Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pandemide Uzaktan Eğitim: Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Görüşleri ve Önerileri

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 82 - 88, 30.05.2021
https://doi.org/10.51972/tfsd.907596

Öz

Amaç: Çalışmanın amacı, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim modeline ilişkin görüşlerini ve önerilerini belirlemektir.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı araştırma tipinde olan bu çalışma, bir devlet üniversitesinin Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda yürütülmüştür. Çevrim içi anket uygulamasına katılan 1000 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veriler, “Uzaktan Eğitime Dair Öğrenci Görüş ve Önerileri Anketi” ile toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS 22.0 programı ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistiksel analizler kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yalnızca %21,3’ü uzaktan eğitim modelini, öğrenmeyi sağlama noktasında “etkili” bulmaktadır. Öğrencilerin %85,6’sı uzaktan eğitim sürecinde maddi harcamalarının azalmasını, %81,0’i ders materyallerine sınırsız şekilde ulaşabilmesini, %70,5’i hastalık riskinin azalmasını avantaj olarak nitelendirmiştir. Öğrencilerin %89,0’u klinik uygulama yapamasını ve deneyim kazanamamasını en önemli dezavantaj olarak belirtmiştir. Uzaktan eğitim sürecinin iyileştirilmesi için öğrencilerin %92,6’si derslerin daha fazla materyal ile desteklenmesini, %84,0’ü danışmanlık sistemlerinin aktif şekilde yürütülmesini önermektedir.
Sonuç: Günümüzde gerek Covid-19 pandemisi gerekse gelişen teknolojiler sayesinde zaman ve mekandan bağımsız uzaktan eğitim uygulamaları yaygınlaşmıştır. Öğrenciler, uzaktan eğitim uygulamalarının önemli bir paydaşıdır. Öğrencilerin mevcut uygulamalara ilişkin görüş ve önerilerinin belirlenmesi, yapılacak iyileştirme çalışmalarının etkinliği açısından gerekliliktir.

Kaynakça

  • World Health Organization (WHO) (2020). Clinical management of severe acute respiratory infection when Novel coronavirus (2019-nCoV) infection is suspected: Interim Guidance. 2020. Erişim adresi: https://www.who. int/publi catio ns-detail/clinical-management-of-severe-acute-respiratory-infection-when-novel-coronavirus-(ncov)-infection-is-suspected. Erişim Tarihi: 20 Nisan 2021.
  • Luyben, Ans et al. (2020). Midwifery education in COVID-19- time: challenges and opportunities. Midwifery, 89, 102776. doi:10.1016/j.midw.2020.102776
  • Furuta, M. (2020). International year of midwifery-ın the midst of a pandemic. Midwifery, doi: 10.1016/j.midw.2020.102739.
  • Lazenby, M., Chambers, S., Chyun, D. et al. (2020). Clinical nursing and midwifery education in the pandemic age. Int Nurs Rev, 67(3), 323-325. doi: 10.1111/inr.12601.
  • Tay, Y. X., Cai, S., Chow, H. C. et al. (2021). The needs and concerns of clinical educators in radiography education in the face of COVID-19 pandemic. J Med Imaging Radiat Sci, 52(1), 3-8. doi:10.1016/j.jmir.2020.10.004
  • Korhan, E. A., Yılmaz, D. U., Ceylan, B. et al. (2018). Hemşirelikte psikomotor becerilerin öğretiminde senaryo temelli öğrenme: Bir deneyim paylaşımı. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(3), 11-6.
  • Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M. et al. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. JAREN, 4(2), 92-99.
  • Kızıltepe, S. K., Kurtgöz, A. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin Covid-19 pandemisi sürecinde aldıkları uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin belirlenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(74), 558-566.
  • Kürtüncü, M., Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Karagöz, N., Ağadayı, E., Başer, D. A. (2020). Bir tıp fakültesi öğrencilerinin pandemide uzaktan eğitim ile ilgili davranışları ve sorunları pandemi sürecinde tıp eğitimi. Jour Turk Fam Phy, 11 (4), 149-158. doi: 10.15511/tjtfp.20.00449.
  • Amir, L.R., Tanti, I., Maharani, D.A. et al. (2020). Student perspective of classroom and distance learning during COVID-19 pandemic in the undergraduate dental study program Universitas Indonesia. BMC Med Educ 20, 392. doi: 10.1186/s12909-020-02312-0
  • Uzun, G. Ö., Eş Çakıcı, A., Evram, G. (2020). Examination of attitudes of university students in distance education according to some variables. Near East University Online Journal of Education, 3(2), 104-15.
  • Çifcibaşı, H. S., Kef, B., Özyiğit, İ. (2020). Distance education in medical schools: the experience and opinions of academicians and students. Turkish Med Stud J, 7(3), 115-29.
  • Peloso, R. M., Ferruzzi, F., Mori, A. A. (2020). Notes from the field: concerns of health-related higher education students in Brazil pertaining to distance learning during the Coronavirus pandemic. Evaluation & the Health Professions, 43(3), 201-3.
  • Oliveira, M. M. S.; Penedo, A. S. T.; Pereira, V. S. (2018). Distance education: advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia, São Paulo, 29, 139-152.
  • Karadağ, E., Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-92.
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y., Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coronavirus (COVID-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 267-82.
  • Terzi, D., Akalın, R. B., Erdal, B. (2020). Covıd-19 salgınının sağlık alanındaki öğrencilerin eğitimine Etkisi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Örneği. Namık Kemal Tıp Dergisi, 8(3), 279-287.
  • Keskin, M., Özer, D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Şen, Ö., Kızılcalıoğlu, G. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin ve akademisyenlerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 4(3), 239-252.

