Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

END OF ACCOUNTING

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 11 - 32, 22.08.2024

Öz

Andy Warhol, who gained great fame as a Pop-art artist in the 1960s and produced art based on the iconography of consumer culture, opened an exhibition of boxes that are identical to the Brillo boxes sold in the market. The fact that Warhol's Brillo boxes were given the status of art brought to the agenda the questioning of the differences between the work of art and reality, the necessity of explaining the perception and aura of the work of art, and moreover, the discussions about the end of art and/or the end of art history. By making an analogy with the end of art, it is possible and necessary to make an inference and discuss the current situation of accounting. In the sociological and technological environment of the world, does accounting await an end like art? How can an evaluation be made on the perception and aura of accounting? These questions constitute the focus of this study.
Accounting should demonstrate that it is open to change with its principles, impartiality, transparency and accountability by contributing to democratic development and emphasise its public character. Accounting should establish an institutionally autonomous structure and ensure that it is perceived as a superstructure institution. If accounting can create a new perception by strengthening its superstructural ties, it can make a new and contemporary start. Advancing solely with technology rather than science will lead to the transformation of accounting into technology and its extinction.

Kaynakça

  • Danto, A.C., (2013). Sanat Nedir? İstanbul, 47
  • Danto, A.C., (2016). Brillo Kutusu: Post Tarihsel Perspektiften Görsel Sanatlar, İstanbul, 17-20-113
  • Danto, A.C., (2010). Sanatın Sonundan Sonra, 48
  • Belting, H., (2020). Sanat Tarihinin Sonu, İstanbul, 89-27
  • Erdoğan, M., Bu konuda geniş bilgi için bkz.: Erdoğan, M., (2015). Küresel Çağda Çağdas Sanat ve Küresel Sanat Pazarı, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt/Vol.: 15-Sayı/No: 1 (75-98);
  • Erdoğan, M., (2014). Sanatın Küresel Dönüşümü Bağlamında Plastik Bir Öğe Olarak Kent, TMMOB, Kent Sempozyumu,
  • Erdoğan, M., (2021). Yapılacaklar Listesi: Üstat Luca’dan Köklerin Çarpımını Öğren. MÖDAVİCA 2021
  • Erdoğan, M., (2023). Bildiri: Yaşanabilir Bir Dünya İçin Muhasebe, Türkiye 41. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Ankara 2023
  • Fischer, S.R., (2018). Dilin Tarihi, İstanbul, 47. 49.
  • HBT Herkes İçin Bilim Teknik, 2023, 23
  • Hodge, S., (2013). Açıklamalı Modern Sanat, İstanbul, 31
  • Hopkins, D., (2018). Modern Sanattan Sonra, İstanbul,131
  • Lenoir, B., (2005). Sanat Yapıtı, İstanbul, 47
  • Yılmaz, M., (2004). Sanatın Felsefesi, Felsefenin Sanatı, Ankara, 39
  • Zerzan, J., (2000). Gelecekteki İlkel, 92
  • Dünya Ekonomik Forumu (WEF), 2024, Future of Jobs, Report, 2023

MUHASEBENİN SONU

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 11 - 32, 22.08.2024

Öz

1960’lı yıllarda Pop-art sanatçısı olarak büyük ün kazanan ve tüketim kültürünün ikonografisi üzerine sanatsal üretim yapan Andy Warhol, piyasada satılmakta olan Brillo kutularının birebir aynısı olan kutuların yer aldığı bir sergi açtı. Warhol’un Brillo kutularının sanat statüsünde yer alması, sanat eseriyle gerçeklik arasındaki farkların sorgulanmasını, sanat eserinin algılanışının ve aura’sının açıklanması gerekliliğini ve dahası sanatın sonuna ve/veya sanat tarihinin sonuna gelindiği tartışmalarını gündeme getirdi. Sanatın sonu üzerinden bir analoji yapılarak muhasebenin bugün içinde bulunduğu duruma ilişkin bir çıkarsama yapmak ve tartışmak mümkün ve gereklidir. Dünyanın içinde bulunduğu sosyolojik ve ileri teknolojik ortamda muhasebeyi de sanat gibi bir son beklemekte midir? Muhasebenin algılanışı ve aura’sı üzerinden nasıl bir değerlendirme yapılabilir? Soruları bu çalışmanın odağını oluşturmaktadır.
Muhasebe; ilkeleriyle, yansızlığıyla, saydamlığıyla ve hesap verebilirliği ile değişime açık olduğunu demokratik gelişime katkı vererek ortaya koymalı ve kamusal niteliğini öne çıkarmalıdır. Muhasebe, kurumsal olarak özerk bir yapı oluşturmalı, kendisinin bir üst yapı kurumu olarak algılanmasını sağlamalıdır. Muhasebe, üstyapısal bağlarını güçlendirerek yeni bir algı yaratabilirse, yeni ve çağdaş bir başlangıç yapabilir. Bilimle değil salt teknolojiyle ilerlemek, muhasebenin teknolojiye dönüşmesine ve yok olmasına yol açacaktır.

Kaynakça

  • Danto, A.C., (2013). Sanat Nedir? İstanbul, 47
  • Danto, A.C., (2016). Brillo Kutusu: Post Tarihsel Perspektiften Görsel Sanatlar, İstanbul, 17-20-113
  • Danto, A.C., (2010). Sanatın Sonundan Sonra, 48
  • Belting, H., (2020). Sanat Tarihinin Sonu, İstanbul, 89-27
  • Erdoğan, M., Bu konuda geniş bilgi için bkz.: Erdoğan, M., (2015). Küresel Çağda Çağdas Sanat ve Küresel Sanat Pazarı, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt/Vol.: 15-Sayı/No: 1 (75-98);
  • Erdoğan, M., (2014). Sanatın Küresel Dönüşümü Bağlamında Plastik Bir Öğe Olarak Kent, TMMOB, Kent Sempozyumu,
  • Erdoğan, M., (2021). Yapılacaklar Listesi: Üstat Luca’dan Köklerin Çarpımını Öğren. MÖDAVİCA 2021
  • Erdoğan, M., (2023). Bildiri: Yaşanabilir Bir Dünya İçin Muhasebe, Türkiye 41. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Ankara 2023
  • Fischer, S.R., (2018). Dilin Tarihi, İstanbul, 47. 49.
  • HBT Herkes İçin Bilim Teknik, 2023, 23
  • Hodge, S., (2013). Açıklamalı Modern Sanat, İstanbul, 31
  • Hopkins, D., (2018). Modern Sanattan Sonra, İstanbul,131
  • Lenoir, B., (2005). Sanat Yapıtı, İstanbul, 47
  • Yılmaz, M., (2004). Sanatın Felsefesi, Felsefenin Sanatı, Ankara, 39
  • Zerzan, J., (2000). Gelecekteki İlkel, 92
  • Dünya Ekonomik Forumu (WEF), 2024, Future of Jobs, Report, 2023
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans ve Yatırım (Diğer), İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melih Erdoğan 0000-0001-7119-375X

Yayımlanma Tarihi 22 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 24 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 3 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdoğan, M. (2024). MUHASEBENİN SONU. TIDE AcademIA Research, 6(1), 11-32.