İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ İNTÖRN ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ BAKIMI DEĞERLENDİRMELERİ

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 7, 29.01.2021

Öz

Amaç: Bu araştırma, intörn hemşirelerin bireyselleştirilmiş bakım (BB) hakkında görüşlerini değerlendirmek amacıyla tanımlayıcı tipte yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Bu araştırmanın evrenini, bir hemşirelik fakültesinde 2015-2016 eğitim-öğretim yılında dördüncü sınıf öğrencileri (N:180), örneklemini ise araştırmaya katılmayı kabul eden 130 intörn öğrenci oluşturdu. Araştırmada veriler, intörn hemşirelerin sosyo-demografik özelliklerini içeren ‘Birey Tanıtım Formu’ ve ‘Bireyselleştirilmiş Bakım Skalası- Hemşire Ölçeği’ kullanılarak araştırmacılar tarafından sınıf ortamında grup tipi anket yöntemiyle toplanmıştır. Bulgular: İntörn hemşirelerin %66.2’sinin hemşirelik mesleğini kendilerine uygun bulduğu, %71.5’inin bireyselleştirilmiş bakımı doğru tanımladığı, %96.9’unun bireyselleştirilmiş bakımın gerekliliğine inandığı belirlenmiştir. Öğrencilerin, Bireyselleştirilmiş Bakım Skalası A ortalaması 3.72±0.98 iken, Bireyselleştirilmiş Bakım Skalası B ortalaması 3.83±0.94 olarak hesaplanmıştır. Sonuç: Araştırma sonucunda, intörn hemşirelerin hemşirelik uygulamaları sırasında hastaların bireyselliğini destekleme ve hastanın bakımını bireyselleştirme algılarının yüksek olduğu belirlendi.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Acaroğlu, R. ve Şendir, M. (2012). Bireyselleştirilmiş Bakım Değerlendirme Skalaları. İ. Ü. F. N. Hem Derg, 20:10–6.
  • Aebersold, M., Tschannen, D., Sculli, G. (2013). Improving nursing students communication skills using crew resource management strategies. Journal of Nursing Education, 52 (3):125-30.
  • Bölükbaş, N. ve Uzunsoy, E. (2018). Öğrenci Hemşirelerin Bakış Açısından Klinik Hemşirelerin Öğrencilere Yaklaşımları. Hemşirelik Bilimi Dergisi, 1(3) 27–33.
  • Ceylan, B. (2014). Hemşirelikte Bireyselleştirilmiş Bakım. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 30(3):59-67.
  • Chipman, Y. (1991). Caring: it’s meaning and place in the practice of nursing. Journal of Nursing Education, 30, 171-175.
  • Dil, S., Çiçekoğlu, P. ve Yıldırım, T. (2019). İletişim Becerisi Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşım: Standart Hasta Yöntemi Uygulanan Hemşirelik Öğrencilerinin Deneyimleri. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 21(1-2): 23-34.
  • Dinç, L. (2010). Bakım Kavramı ve Ahlaki Boyutu. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 74-82.
  • Doğan, P., Tarhan, M. ve Kürklü, A. (2019). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakım Algıları İle Ahlaki Duyarlılık Düzeyleri Arasındaki İlişki. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 16 (2): 119-124.
  • Erigüç, G., Şener, T. ve Eriş, H. (2013). İletişim becerilerinin değerlendirilmesi: Bir meslek yüksekokulu örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 16 (1): 45-65.
  • Güner, S.G., Ovayolu, Ö. ve Ovayolu, N. (2020). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi. DEUHFE, 13(2), 74-81.
  • Gürkan, A. (2009). Bütüncül Yaklaşım. Yoğun Bakımda Hastası Olan Aile Üyeleri. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi, 13(1):1-5.
  • Hweidi, I.M. ve Al-Obeisat, S.M. (2006). Jordanian nursing students’ attitudes toward the elderly. Nurse Educ Today, 26(1): 23–30.
  • Jiang, F., Zheng, S. ve Li, L. (2018). Individualized nursing care on coincidence rate of cerebral hemorrhage hypostatic pneumonia. Biomedical Research, 28.22.
  • Karaöz, S. (2013). Hemşirelik Eğitiminde Klinik Değerlendirmeye Genel Bakış: Güçlükler ve Öneriler. DEUHYO ED,6:149–58.
