This study was carried out in order to determine employee performance and employee satisfaction effect on business performance in tourism enterprises. For the purpose of the study, primarily literature review was conducted and scales were developed. The data has been collected through a questionnaire administered and has been applied to managers who are responsilde for logistic activities in the tourism companies accomodation, food-drinks and travel agent . The collected data were analyzed in the SPSS 22 program and it was determined that employee performance and employee satisfaction were positively related to the business performance
Business Performance Employee Performance and Employee Satisfaction.
Bu çalışma turizm işletmelerinde işgören performansı ve işgören memnuniyetinin işletme performansı üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda öncelikle konu ile ilgili literatür taraması yapılarak ölçekler geliştirilmiştir. Veriler anket yoluyla elde edilmiş ve turizm işletmelerinde konaklama, yiyecek-içecek ve seyahat işletmeleri lojistik faaliyetlerden sorumlu yöneticilere uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS 22 programında analiz edilmiş, işgören performansının ve işgören memnuniyetinin işletme performansı üzerinde pozitif etkisi olduğu belirlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 4 |
The International New Issues in Social Sciences, is international, Scientific, peer-reviewed Journal.
Tini-SOS journal is to evaluate scientific articles in the field of social sciences, especially based on field studies structured in accordance with scientific criteria, and conducts studies to publish studies that provide appropriate measures.