Ulusal ve yerel sağlık otoritelerin çoğu biyolojik ve kimyasal terör saldırısına karşı cevap oluşturabilecek birplandan yoksundur. Ayrıca toplum sağlığı faaliyetleri de, acil yanıt oluşturulmasından sorumlu yetkili kurumlarlaentegre olmamıştır ve bu durum sorunu daha da kötüleştirmektedir. Acil bir durumda en uygun hareket tarzınıbelirlemenin en kötü zamanı acil durum sırasındadır. Bundan dolayı sağlık kurumlarının, ihtiyaç ortaya çıkmadanönce, kendilerine ait sorumluluk ve rollerini tam olarak belirlemeleri ve bir cevap sistemi geliştirmeleri gerekmektedir.Bu cevap sisteminin hazırlık süreci, mevcut sürveyans sisteminin genişletilmesinden, uygulanabilir bir acil durumeylem planı oluşturulması ve geliştirilmesine kadar devam eden bir süreci kapsamaktadır. Açık veya gizli herhangibir terör saldırısında toplumun hastalık ve yaralanmalardan korunması konusunda hizmet verecek toplum sağlığıkurumlarının, bir takım özellikli görevleri vardır. Bu derlemede terör tehdidine cevap verebilecek toplum sağlığısistemin kapasitesinin güçlendirilmesi ve toplumu bir terör saldırısının tehlikelerinden koruyabilecek taslakbir planlama kılavuzu oluşturulması ve bu kılavuzun uygulama basamakları belirtilmeye çalışılmıştır. Bu planlamakılavuzu temel olarak ulusal düzeyde görev yapan halk sağlığı uzmanlarına yönelik hazırlanmışsa da, her seviyedekisağlık personeli için uygun bir kaynak olacağı düşünülmektedir
Most of the national and local health authorities have no plan that could be a respond against biological andchemical terrorist attacks. Moreover, public health activities are not well integrated with relevant state agencies,which are responsible for responding to emergencies of all types, that worsens the situtation. The worst time todetermine the appropriate actions in response to an emergency situation is during the emergency. Thus, it is criticalthat health department officials clarify the preparedness roles and responsibilities of their departments and identifylikely response activities before they are needed. Preparedness process encompasses various activities whichdefine and enhance the response system and expand existing surveillance systems to develop and maintaina viable emergency operation procedure. In the event of a terrorist incident, particularly covert terrorist attacks, thepublic health community will have a special role in preventing diseases and injuries. As with infectious diseases,early detection of a terrorist attack and control of its consequences depend on a strong and flexible publichealth system and on the vigilance of health-care workers throughout the nation who may be the first to observe andreport unusual diseases or injuries. In this study, we describe an draft planning guidance, which outlines stepsfor strengthening the capacity of the public health system to respond and protect the nation against the dangers ofa terrorism incident. Although this planning guidance focuses on the biological and chemical terrorism preparednessefforts of state-level health department personnel, it can be used as a planning tool by anyone in the responsecommunity
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 63 Sayı: 1 |