çetin, Z. and M. Karabulut (2023). “Y Kuşağına Yönelik Politik Pazarlama Stratejilerinin Geliştirilmesi”. Management, 3, 61-81.
  • Divanoğlu, S. U. (2017). “Kuşak Farklılıklarının Politik Pazarlama ve Siyasal İletişim Açısından Değerlendirilmesi”. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12 (31), 265-278.
  • Dursun, D. and Altunoğlu, M. (2013). Siyaset Bilimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Erdoğan, M. (2019). X-Y-Z Kuşakları ve Siyasal Katılımda Rol Oynayan Faktörler. Yüksek Lisans Tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Fair, R. C. (1978). “The Effect Of Economic Events On Votes For President”. The Review of Economics and Statistics, 60 (2), 159-173.
  • Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. London: SAGE.
  • George, D., and M. Mallery (2010). SPSS For Windows Step By Step: A Simple Guide And Reference. 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson
  • Gökçe, A.F, (2013). “Gaziantep, Siyasi Partilerde Parti İçi Demokrasi ve Disiplin Algısı: Türkiye”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi/Journal of Academic Researchesand Studies, 5 (9), 65-79.
  • Görgülü, B. (2018). Gençlerin Siyasal Katılımın Sürecinde Sosyal Medyanın Rolü. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Hafızoğlu, Y. (2021). “Z Kuşağı Seçmen Davranışları”. International Journal of Education and New Approaches, 4 (2), 141-164.
  • Kahraman, A. B. (2011). Siyasal Katılımın Sosyolojik Analizi. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Kalaycıoğlu, E. (1983). Karşılaştırmalı Siyasal Katılma, Siyasal Eylemin Kökenleri Üzerine Bir İnceleme. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi Yayınları.
  • Kışlalı, A. T. (1995). Siyasal Çatışma ve Siyasal Uzlaşma. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Limanlılar, M. (1991). “Siyasal Pazarlama”. Pazarlama Dünyası Dergisi, 5 (39), 29-39.
  • Maılıyamu, A. (2019). Siyasal Pazarlama Uygulamalarının Y Kuşağının Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray.
  • Marien, S., M. Hooghe and E. Quintelier (2010). “Inequalities In Noninstitutionalised Forms Of Political Participation: A Multi-Level Analysis Of 25 Countries”. Political Studies, (58), 187-213.
  • Mueller, J. (1970). “Presidential Popularity From Truman to Johnson”. American Political Science Review, 64, 18-34
  • Mutlu, A. (2005). Kurumsallaşmış Demokrasilerdeki Siyasi Partiler Sistemi ile Ülkemizdeki Siyasi Partiler Sisteminin Karşılattırmalı Değerlendirilmesi Ve Özgün Model Arayışlar. Uzmanlık Tezi. İçişleri Bakanlığı Araştırma, Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı. Ankara.
  • Niemi, R. G., D. Ross and J. Alexander (2001). “The Similarity Of Political Values Of Parents And College: Age Youths”. Public Opinion Quarterly, 42 (4), 503-520.
  • Özbudun, E. (1975). Türkiye’de Sosyal Değişme ve Siyasal Katılma. Ankara: Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları.
  • Özdamar, K. (2004). Tabloların Oluşturulması, Güvenirlik ve Soru Analizi. Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi-1. 5th ed. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Öztürk, O. (2020). Aile Kurumunun Z Kuşağının Siyasal Katılım Davranışına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, T.C. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Tabachnick, B. G. and L. S. Fidell (2013). Using Multivariate Statistics. (Sixth edition). United States: Pearson Education.
  • Tan, A. (1998). Politik Pazarlama ve Kahramanmaraş Örneği. Doktora Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Tan, A. (2002). İlke ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi (2. bs). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Topcu, A. (2006). Siyasal Karar Alma Organları Üzerinde Çıkar ve Baskı Gruplarının Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Topgül, Ç. (2015). Y Nesli Üzerine Sosyolojik Bir Analiz. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Turan E. and Temizel M. (2015). Türkiye’de Seçmen Davranışı. Konya: Kömen Yayınları.
  • Twenge, J. M. (2009). Ben Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınevi.
  • Uluç, A. V. (2007). Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin Toplumsal ve Siyasal Yapısı Mardin Örneği'nde Siyasal Katılım. Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ventura, R. (2001). “Family Political Socialization In Multiparty Systems”. Comparative Political Studies, 34 (6). 666-691.
  • Yüksek Seçim Kurulu (2023). 2023 Seçimlerinde Kayıtlı Seçmen, https://vergialgi.com/2023-secimlerinde-kayitli-secmenin-34-37si-35-yas-alti-13-87si-65-yas-uzerinden-olustu (08.07.2023).
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Politika ve Yönetim (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Barış Armutcu 0000-0002-4865-026X

