GSM operatörleri arasındaki rekabet günden güne artmakta, teknolojinin gelişmesi ile farklı boyutlar kazanmaktadır. Bu rekabette var olmak isteyen operatörlerin müşteriyi anlamaları, hizmet kalitesi, fiyat, reklam, kapsama alanı ile iş ve arkadaş çevresi gibi değişkenlerin müşteri tercihinde ne ölçüde etkili olduğu, demografik faktörler ile birlikte bu değişkenlerin operatör tercihinde ne ölçüde etkili olduğunun bilinmesi önem arzetmektedir. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin operatör tercihleri incelenmiş, operatör tercih değişkenlerinin önem düzeyi ve bunun operatör türü, cinsiyet ve hattın faturalı olup olmaması bakımından istatistiki olarak farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma sonucunda; hizmet kalitesi, fiyat ve kapsama alanı bakımından GSM operatörü kullanıcı grupları arasında anlamlı bir farklılık olduğu, bununla birlikte reklam ve yakın çevre açısından GSM operatörü kullanıcıları arasında bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |
The International New Issues in Social Sciences, is international, Scientific, peer-reviewed Journal.
Tini-SOS journal is to evaluate scientific articles in the field of social sciences, especially based on field studies structured in accordance with scientific criteria, and conducts studies to publish studies that provide appropriate measures.