  • Karayurt, Ö., Ursavaş, F.E. ve İşeri, Ö. (2018). Hemşirelerin bireyselleştirilmiş bakım verme durumlarının ve görüşlerinin incelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(2), 163-169.
  • Kasa, A.S. ve Gedamu, H. (2019). Predictors of adult patient satisfaction with nursing care in public hospitals of Amhara region, Northwest Ethiopia. BMC Health Services Research. https://doi.org/10.1186/s12913-019-3898-3
  • Kousoulou, M., Suhonen, R. ve Charalambous, A. (2019). Associations of individualized nursing care and quality of oncology nursing care in patients diagnosed with cancer. Eur J Oncol Nurs, 41:33-40.
  • Mlinar, S. (2010). First and third-year student nurses’ perceptions of caring behaviours, Nursing Ethics, 17(4), 491–500.
  • Mollaoğlu, M., Fertelli, T.K. ve Tuncay, F.Ö. (2010). Hastanede çalışan hemşirelerin çalışma ortamlarına ilişkin algılarının değerlendirilmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 5(15): 17-30.
  • Oğlun, S. ve Adıbelli, D. (2020). Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler. ACU Sağlık Bil Derg, 11(1):55-60. https://doi.org/10.31067/0.2020.242 55
  • Orland-Barak, L. ve Wilhelem, D. (2005). Novices in clinical practice settings: student nurses stories learning the practice of nursing. Nurse Educ Today,25(6): 455–464.
  • Pamuk, K. (2017). Hemşirelerin bireysel iş yükü algısının bireyselleştirilmiş bakım algıları üzerine etkisi. MS thesis. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • Rose, P.M. (2016). Individualized care in the radiation oncology setting from the patients' and nurses' perspectives. Cancer Nurs,39(5):411-422.
  • Sarıkaya, T. ve Khorshid, L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393-423.
  • Suhonen, R., Schmidt, L.A. ve Radwin, L. (2007). Measuring individualized nursing care: Assessment of reliability and validity of three scales. Journal of Advanced Nursing, 59(1): 77–85.
  • Suhonen, R., Valimaki, M., Leino-Kilpi, H. ve Katajisto, J. (2004). Testing the individualised care model. Scand J Caring Sci, 18: 27–36.
  • Suhonen, R., Valimaki, M. ve Leino-Kilpi, H. (2005). Individualized care, quality of life and satisfaction with nursing care. J Adv Nurs, 50: 283–92.
  • Suhonen, R., Papastavrou, E., Efstathiou, G., Tsangari, H., Jarosova, D., Leino-Kilpi, H., et all. (2012). Patient satisfaction as an outcome of individualised nursing care. Scand J Caring Sci, 26(2):372-80.
  • Şahin, Z.A. ve Özdemir, F.K. (2015). Hemşirelerin iletişim ve empati beceri düzeylerinin belirlenmesi. G.O.P. Taksim E.A.H. JAREN, 1(1):1-7.
  • Şendir, M., Acaroğlu, R., Kanan, N., Shonen, R. ve Katajisto, J. (2010). Bireyselleştirilmiş Bakım Ölçeği - Hemşire Versiyonu’nun Türkçe geçerlik ve güvenirliği. 1.Temel Hemşirelik Bakımı Kongresi Kitabı, Ege Üniversitesi Basımevi Müdürlüğü, İzmir, sf: 129.
  • Toru, F. (2020). Hemşirelik Uygulamalarının Kilit Noktası: Bireyselleştirilmiş Bakım. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 4(1), 46-59.
  • Tutuk, A., Al, D. ve Doğan, S. (2002). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi ve empati düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6(2), 36-41.
  • Türk Dil Kurumu (İnternet). Güncel Türkçe Sözlük. Erişim adresi: http://www.tdk.gov.tr/index.php Erişim tarihi:22.02.2019
  • Watson, J. (2012). Human Caring Science: A Theory of Nursing, 2nd ed. Denver, Colorado: Jones & Bartlett Learning, LLC. p.1–11.
  • Weldam, S.W.M., Lammers, J.W., Zwakman, M. ve Schuurmans, M.J. (2017). Nurses’ perspectives of a new individualized nursing care intervention for COPD patients in primary care settings: a mixed method study. Appl Nurs Res, 33: 85–92.

