BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Eğitim Ve Sürekli Mesleki Gelişim

Yıl 2005, Cilt: 62 Sayı: 1, 59 - 66, 01.06.2005

Öz

Günümüzde eğitimin anlamı, amacı ve işlevine yönelik paradigmatik düşünce farklılıkları giderek yaygınlaşmaktadır. Özellikle kavramsal düzeyde eğitimden öğrenmeye doğru bir yönelim söz konusudur. "Yaşam boyu öğrenme", "yaşam boyu eğitim"den daha geniş bir kavramdır. Yaşam boyu eğitim, 1960’ların öncesinde eğitim ve öğretim olanaklarının yaygınlaştırılacağı düşüncesiyle biçimlenmiştir.

Kaynakça

  • Bilir M. Mesleksel Gelişmenin Gereği Olarak Yaşam Boyu Öğrenme: Yaşam Boyu Öğrenme Sempozyumu Ankara, 2004: PEGEM Yayınları, Bildiri Kitabı.
  • Ayhan S. Dünden Bugüne Yaşam Boyu Öğrenme, Yaşam Boyu Öğrenme Sempozyumu Ankara, 2004: PEGEM
  • Yayınları, Bildiri Kitabı. Sayılan F. Herkes İçin Eğitim, Yaşam Boyu Öğrenme Sempozyumu Ankara, 2004: PEGEM Yayınları, Bildiri Kitabı.
  • OECD. (1973) Recurrent Education, A Strategy For Lifelong Learning.
  • OECD. (2006) Work on Education.
  • EC, 2000, A Memorandum on Lifelong Learning, Brussels, http://europa.eu.int./com/education/life/ memoen/pdf.
  • Koosgaard O. (1997) Internationalization and Globalization, Adult Education and Development, No: 49; 9-28.
  • Fişek NH. Hekimlikte Sürekli Eğitim, Türkiye Tıp Akademisi Mecmuası. 1976: 10-4
  • Continuing medical education for physicians: Report of WHO Expert Committee, (1973). WHO Tech. Rep.Ser. No: 534.
  • Ljubljana Charter on reforming health care in Europe. (1996) WHO Regional Office, Copenhagen.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı, Herkese Sağlık, Türkiye’nin Hedef ve Stratejileri, 2001; Ankara.
  • Okçabol R. Halk Eğitimi (Yetişkin Eğitimi), Der Yayınları. 1996; İstanbul.
  • UNESCO. Recurrent Education,1973 Mimograf.
  • Demirel Ö. Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara; 1993, USEM Yayınları.
  • Hesapçıoğlu M. Öğretim İlke ve Yöntemleri, İstanbul; 1997, Beta Yayınları,
  • Vural H. Sürekli Eğitim ve Süreksizlikler, Sürekli Eğitim Merkezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara, http://www.sem.metu.edu.tr Erişim: 13.03.2006.
  • Health 21, Health For All in the 21st Century, (1999) WHO Regional Office, Copenhagen.
  • Woodward I. (ed), (1996) Continuing Professional Development: Issues in Design and Delivery, Cassell, London.
  • Buckley R, Caple J. (1992) The Theory and Practice of Training, Kogan Page Ltd, London.
  • Gibbons A. (1994) CPD – Whose Learning is it Anyway?, Training & Development, March 1994.
  • Humphreys J, Quinn F M. (eds), (1994) Health Care Education: The Challenge of the Market, Chapman & Hall, London.
  • Continuing Medical education for physicians: Report of WHO Expert Committee, (1973) WHO Tech. Rep. Ser. No. 534.
  • Institute of Training and Development (1993) Continuous professional development: a policy statement Marlow,
  • Institute of Training & Development. Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Mesleksel Gelişim, Kalite Geliştirme İle Sürekli Tıp Eğitiminin Entegrasyonu, 2005, EURACT, Eurepean Academy of Teachers (Çev: Aktürk ve arkadaşları) Ediren.
  • Haines A, Kuruvilla S, Borchert M. Bridging the implementation gap between knowledge and action for health, Bulletin of the World Health Organization, October 2004; 82: (10) 724-32.
  • Lester S. (1995) http://www.devmts.demon.co.uk/postqual.htm: a practitioner perspective, Capability 1 (4), 16-22.

