Amaç: Bu çalışmanın amacı, inme hastalarında Nintendo Wii (N-Wii) oyunlarının denge, üst
ekstremite fonksiyonu ve süreli performans üzerine etkisini incelemektir.
Yöntemler: Çalışma, yaşları 18-85 yıl arasında değişen 42 inmeli hasta ile gerçekleştirildi.
Çalışmaya dahil edilen hastalar N-Wii grubu (n=20) ve Bobath Nörogelişimsel tedavi
(NDT-n=22) grubu olmak üzere 2 gruba ayrıldı. Hastaların üst ekstremite fonksiyon
değerlendirmesinde Fugl-Meyer Motor Fonksiyon Testi ve Kol, Omuz ve El Sorunları Anketi
(DASH), postural düzgünlük ve fonksiyonel denge değerlendirmesinde Postural değerlendirme
Ölçeği (PASS), Fonksiyonel Uzanma Testi (FUT), Süreli Kalk Yürü Testi (TUG) kullanıldı. İlk
değerlendirmeleri yapılan hastalara 10 hafta boyunca düzenlenen tedavi programları
uygulandı. N-Wii grubundaki hastalara, N-Wii oyunlarıyla 10 hafta, haftada 5 gün, 1 saatlik
oyun sistemleri ile eğitim verildi. Bobath NDT grubundaki hastalar içinde terapist eşliğinde
10 hafta, haftada 3 gün, 1 saat süren hastanın fonksiyonel ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş
egzersiz programı uygulandı.
Sonuçlar: Çalışmanın sonunda, her iki gruptaki hastaların Fugl-Meyer, DASH, PASS, FUT,
TUG testlerinde anlamlı gelişmeler kaydedildi (p<0.05). DASH, PASS, FUT parametrelerinde
N-Wii grubunda Bobath NDT grubuna göre daha anlamlı bir iyileşme kaydedildi (p<0.05).
Fugl-Meyer, TUG değerlendirme parametrelerinde gruplar arasında anlamlı bir farklılık
bulunmadı ( p>0.05).
Tartışma: N-Wii uygulamalarının Bobath NDT yaklaşımlarına göre inmeli hastalarda
kol aktiviteleri ve ağırlık aktarma, uzanma, yer değiştirme becerisini daha fazla arttırdığı
gözlenmiştir.
Video oyunları sanal gerçeklik inme denge nörogelişimsel tedavi
Purpose: The aim of this study was to investigate of the effects of Nintendo Wii (N-Wii)
games on balance and upper extremity functions in patients with stroke.
Methods: The study was performed with 42 stroke patients age between 18-85 years. The
patients were divided to two groups: N-Wii group (n=20) and Bobath Neurodevelopmental
treatment (NDT) group (n=22). Fugl-Meyer Motor Function Test and The Disabilities of the
Arm, Shoulder, Hand Questionnaire (DASH) were used to evaluate the upper extremity fun-
ctions and Postural Assessment Stroke Scale (PASS), Functional Reach Test (FRT) and Time
up and go test (TUG) were used to evaluate functional balance and postural alignment. After
the first evaluation, the treatment program was applied to the patients for 10 weeks. N-Wii
games were applied for the patients in N-Wii group for 10 weeks/5 days/1 hour. Functional
exercises were applied for the Bobath NDT group for 10 weeks/5 days/1 hour.
Results: A statistically significant improvements were detected in Fugl-Meyer, DASH, PASS,
FUT, TUG tests in both groups (p<0.05). Improvement in DASH, PASS and FUT tests score
were superios in N-Wii group when compared to NDT group (p<0.05). Fugl-Meyer and TUG
were not different between the groups (p>0.05).
Conclusion: Present results demonstrated that N-Wii games have increased arm activities,
weight bearing, reach, moving ability more than Bobath NDT approaches in stroke patients.
Video-games virtual reality stroke balance eurodevelopmental treatment
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 27 Sayı: 2 |