EVALUATİON OF İNDİVİDUALİZED CARE OF NURSİNG FACULTY İNTERN STUDENTS

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 7, 29.01.2021

Öz

Objective:  This study was conducted as a descriptive
study in order to assess their views on individualized care of intern nurses.



Materials and Methods: The universe of this research, School of Nursing in the 2013-2014
academic year, students studying in fourth grade (N = 180), the sample of the
130 interns who agreed to participate in the research nurse created. The data
in the study, intern nurses containing sociodemographic characteristics
'individual Description Form' and 'Individualized Care Skalası- Nurse Scale'
use by researchers in the classroom group type is collected by a questionnaire.



Results: 66.2's%
of the nurses themselves of nursing interns as appropriate, individualized care
of the correctly identify 71.5%, it was determined that 96.9% believe in the
necessity of individualized care. 
Students with Individualized Care Scale while average 3.72 ± 0.98,
Individualized Care Scale B average has been calculated as 3.83 ± 0.94.



Conclusion:
In conclusion, intern nurses in nursing actions supporting the individuality of
the patient while they practice and the patient's perception was determined to
maintain a good level of customization.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Acaroğlu, R. ve Şendir, M. (2012). Bireyselleştirilmiş Bakım Değerlendirme Skalaları. İ. Ü. F. N. Hem Derg, 20:10–6.
  • Aebersold, M., Tschannen, D., Sculli, G. (2013). Improving nursing students communication skills using crew resource management strategies. Journal of Nursing Education, 52 (3):125-30.
  • Bölükbaş, N. ve Uzunsoy, E. (2018). Öğrenci Hemşirelerin Bakış Açısından Klinik Hemşirelerin Öğrencilere Yaklaşımları. Hemşirelik Bilimi Dergisi, 1(3) 27–33.
  • Ceylan, B. (2014). Hemşirelikte Bireyselleştirilmiş Bakım. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 30(3):59-67.
  • Chipman, Y. (1991). Caring: it’s meaning and place in the practice of nursing. Journal of Nursing Education, 30, 171-175.
  • Dil, S., Çiçekoğlu, P. ve Yıldırım, T. (2019). İletişim Becerisi Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşım: Standart Hasta Yöntemi Uygulanan Hemşirelik Öğrencilerinin Deneyimleri. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 21(1-2): 23-34.
  • Dinç, L. (2010). Bakım Kavramı ve Ahlaki Boyutu. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 74-82.
  • Doğan, P., Tarhan, M. ve Kürklü, A. (2019). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakım Algıları İle Ahlaki Duyarlılık Düzeyleri Arasındaki İlişki. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 16 (2): 119-124.
  • Erigüç, G., Şener, T. ve Eriş, H. (2013). İletişim becerilerinin değerlendirilmesi: Bir meslek yüksekokulu örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 16 (1): 45-65.
  • Güner, S.G., Ovayolu, Ö. ve Ovayolu, N. (2020). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireyselleştirilmiş Bakıma İlişkin Durumlarının İncelenmesi. DEUHFE, 13(2), 74-81.
  • Gürkan, A. (2009). Bütüncül Yaklaşım. Yoğun Bakımda Hastası Olan Aile Üyeleri. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi, 13(1):1-5.
  • Hweidi, I.M. ve Al-Obeisat, S.M. (2006). Jordanian nursing students’ attitudes toward the elderly. Nurse Educ Today, 26(1): 23–30.
  • Jiang, F., Zheng, S. ve Li, L. (2018). Individualized nursing care on coincidence rate of cerebral hemorrhage hypostatic pneumonia. Biomedical Research, 28.22.
  • Karaöz, S. (2013). Hemşirelik Eğitiminde Klinik Değerlendirmeye Genel Bakış: Güçlükler ve Öneriler. DEUHYO ED,6:149–58.
  • Karayurt, Ö., Ursavaş, F.E. ve İşeri, Ö. (2018). Hemşirelerin bireyselleştirilmiş bakım verme durumlarının ve görüşlerinin incelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(2), 163-169.
  • Kasa, A.S. ve Gedamu, H. (2019). Predictors of adult patient satisfaction with nursing care in public hospitals of Amhara region, Northwest Ethiopia. BMC Health Services Research. https://doi.org/10.1186/s12913-019-3898-3
