Bu araştırmanın amacı, Kırşehir’in sahip olduğu tarihi ve kültürel mirasın din öğretiminde okul dışı öğrenme ortamı olarak kullanım imkanlarını incelemektir. Çalışmanın verileri doküman incelemesi ve araştırma gezisiyle toplanmıştır. Öncelikle Kırşehir kültür ve sanat envanterinde yer alan eserler hakkında literatür taraması yapılmıştır. Elde edilen veriler ışığında eserler medrese, zaviye, cami, türbe, kervansaray, kaplıca/hamam olarak sınıflandırılmıştır. Daha sonra ilgili mekanlar ziyaret edilerek gözlem ve inceleme yapılmıştır. Literatür taraması ve araştırma gezisinden elde edilen bilgiler ışığında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi kazanımları, söz konusu eserlerle ilişkilendirilmiştir. Elde edilen verilerle Kırşehir’in nitelikli bir kültürel mirasa sahip olduğu ayrıca söz konusu kültür varlıklarının etkili bir din öğretimi için okul dışı öğrenme ortamı sağladığı anlaşılmıştır. Okul dışı öğrenme etkinliklerinin gerçekleştirilmesinde öğretmen tutumlarının önemli bir yere sahip olduğu bilinmektedir. Bu anlamda çalışmamızın öğretmenlere din öğretiminde okul dışı öğrenme etkinlikleri konusunda olumlu bir tutum kazandırması beklemektir. Yine bu araştırmanın, din öğretiminde kültürel varlıkların eğitsel amaçlı kullanımında öğretmenlere bilgi ve farkındalık kazandırması da beklenmektedir.
Din Eğitimi Türk İslam Sanatları Okul Dışı Öğrenme Non-formal Öğrenme Kırşehir
The aim of this research is to examine the possibilities of using the historical and cultural heritage of Kırşehir as an out-of-school learning environment in religious education. The data of the study were collected through document review and field research. First of all, a literature review was made about the works in the Kırşehir culture and art inventory. In the light of the data obtained, the works were classified as madrasah, zawiya, mosque, tomb, caravanserai, spa/hammam, fountain, Afterwards, the relevant places were visited and observations and examinations were made. As a result of the visits and observations, an example was selected for each type of out-of-school learning environment. In line with the prepared observation form, these learning environments were visited again and detailed observations and examinations were made. In the light of the information obtained from the literature review and field research, the Religious Culture and Moral Knowledge course achievements were associated with the works in question. With the data obtained, it has been understood that Kırşehir has a qualified cultural heritage and that these cultural assets provide an out-of-school learning environment for an effective religious education. it is expected that our study will give teachers a positive attitude about out-of-school learning activities in religious teaching. It is also expected that this research will provide teachers with knowledge and awareness in the educational use of cultural assets in religious education.
Religious Education Turkish-Islamic Arts Out-of-School Learning Non-formal Learning Kırşehir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Türkiye İlahiyat Araştrımaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.