Continuous Education And Continuous Professional Development

Yıl 2005, Cilt: 62 Sayı: 1, 59 - 66, 01.06.2005

Öz

Kaynakça

  • Bilir M. Mesleksel Gelişmenin Gereği Olarak Yaşam Boyu Öğrenme: Yaşam Boyu Öğrenme Sempozyumu Ankara, 2004: PEGEM Yayınları, Bildiri Kitabı.
  • Ayhan S. Dünden Bugüne Yaşam Boyu Öğrenme, Yaşam Boyu Öğrenme Sempozyumu Ankara, 2004: PEGEM
  • Yayınları, Bildiri Kitabı. Sayılan F. Herkes İçin Eğitim, Yaşam Boyu Öğrenme Sempozyumu Ankara, 2004: PEGEM Yayınları, Bildiri Kitabı.
  • OECD. (1973) Recurrent Education, A Strategy For Lifelong Learning.
  • OECD. (2006) Work on Education.
  • EC, 2000, A Memorandum on Lifelong Learning, Brussels, http://europa.eu.int./com/education/life/ memoen/pdf.
  • Koosgaard O. (1997) Internationalization and Globalization, Adult Education and Development, No: 49; 9-28.
  • Fişek NH. Hekimlikte Sürekli Eğitim, Türkiye Tıp Akademisi Mecmuası. 1976: 10-4
  • Continuing medical education for physicians: Report of WHO Expert Committee, (1973). WHO Tech. Rep.Ser. No: 534.
  • Ljubljana Charter on reforming health care in Europe. (1996) WHO Regional Office, Copenhagen.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı, Herkese Sağlık, Türkiye’nin Hedef ve Stratejileri, 2001; Ankara.
  • Okçabol R. Halk Eğitimi (Yetişkin Eğitimi), Der Yayınları. 1996; İstanbul.
  • UNESCO. Recurrent Education,1973 Mimograf.
  • Demirel Ö. Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara; 1993, USEM Yayınları.
  • Hesapçıoğlu M. Öğretim İlke ve Yöntemleri, İstanbul; 1997, Beta Yayınları,
  • Vural H. Sürekli Eğitim ve Süreksizlikler, Sürekli Eğitim Merkezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara, http://www.sem.metu.edu.tr Erişim: 13.03.2006.
  • Health 21, Health For All in the 21st Century, (1999) WHO Regional Office, Copenhagen.
  • Woodward I. (ed), (1996) Continuing Professional Development: Issues in Design and Delivery, Cassell, London.
  • Buckley R, Caple J. (1992) The Theory and Practice of Training, Kogan Page Ltd, London.
  • Gibbons A. (1994) CPD – Whose Learning is it Anyway?, Training & Development, March 1994.
  • Humphreys J, Quinn F M. (eds), (1994) Health Care Education: The Challenge of the Market, Chapman & Hall, London.
  • Continuing Medical education for physicians: Report of WHO Expert Committee, (1973) WHO Tech. Rep. Ser. No. 534.
  • Institute of Training and Development (1993) Continuous professional development: a policy statement Marlow,
  • Institute of Training & Development. Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Mesleksel Gelişim, Kalite Geliştirme İle Sürekli Tıp Eğitiminin Entegrasyonu, 2005, EURACT, Eurepean Academy of Teachers (Çev: Aktürk ve arkadaşları) Ediren.
  • Haines A, Kuruvilla S, Borchert M. Bridging the implementation gap between knowledge and action for health, Bulletin of the World Health Organization, October 2004; 82: (10) 724-32.
  • Lester S. (1995) http://www.devmts.demon.co.uk/postqual.htm: a practitioner perspective, Capability 1 (4), 16-22.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme
Yazarlar

Ruhi Selçuk Tabak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 62 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tabak, R. S. (2005). Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Eğitim Ve Sürekli Mesleki Gelişim. Türk Hijyen Ve Deneysel Biyoloji Dergisi, 62(1), 59-66.
AMA Tabak RS. Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Eğitim Ve Sürekli Mesleki Gelişim. Turk Hij Den Biyol Derg. Haziran 2005;62(1):59-66.
Chicago Tabak, Ruhi Selçuk. “Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Eğitim Ve Sürekli Mesleki Gelişim”. Türk Hijyen Ve Deneysel Biyoloji Dergisi 62, sy. 1 (Haziran 2005): 59-66.
EndNote Tabak RS (01 Haziran 2005) Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Eğitim Ve Sürekli Mesleki Gelişim. Türk Hijyen ve Deneysel Biyoloji Dergisi 62 1 59–66.
IEEE R. S. Tabak, “Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Eğitim Ve Sürekli Mesleki Gelişim”, Turk Hij Den Biyol Derg, c. 62, sy. 1, ss. 59–66, 2005.
ISNAD Tabak, Ruhi Selçuk. “Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Eğitim Ve Sürekli Mesleki Gelişim”. Türk Hijyen ve Deneysel Biyoloji Dergisi 62/1 (Haziran 2005), 59-66.
JAMA Tabak RS. Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Eğitim Ve Sürekli Mesleki Gelişim. Turk Hij Den Biyol Derg. 2005;62:59–66.
MLA Tabak, Ruhi Selçuk. “Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Eğitim Ve Sürekli Mesleki Gelişim”. Türk Hijyen Ve Deneysel Biyoloji Dergisi, c. 62, sy. 1, 2005, ss. 59-66.
Vancouver Tabak RS. Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Eğitim Ve Sürekli Mesleki Gelişim. Turk Hij Den Biyol Derg. 2005;62(1):59-66.