Mesleki din eğitimi veren İlahiyat ve İslami İlimler fakülteleri, uzun yıllardır din eğitiminin sürdürücüsü konumundadır. Bu kurumlar ve mezunları, uygulanan müfredatlar, öğrenci dindarlığı ve değer sıralamaları üzerinde pek çok çalışmaya konu olmuştur. Bu çalışma, lisans veya lisansüstü düzeyde din eğitimi almış ya da almakta olan kadınların, bu eğitim sonucunda dini konulara dair görüşlerinde meydana gelen değişimleri incelemeyi hedeflemektedir. Araştırma, nitel bir yaklaşım benimseyerek mülakat tekniği ve fenomonolojik desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar belirlenirken farklı yaş gruplarını, şehirleri ve eğitim seviyelerini kapsamak amacıyla “maksimum çeşitlilik” örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Çalışma, Marmara Bölgesi’ndeki şehirlerden İstanbul, Sakarya, Yalova, Bursa, Kocaeli ve Tekirdağ illerinden katılımcılarla sınırlandırılmıştır ve içerik, bu katılımcıların paylaştığı verilerle oluşturulmuştur. Veri toplama süreci, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile incelenmiş ve belirlenen temalar ışığında ilişkiler ortaya konarak yorumlanmıştır. Araştırmanın bulguları, din eğitiminin öğrencilerin düşünce biçimlerini etkilediğini göstermektedir.
Din Eğitimi İlahiyat Fakülteleri İslami İlimler Fakülteleri Kadınlar Dini Konular
Faculties of Theology and Islamic Sciences, which provide vocational religious education, have been the sustainers of religious education for many years. These institutions and their graduates have been the subject of many studies on curricula, student religiosity and value rankings. This study aims to examine the changes in the views of women who have received or are receiving undergraduate or graduate level religious education on religious issues as a result of this education. The research was carried out by adopting a qualitative approach and using interview technique and phenomenological design. While determining the participants, “maximum diversity” sampling method was preferred in order to cover different age groups, cities and education levels. The research was limited to participants from the provinces of Istanbul, Sakarya, Yalova, Bursa, Kocaeli and Tekirdağ in the Marmara Region and the content was formed with the data shared by these participants. The data collection process was carried out through a semi-structured interview form. The data obtained from the interviews were analyzed by content analysis technique and interpreted by revealing relationships in the light of the determined themes. The findings of the studyshow that religious education affects students' ways of thinking.
Religious Education Faculties of Theology Faculties of Islamic Sciences Women Religious Issues
Çalışma SAÜ Rektörlüğü Eğitim Araştırmaları ve Yayın Etik Kurulu'nun 05.06.2024 tarihli ve 32 sayılı Toplantısında alınan "12" nolu karar ile uygun görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 11 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Türkiye İlahiyat Araştrımaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.