Amaç: Araştırma Covid-19 pandemi döneminde ilk ve acil yardım programı öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin yaşadıkları sorunları belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı özellikte yapılan bu çalışma, bir devlet üniversitesinin Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nun İlk ve Acil Yardım Programı 1. ve 2. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışma verileri, çevrimiçi olarak düzenlenmiş olan ‘İlk ve Acil Yardım Programı Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Düşüncelerini Değerlendirme Formu’ kullanılarak toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS 22.0 programı ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistiksel analizler kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin sırasıyla “mesleki bilgi ve beceriler, uzaktan eğitim ortamlarında kazandırılamaz”, “uzaktan eğitimin mesleki uygulama becerilerine katkısı yoktur.”, “uzaktan eğitimler yüz yüze eğitim kadar etkili değildir” ifadelerine oldukça yüksek ortalama ile katılım gösterdikleri belirlenmiştir.
Sonuç: Pandemi sürecinde ara verilen yüz yüze eğitime alternatif olarak hızlıca hayata geçirilen uzaktan eğitim yönteminin, özellikle uygulamalı bölümler için mesleki beceri anlamında eksikliklere neden olabileceği göz önünde bulundurularak düzenlemelerin yapılması büyük önem taşımaktadır.
Anahtar Kelimeler: Covid 19, Uzaktan Eğitim, Öğrenci Görüşleri
Herhangi bir kurum veya firma desteği bulunmamaktadır.
Objective: This study aims to determine the problems experienced by the students of the first and emergency aid program related to distance education during the Covid-19 pandemic period.
Materials and Methods: This descriptive study was conducted with first- and second-year students of the First and Emergency Aid Department of Vocational School of Health Services of a public university. The data in the study were collected using the online “The First and Emergency Aid Program Students’ Opinions on Distance Education Evaluation Form”. The data were analyzed through SPSS 22.0 software, and descriptive statistical analyzes were used in the analysis of the data.
Results: It was found that the students participating in the study agreed with the statements “professional knowledge and skills cannot be gained in distance education environments,” “distance education does not contribute to professional practice skills,” “distance education is not so efficient as face-to-face education,” with a considerably high average, respectively.
Conclusions: It is of paramount importance to make regulations considering that distance education, which was suddenly implemented as an alternative to face-to-face education disrupted during the pandemic, may lead to deficiencies in professional skills, especially for applied departments.
Keywords: Covid-19, Distance Education, Students Opinions
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 25 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Turkish Journal of Science and Health (TFSD)
E-mail: tfsdjournal@gmail.com
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.