Bu araştırma, muhafazakâr seçmenlerin siyasi katılımını motive eden veya engelleyen faktörler hakkında değerli bilgiler sunarak politika yapıcılar, siyasi partiler ve akademisyenler için önem taşımaktadır. Çalışmanın literatüre katkısı, muhafazakâr seçmenlerin siyasi katılım davranışlarını etkileyen çok yönlü faktörleri kapsamlı bir şekilde analiz etmesinde yatmaktadır. Bu kapsamda yapılan çalışmanın amacı, ilgili alan yazında yer alan tartışmalara dayanarak orta direk muhafazakâr seçmen olarak tanımladığımız Y kuşağı seçmenlerin siyasal katılım davranışları üzerinde etkili olan faktörleri tespit etmektir. Bu doğrultuda Türkiye'de seçme ve seçilebilme hakkına sahip Y kuşağı (1980-1999 arası doğumlu) seçmenler çalışmaya dahil edilmiştir. Ayrıca çalışma, kapsamlı bir analiz sağlamak için nicel anket verilerini (n=433) nitel literatürle birleştiren karma bir yöntem yaklaşımı kullanmaktadır. Yapılan analizler neticesinde Y kuşağı seçmenlerin siyasal katılım davranışları üzerinde internet ve sosyal medyanın etkin olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte eğitim seviyelerinin siyasal katılım ve dijital pazarlama algıları üzerinde etkili olduğu tespit edilen bir diğer önemli bulgudur. Bu bulgular, siyasi partilerin Y kuşağı seçmenlerin siyasal katılımını artırmak ve dijital iletişimde daha etkili olabilmek için özelleştirilmiş iletişim stratejileri geliştirmeleri gerektiğini vurgulamaktadır.
Y Kuşağı Siyasi Katılım Davranışı Siyasi Parti Seçmen Davranışı Dijital Pazarlama
ÇALIŞMA KAPSAMINDA ETİK KURALLARINA DİKKAT EDİLEREK ESER OLUŞTURULMUŞTUR.
This study is believed to be of great importance to policymakers, political parties and academics as it provides valuable insights into the factors that motivate or hinder the political participation of conservative voters. The contribution of the study to the literature is its comprehensive analysis of the multifaceted factors that affect the political participation behaviour of conservative voters. In this context, the aim of the study is to determine the factors that affect the political participation behaviour of Gen Y voters who can be defined as middle-class conservative voters based on the discussions in the relevant literature. In this connection, Gen Y (born between 1980 and 1999) voters who have the right to vote and be elected in Turkey were included in the study. Furthermore, the study employed a mixed-method approach by combining quantitative survey data (n=433) with qualitative literature to provide a comprehensive analysis. As a result of the analyses, it was determined that the internet and social media are effective on the political participation behaviour of Gen Y voters. In addition to this, another important finding is that their education level is effective on their political participation and perceptions of digital marketing. These findings emphasize the need for political parties to develop customized communication strategies to increase the political participation of Gen Y voters and be more effective in digital communication.
Gen Y Political Participation Behaviour Political party Voter Behaviour Digital Marketing
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: Özel |