Amaç: Bu çalışmanın amacı, farklı sınıflandırma düzeyinde ve değişik özür tiplerindeki sporcularda tekerlekli basketbol becerilerini değerlendirmekti. Gereç ve yöntem: Polonya ve Litvanya ulusal basketbol liginden 109 sporcu çalışmaya katıldı. Altı adet standardize beceri testi kullanıldı: 20 m sürat, topu iki elle göğüsten fırlatma, topsuz slalom, topla slalom, modifiye 12dakika Cooper testi ve zarf çalışması. Sonuçlar: Sonuçlar, beceri testi performansı ve fonksiyonel sınıflamalar arasında belirgin farklar olduğunu gösterdi; daha üst düzey fonksiyonel seviyedekiler daha iyi performans gösterdiler. Fonksiyonel seviye 1 ile 2 ve fonksiyonel seviye 3 ile 4 ve 4.5 arasında önemli bir fark yoktu (p>0.05). Tartışma: Sınıflandırma düzeyine bakılmaksızın, serebral palsili sporcular en zayıf performansı gösterdiler. Bu nedenle, serebral palsili sporcuların tekrar değerlendirilmeleri ve fonksiyonel sınıflandırma sistemlerinin düzenlenmesi gerekliliği sonucuna varıldı
Fonksiyonel sınıflandırma Motor yetenekler Basketbol tekerlekli sandalye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 21 Sayı: 1 |