Distance Education in Pandemic: Health Services Vocational School Students’ Views and Suggestions

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 82 - 88, 30.05.2021
https://doi.org/10.51972/tfsd.907596

Öz

Purpose: The purpose of the study is to determine university students’ views and suggestions on the distance education model in the Covid-19 pandemic process.
Material and Methods: The descriptive research was performed in a Vocational School of Health Services in a state university. 1000 students who participated in the online survey application formed the sample of the study. The data were collected through the "Student' Views and Suggestions Questionnaire on the Distance Education Model". The data obtained were analyzed in SPSS 22.0. Descriptive statistical analysis was used in the analysis of the data.
Results: Only 21.3% of the students found the distance education model "effective". 85.6% of the students described the reduction of their financial expenses in the distance education process, 81.0% of them having unlimited access to the course materials, 70.5% as the reduction of the disease risk as the advantages of the distance education. 89.0% of the students stated that being unable to practice clinical practice is the most important disadvantage of the distance education. In order to improve the distance education process, 92.6% of the students suggested that the courses should be supported with more materials and 84.0% of them suggested that the consultancy systems should be actively carried out.
Conclusion: Nowadays, with the impact of both the Covid-19 pandemic and technological developments, the distance education applications independent of time and place have become widespread. Students are important stakeholder of the distance education applications. Determining the opinions and suggestions of the students regarding the current practices is a necessity for the effectiveness of the improvement studies.

Kaynakça

  • World Health Organization (WHO) (2020). Clinical management of severe acute respiratory infection when Novel coronavirus (2019-nCoV) infection is suspected: Interim Guidance. 2020. Erişim adresi: https://www.who. int/publi catio ns-detail/clinical-management-of-severe-acute-respiratory-infection-when-novel-coronavirus-(ncov)-infection-is-suspected. Erişim Tarihi: 20 Nisan 2021.
  • Luyben, Ans et al. (2020). Midwifery education in COVID-19- time: challenges and opportunities. Midwifery, 89, 102776. doi:10.1016/j.midw.2020.102776
  • Furuta, M. (2020). International year of midwifery-ın the midst of a pandemic. Midwifery, doi: 10.1016/j.midw.2020.102739.
  • Lazenby, M., Chambers, S., Chyun, D. et al. (2020). Clinical nursing and midwifery education in the pandemic age. Int Nurs Rev, 67(3), 323-325. doi: 10.1111/inr.12601.
  • Tay, Y. X., Cai, S., Chow, H. C. et al. (2021). The needs and concerns of clinical educators in radiography education in the face of COVID-19 pandemic. J Med Imaging Radiat Sci, 52(1), 3-8. doi:10.1016/j.jmir.2020.10.004
  • Korhan, E. A., Yılmaz, D. U., Ceylan, B. et al. (2018). Hemşirelikte psikomotor becerilerin öğretiminde senaryo temelli öğrenme: Bir deneyim paylaşımı. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(3), 11-6.
  • Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M. et al. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. JAREN, 4(2), 92-99.
  • Kızıltepe, S. K., Kurtgöz, A. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin Covid-19 pandemisi sürecinde aldıkları uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin belirlenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(74), 558-566.
  • Kürtüncü, M., Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Karagöz, N., Ağadayı, E., Başer, D. A. (2020). Bir tıp fakültesi öğrencilerinin pandemide uzaktan eğitim ile ilgili davranışları ve sorunları pandemi sürecinde tıp eğitimi. Jour Turk Fam Phy, 11 (4), 149-158. doi: 10.15511/tjtfp.20.00449.
  • Amir, L.R., Tanti, I., Maharani, D.A. et al. (2020). Student perspective of classroom and distance learning during COVID-19 pandemic in the undergraduate dental study program Universitas Indonesia. BMC Med Educ 20, 392. doi: 10.1186/s12909-020-02312-0
  • Uzun, G. Ö., Eş Çakıcı, A., Evram, G. (2020). Examination of attitudes of university students in distance education according to some variables. Near East University Online Journal of Education, 3(2), 104-15.
  • Çifcibaşı, H. S., Kef, B., Özyiğit, İ. (2020). Distance education in medical schools: the experience and opinions of academicians and students. Turkish Med Stud J, 7(3), 115-29.
  • Peloso, R. M., Ferruzzi, F., Mori, A. A. (2020). Notes from the field: concerns of health-related higher education students in Brazil pertaining to distance learning during the Coronavirus pandemic. Evaluation & the Health Professions, 43(3), 201-3.
  • Oliveira, M. M. S.; Penedo, A. S. T.; Pereira, V. S. (2018). Distance education: advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia, São Paulo, 29, 139-152.
  • Karadağ, E., Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-92.
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y., Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coronavirus (COVID-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 267-82.
  • Terzi, D., Akalın, R. B., Erdal, B. (2020). Covıd-19 salgınının sağlık alanındaki öğrencilerin eğitimine Etkisi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Örneği. Namık Kemal Tıp Dergisi, 8(3), 279-287.
  • Keskin, M., Özer, D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Şen, Ö., Kızılcalıoğlu, G. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin ve akademisyenlerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 4(3), 239-252.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Funda Evcili 0000-0003-4608-9189

Gülşen Güçlü

Serkan Akkoyun

Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2021
Gönderilme Tarihi 31 Mart 2021
Kabul Tarihi 29 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Evcili, F., Güçlü, G., & Akkoyun, S. (2021). Distance Education in Pandemic: Health Services Vocational School Students’ Views and Suggestions. Turkish Journal of Science and Health, 2(2), 82-88. https://doi.org/10.51972/tfsd.907596








Turkish Journal of Science and Health (TFSD) 

E-mail:  tfsdjournal@gmail.com

Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

18106    18107    18238 18235 1839418234 1823618237    19024   18234   19690 19305215142164821682 21909  23284 30073

27460


25763