Nowadays, in addition to experiencing great competition among brands in the white goods, competition among dealers of the same brand is experienced even. One of the most dwell on the issues of business in this competitive environment is to have a quality and competent salesman. Because they have quite a big impact on customers about consumers to choose the product or business. In the context, survey work was carried out for the impact of salesman on the buying behaviour of consumers. The survey has been applied to consumer who bought or went to the business in an attempt to buying white goods last 1 year. The resulting data were analysed using the SPSS statistical software. According to the results obtained from the study, it has been found significant differences among the impact of salesman on consumers purchasing decision and age and revenues of the participant
Günümüzde beyaz eşya sektöründe markalar arasında büyük rekabetler yaşanmasına ek olarak aynı markaların bayileri arasında bile rekabet yaşanmaktadır. Bu rekabet ortamında işletmelerin üzerinde en çok durduğu konulardan biri kaliteli ve yetkin satış elemanına sahip olmaktır. Çünkü tüketicilerin ürünü ya da işletmeyi tercih etme konusunda, satış elemanları müşteriler üzerinde oldukça büyük bir etkiye sahiptirler. Bu doğrultuda tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde satış elemanlarının etkisini belirlemek üzere anket formu oluşturulmuştur. Anket çalışması son 1 yılda beyaz eşya satın almış ya da satın alma amacıyla beyaz eşya satışı yapılan işletmelere gitmiş olan tüketiciler üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar SPSS istatistiksel programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda, satış elamanın satın alma kararına etkisi ile yaş ve gelir durumu arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |
The International New Issues in Social Sciences, is international, Scientific, peer-reviewed Journal.
Tini-SOS journal is to evaluate scientific articles in the field of social sciences, especially based on field studies structured in accordance with scientific criteria, and conducts studies to publish studies that provide appropriate measures.