  • Kousoulou, M., Suhonen, R. ve Charalambous, A. (2019). Associations of individualized nursing care and quality of oncology nursing care in patients diagnosed with cancer. Eur J Oncol Nurs, 41:33-40.
  • Mlinar, S. (2010). First and third-year student nurses’ perceptions of caring behaviours, Nursing Ethics, 17(4), 491–500.
  • Mollaoğlu, M., Fertelli, T.K. ve Tuncay, F.Ö. (2010). Hastanede çalışan hemşirelerin çalışma ortamlarına ilişkin algılarının değerlendirilmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 5(15): 17-30.
  • Oğlun, S. ve Adıbelli, D. (2020). Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler. ACU Sağlık Bil Derg, 11(1):55-60. https://doi.org/10.31067/0.2020.242 55
  • Orland-Barak, L. ve Wilhelem, D. (2005). Novices in clinical practice settings: student nurses stories learning the practice of nursing. Nurse Educ Today,25(6): 455–464.
  • Pamuk, K. (2017). Hemşirelerin bireysel iş yükü algısının bireyselleştirilmiş bakım algıları üzerine etkisi. MS thesis. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • Rose, P.M. (2016). Individualized care in the radiation oncology setting from the patients' and nurses' perspectives. Cancer Nurs,39(5):411-422.
  • Sarıkaya, T. ve Khorshid, L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393-423.
  • Suhonen, R., Schmidt, L.A. ve Radwin, L. (2007). Measuring individualized nursing care: Assessment of reliability and validity of three scales. Journal of Advanced Nursing, 59(1): 77–85.
  • Suhonen, R., Valimaki, M., Leino-Kilpi, H. ve Katajisto, J. (2004). Testing the individualised care model. Scand J Caring Sci, 18: 27–36.
  • Suhonen, R., Valimaki, M. ve Leino-Kilpi, H. (2005). Individualized care, quality of life and satisfaction with nursing care. J Adv Nurs, 50: 283–92.
  • Suhonen, R., Papastavrou, E., Efstathiou, G., Tsangari, H., Jarosova, D., Leino-Kilpi, H., et all. (2012). Patient satisfaction as an outcome of individualised nursing care. Scand J Caring Sci, 26(2):372-80.
  • Şahin, Z.A. ve Özdemir, F.K. (2015). Hemşirelerin iletişim ve empati beceri düzeylerinin belirlenmesi. G.O.P. Taksim E.A.H. JAREN, 1(1):1-7.
  • Şendir, M., Acaroğlu, R., Kanan, N., Shonen, R. ve Katajisto, J. (2010). Bireyselleştirilmiş Bakım Ölçeği - Hemşire Versiyonu’nun Türkçe geçerlik ve güvenirliği. 1.Temel Hemşirelik Bakımı Kongresi Kitabı, Ege Üniversitesi Basımevi Müdürlüğü, İzmir, sf: 129.
  • Toru, F. (2020). Hemşirelik Uygulamalarının Kilit Noktası: Bireyselleştirilmiş Bakım. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 4(1), 46-59.
  • Tutuk, A., Al, D. ve Doğan, S. (2002). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi ve empati düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6(2), 36-41.
  • Türk Dil Kurumu (İnternet). Güncel Türkçe Sözlük. Erişim adresi: http://www.tdk.gov.tr/index.php Erişim tarihi:22.02.2019
  • Watson, J. (2012). Human Caring Science: A Theory of Nursing, 2nd ed. Denver, Colorado: Jones & Bartlett Learning, LLC. p.1–11.
  • Weldam, S.W.M., Lammers, J.W., Zwakman, M. ve Schuurmans, M.J. (2017). Nurses’ perspectives of a new individualized nursing care intervention for COPD patients in primary care settings: a mixed method study. Appl Nurs Res, 33: 85–92.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hazel Bağcı 0000-0003-1563-1959

Şebnem Çınar Yücel

Sinem Özer Bu kişi benim

Hilal Çetinkaya Bu kişi benim

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2021
Gönderilme Tarihi 12 Temmuz 2020
Kabul Tarihi 24 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bağcı, H., Çınar Yücel, Ş., Özer, S., Çetinkaya, H. (2021). HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ İNTÖRN ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ BAKIMI DEĞERLENDİRMELERİ. Turkish Journal of Science and Health, 2(1), 1-7.








Turkish Journal of Science and Health (TFSD) 

E-mail:  tfsdjournal@gmail.com

Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

18106    18107    18238 18235 1839418234 1823618237    19024   18234   19690 19305215142164821682 21909  23284 30073

27460


25763