Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinde dijital ortamlarda sağlık bilgisi edinme ve teyit etme davranışları ile sağlık algı düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı olarak planlanan bu çalışma 182 hemşirelik öğrencisiyle yürütülmüştür. Veriler “Tanıtıcı Bilgi Formu” ve “Sağlık Algısı Ölçeği (SAÖ)” ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 27.0 istatistik programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar t testi ve ANOVA testi kullanılmıştır.
Bulgular: SAÖ toplam puan ortalaması 49.58± 6.10’dur. Katılımcıların %62.6-64.8’i dijital kaynaklardan sağlık bilgisi edinmekte, %63.7-86.8’si ise bilimsel dijital kaynaklardan sağlık bilgisi teyit etmektedir. Sınıf düzeyi, yaşanılan yer, anne eğitimi, kronik hastalık durumu ve sağlık bilgilerini dijital bilimsel yayınlardan teyit etme ile SAÖ puan ortalamaları arasında anlamlı fark saptanmıştır (p<0.05).
Sonuç: Öğrencilerin sağlık algılarının orta düzeyde olduğu, dijital kaynakları sağlık bilgisi edinmede ve teyit etmede yaygın şekilde kullandıkları, sınıf düzeyinin artmasıyla sağlığın önemi algısında artış olduğu, öğrenci evinde kalan bireylerin sağlık algısı farkındalıklarının daha yüksek olduğu, annenin eğitim düzeyine göre öğrencinin sağlık algısının farklılaştığı ve kronik hastalığı bulunan öğrenciler ile sağlık bilgilerini dijital bilimsel yayınlardan teyit edenlerin sağlığın önemine ait algılarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Dijital sağlık okuryazarlığını artırmaya yönelik uygulamalı eğitimlerle, öğrencilerin güvenilir bilgiye ulaşma ve doğrulama becerileri desteklenmelidir.
Aim: This study aims to determine nursing students' health information acquisition and confirmation behaviors in digital environments and their health perception levels.
Material and Method: This descriptive study was conducted with 182 nursing students. Data were collected with ‘Descriptive Information Form’ and ‘Health Perception Scale (HPS)’. SPSS 27.0 statistical programme was used to evaluate the data. Independent groups t test and ANOVA test were used to analyse the data.
Results: The total HPS score average is 49.58±6.10. 62.6-64.8% obtain health information from digital sources, and 63.7-86.8% confirm health information from scientific digital sources. A significant difference was found between the HPS score averages and class level, place of residence, maternal education, chronic disease status and confirming health information from digital scientific publications (p<0.05).
Conclusion: It was determined that students' health perceptions were at a moderate level, they used digital resources extensively to obtain and verify health information, the perception of the importance of health increased with the increase in the grade level, the health perception awareness of individuals living in student houses was higher, the student's health perception differed according to the mother's education level, and students with chronic diseases and those who confirmed their health information from digital scientific publications had higher perceptions of the importance of health. Students' skills in accessing and verifying reliable information should be supported with practical training aimed at increasing digital health literacy.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 28 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 2 |