Erken Görünüm Tarihi 22 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: Özel

Kaynak Göster

APA Armutcu, B. (2023). FACTORS AFFECTING THE POLITICAL PARTICIPATION BEHAVIOURS OF MIDDLE-CLASS CONSERVATIVE VOTERS: A RESEARCH ON GENERATION Y. Toplum Ekonomi Ve Yönetim Dergisi, 4(Özel), 143-165. https://doi.org/10.58702/teyd.1353635
AMA Armutcu B. FACTORS AFFECTING THE POLITICAL PARTICIPATION BEHAVIOURS OF MIDDLE-CLASS CONSERVATIVE VOTERS: A RESEARCH ON GENERATION Y. TEYD. Ekim 2023;4(Özel):143-165. doi:10.58702/teyd.1353635
Chicago Armutcu, Barış. “FACTORS AFFECTING THE POLITICAL PARTICIPATION BEHAVIOURS OF MIDDLE-CLASS CONSERVATIVE VOTERS: A RESEARCH ON GENERATION Y”. Toplum Ekonomi Ve Yönetim Dergisi 4, sy. Özel (Ekim 2023): 143-65. https://doi.org/10.58702/teyd.1353635.
EndNote Armutcu B (01 Ekim 2023) FACTORS AFFECTING THE POLITICAL PARTICIPATION BEHAVIOURS OF MIDDLE-CLASS CONSERVATIVE VOTERS: A RESEARCH ON GENERATION Y. Toplum Ekonomi ve Yönetim Dergisi 4 Özel 143–165.
IEEE B. Armutcu, “FACTORS AFFECTING THE POLITICAL PARTICIPATION BEHAVIOURS OF MIDDLE-CLASS CONSERVATIVE VOTERS: A RESEARCH ON GENERATION Y”, TEYD, c. 4, sy. Özel, ss. 143–165, 2023, doi: 10.58702/teyd.1353635.
ISNAD Armutcu, Barış. “FACTORS AFFECTING THE POLITICAL PARTICIPATION BEHAVIOURS OF MIDDLE-CLASS CONSERVATIVE VOTERS: A RESEARCH ON GENERATION Y”. Toplum Ekonomi ve Yönetim Dergisi 4/Özel (Ekim 2023), 143-165. https://doi.org/10.58702/teyd.1353635.
JAMA Armutcu B. FACTORS AFFECTING THE POLITICAL PARTICIPATION BEHAVIOURS OF MIDDLE-CLASS CONSERVATIVE VOTERS: A RESEARCH ON GENERATION Y. TEYD. 2023;4:143–165.
MLA Armutcu, Barış. “FACTORS AFFECTING THE POLITICAL PARTICIPATION BEHAVIOURS OF MIDDLE-CLASS CONSERVATIVE VOTERS: A RESEARCH ON GENERATION Y”. Toplum Ekonomi Ve Yönetim Dergisi, c. 4, sy. Özel, 2023, ss. 143-65, doi:10.58702/teyd.1353635.
Vancouver Armutcu B. FACTORS AFFECTING THE POLITICAL PARTICIPATION BEHAVIOURS OF MIDDLE-CLASS CONSERVATIVE VOTERS: A RESEARCH ON GENERATION Y. TEYD. 2023;4(Özel):143-65.