BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPACT OF EMPLOYEE PERFORMANCE AND EMPLOYEE SATISFACTION ON BUSINESS PERFORMANCE: A CASE STUDY IN TOURISM SECTOR

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 4, 65 - 76, 01.01.2017

Öz

This study was carried out in order to determine employee performance and employee satisfaction effect on business performance in tourism enterprises. For the purpose of the study, primarily literature review was conducted and scales were developed. The data has been collected through a questionnaire administered and has been applied to managers who are responsilde for logistic activities in the tourism companies accomodation, food-drinks and travel agent . The collected data were analyzed in the SPSS 22 program and it was determined that employee performance and employee satisfaction were positively related to the business performance

Kaynakça

  • Bakan, İsmail. & Büyükbeşe, Tuba. (2004). Çalışanların iş güvencesi ve genel iş davranışları ilişkisi: Bir alan çalışması. Erciyes Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 33, 35-59.
  • Bozkurt, Öznur & Bozkurt, İlhan. (2008). İş tatminini etkileyen işletme içi faktörlerin eğitim sektörü açısından değerlendirilmesine yönelik bir alan araştırması. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1),1-18. Challis, David, Samson
  • Danny & Lawson, Benn (2002). Integrated
  • manufacturing, employee and business performance: Australian and
  • New Zealand evidence. International Journal of Production Research, 40(8), 1941-1964.
  • Eren, Erol, Alpkan, Lütfihak & Erol, Yücel (2005). Temel fonksiyonel yeteneklerin firmanın yenilik ve finansal performansına etkileri. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 201-224.
  • Ergün, Zührem (2013). İçsel pazarlama uygulamalarının işletme performansı üzerine etkisi: Kamu-özel hastane karşılaştırması. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 25, 223-248.
  • Kaymaz, Kurtuluş (2009). Performans Değerlendirme ve Çalışan Verimliliği. Bursa: Dora Basım Yayın Dağıtım.
  • Küçük, Orhan, (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (1. Basım). Ankara: Ekin Basın Yayın Dağıtım.
  • Küçük Orhan, (2016). Lojistik İlkeleri ve Yönetimi, 4. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara
  • Leimbach, Michael (2003), Redefining Employee Satisfaction, Business Performance, http://www.wilsonlearning.com/wlw/research-paper/l/employee- satisfaction. Erişim tarihi: 20.05.2017. and Leadership Practises
  • Naktiyok, Atılhan & Küçük, Orhan (2003). Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde (KOBİ) toplam kalite yönetimi (TKY) kritik faktörlerinin örgütsel performans üzerine etkileri. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21, 43-65.
  • Şahin, Levent; Bacak, Bünyamin & Güler, Mehmet (2015). Çalışan memnuniyetinin sağlanmasında temel dinamikler: dışsal faktörlerin çalışanların memnuniyet algıları üzerindeki etkilerine yönelik bir alan araştırması. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 17(2), 28-44.
  • Yeşiltaş, Mehmet. (2015). Turizm işletmelerinde performans değerlendirme, Elbeyi Pelit (Ed.). içinde, Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, (s. 327-343). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Yılmaz, Eyüp (2015). İşgören İş Tatmini İle İşgören Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Gaziantep.
  • Yıldız, Oktay; Dağdeviren, Metin & Çetinyokuş, Tahsin. (2008). İşgören performansının değerlendirilmesi için bir karar destek sistemi ve uygulaması. Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(1), 239-248.

İşgören Performansı Ve İşgören Memnuniyetinin İşletme Performansına Etkisi: Turizm Sektöründe Bir Uygulama

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 4, 65 - 76, 01.01.2017

Öz

Bu çalışma turizm işletmelerinde işgören performansı ve işgören memnuniyetinin işletme performansı üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda öncelikle konu ile ilgili literatür taraması yapılarak ölçekler geliştirilmiştir. Veriler anket yoluyla elde edilmiş ve turizm işletmelerinde konaklama, yiyecek-içecek ve seyahat işletmeleri lojistik faaliyetlerden sorumlu yöneticilere uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS 22 programında analiz edilmiş, işgören performansının ve işgören memnuniyetinin işletme performansı üzerinde pozitif etkisi olduğu belirlenmiştir

Kaynakça

  • Bakan, İsmail. & Büyükbeşe, Tuba. (2004). Çalışanların iş güvencesi ve genel iş davranışları ilişkisi: Bir alan çalışması. Erciyes Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 33, 35-59.
  • Bozkurt, Öznur & Bozkurt, İlhan. (2008). İş tatminini etkileyen işletme içi faktörlerin eğitim sektörü açısından değerlendirilmesine yönelik bir alan araştırması. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1),1-18. Challis, David, Samson
  • Danny & Lawson, Benn (2002). Integrated
  • manufacturing, employee and business performance: Australian and
  • New Zealand evidence. International Journal of Production Research, 40(8), 1941-1964.
  • Eren, Erol, Alpkan, Lütfihak & Erol, Yücel (2005). Temel fonksiyonel yeteneklerin firmanın yenilik ve finansal performansına etkileri. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 201-224.
  • Ergün, Zührem (2013). İçsel pazarlama uygulamalarının işletme performansı üzerine etkisi: Kamu-özel hastane karşılaştırması. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 25, 223-248.
  • Kaymaz, Kurtuluş (2009). Performans Değerlendirme ve Çalışan Verimliliği. Bursa: Dora Basım Yayın Dağıtım.
  • Küçük, Orhan, (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (1. Basım). Ankara: Ekin Basın Yayın Dağıtım.
  • Küçük Orhan, (2016). Lojistik İlkeleri ve Yönetimi, 4. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara
  • Leimbach, Michael (2003), Redefining Employee Satisfaction, Business Performance, http://www.wilsonlearning.com/wlw/research-paper/l/employee- satisfaction. Erişim tarihi: 20.05.2017. and Leadership Practises
  • Naktiyok, Atılhan & Küçük, Orhan (2003). Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde (KOBİ) toplam kalite yönetimi (TKY) kritik faktörlerinin örgütsel performans üzerine etkileri. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21, 43-65.
  • Şahin, Levent; Bacak, Bünyamin & Güler, Mehmet (2015). Çalışan memnuniyetinin sağlanmasında temel dinamikler: dışsal faktörlerin çalışanların memnuniyet algıları üzerindeki etkilerine yönelik bir alan araştırması. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 17(2), 28-44.
  • Yeşiltaş, Mehmet. (2015). Turizm işletmelerinde performans değerlendirme, Elbeyi Pelit (Ed.). içinde, Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, (s. 327-343). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Yılmaz, Eyüp (2015). İşgören İş Tatmini İle İşgören Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Gaziantep.
  • Yıldız, Oktay; Dağdeviren, Metin & Çetinyokuş, Tahsin. (2008). İşgören performansının değerlendirilmesi için bir karar destek sistemi ve uygulaması. Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(1), 239-248.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Gülşen Kocaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kocaman, G. (2017). İşgören Performansı Ve İşgören Memnuniyetinin İşletme Performansına Etkisi: Turizm Sektöründe Bir Uygulama. The International New Issues in Social Sciences, 4(4), 65-76.

The International New Issues in Social Sciences, is international, Scientific, peer-reviewed Journal.
Tini-SOS journal is to evaluate scientific articles in the field of social sciences, especially based on field studies structured in accordance with scientific criteria, and conducts studies to publish studies that provide appropriate measures.