Bu çalışma, makro boyutun
Libya'daki menşe ülke perspektifine olan etkisini araştırmıştır. Araştırmacı,
birkaç yıl içinde yapılan muhtelif çalışmaları gözden geçirdi ve makro
faktörlerin menşe ülkesinin tüketici perspektifi üzerinde önemli bir etkisi
olduğunu ve daha sonra satın alma karar sürecini yönlendirdiğini buldu. Önceki çalışma,
ekonomik faktörün diğer faktörlerden daha yüksek bir etkiye sahip olduğunu,
ancak bu ampirik çalışmada siyasi faktörün daha yüksek bir etkiye sahip
olduğunu bulmuştur.
Bu araştırma, makro boyutun
Libya'daki menşe ülke perspektifine etkisini, Arapça dillerinde 650 anket
dağıtarak Türk giyim üzerine incelemeyi amaçlamaktadır. anket, Libya'daki 650
kişiye gönderildi. Tamamen ve düzgün bir şekilde doldurulmuş 610 anket aldık
(98,1%). ancak, menşe ülkesi ve Türk kıyafetleri hakkında hiçbir şey bilmediklerini
ve 40 anketin geri dönmediğini belirten katılımcıların 46 anketini iptal etti.
Böylece kalan anket sayısı 564 ankettir. Güvenlik durumu nedeniyle, beş şehirde
(Trablus, Misratah, Aszawiyah, El Khums ve Zwara) 650 katılımcı incelenmiştir.
Mevcut çalışma, gelişmekte olan bir ülkede,
özellikle Libya'da yapılan benzer birkaç çalışmadan biridir. Mevcut çalışma,
tüketicinin menşe ülkesi perspektifi üzerindeki etki makro boyutuna ilişkin
ampirik bilgiler sunmaktadır. Bulgular, COO araştırmasının yanı sıra Libya gibi
gelişmekte olan ülkelerde faaliyet gösteren işletmeler için de önemli
olacaktır. Çalışma, Libyalı müşterilerin Türkiye'de yapılan kıyafetlere karşı
olumlu bir imajı olduğunu ve Türk kıyafetlerini siyasi bir faktöre dayalı
olarak satın almayı tercih ettiklerini tespit etmiştir.
This study investigated the impact of macro
dimension on consumer’s perspective of the country of origin in Libya. The
researcher reviewed sundry studies conducted over several years and found,
there is a significant influence of macro factors on consumer perspective of
the country of origin, subsequently guiding their buying decision process. The
previous study found the economic factor has a higher impact than other factors
but in this empirical study found the political factor had a higher influence.
This research intends to examine the impact of macro
dimension on consumer’s perspective of the country of origin in Libya toward Turkish
clothing by distributed 650 questionnaires in the Arabic languages the
questionnaire was sent to 650 persons in Libya. We received 610 questionnaires
that were filled out completely and properly (98,1%). but canceled 46
questionnaires of respondents who had indicated that they knew nothing about
the country of origin and Turkish clothes and 40 questionnaires did not return.
Thus, the number of questionnaire remaining is 564 questionnaires. Due to
security circumstance, 650 respondents were surveyed in five cities (Tripoli,
Misratah, Aszawiyah, Al Khums, and Zwara).
The current study is one of few similar studies
conducted in a developing country, especially Libya. The current study offers
empirical insights into the impact macro dimension on consumer’s perspective of
the country of origin. The findings will be significant to the COO research as
well as the businesses operating in developing countries such as Libya. The
study found Libyan customers have a positive image toward to clothing made in
Turkey and they prefer to buy Turkish clothes based on a political factor.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |
The International New Issues in Social Sciences, is international, Scientific, peer-reviewed Journal.
Tini-SOS journal is to evaluate scientific articles in the field of social sciences, especially based on field studies structured in accordance with scientific criteria, and conducts studies to publish studies that provide appropriate measures.