BibTex RIS Kaynak Göster

FOREIGN TRADE FEATURES OF TRA1 AND TRA2 REGIONS WITH AZERBAIJAN, GEORGIA AND IRAN AND THE IMPORTANCE OF KARS LOGISTICS CENTER KLC AND ERZURUM LOGISTICS CENTER ELC IN DEVOLOPMENT OF REGION

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 5, 573 - 600, 01.07.2017

Öz

Turkey has made significant progress in developing foreign trade relations with Iran besides Azerbaijan and Georgia. However there is a decline in the foreign trade with Azerbaijan and Georgia in today, foreign trade volume with Azerbaijan was 3,3 billion dollars and with Georgia 1,5 billion dollars in 2013. Foreign trade with Iran was 22 billion dollars in 2012 nowadays it declined to 10 billion dollars. Foreign trade of TRA1 and TRA2 Regions with these three countries was 178 million dollars in 2012, 252 million dollars in 2015 but it declined to 192 million dollars in 2016. TRA2 Region has a greater part in the foreign trade to these countries. In this study, foreign trade features of TRA1 and TRA2 regions and development of foreign trade with these countries were analyzed. Also, focuses on importance of Erzurum Logistics Center ELC and Kars Logistics Center KLC on foreign trade and development of region

Kaynakça

  • İris, Çağatay ve Tanyaş, M. (2010), Lojistik Sektör Raporu 2010, MÜSİAD Sektör Raporu, Rapor No: 70, İstanbul.
  • Kalkınma Bakanlığı (2013), İllerin ve Bölgelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması: (SEGE-2011), Bölgesel Gelişme ve Yapısal Uyum Müdürlüğü, Ankara.
  • Kalkınma Bakanlığı (2017), Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Araştırmaları. http://www3.kalkinma.gov.tr/PortalDesign/PortalControls/WebContent Gosterim.aspx?Enc=51C9D1B02086EAFB13C239EE2D6723BE (12.09.2017).
  • Kars Manşet (2017), “Lojistik Merkezin Yeri Belli Oldu”, http://www. karsmanset.com/haber/lojistik-merkezinin-yeri-belli-oldu-16505.htm. (14.09.2017).
  • Kılıç, Yavuz ve diğerleri (2009), “Gelişmekte Olan Ülkelerde Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Lojistik Köyler: Türkiye Örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi, 1. Uluslararası Davraz Kongresi Bildirisi, 24-27 Eylül 2009, Isparta.
  • KUDAKA (2014), Mevcut Durum Analizi, Kuzeydoğu Anadolu Bölge Planı.
  • Pusula Gazetesi (2017), “Erzurum’a 13 Kilometrelik Raylı Sistem”, http://www. gazetepusula.net /2017/04/13/erzuruma-13-kilometrelik-rayli-sistem/. (14.09.2017).
  • Ray Haber (2017), “Kars Lojistik Merkezi 30 Ekim 2018 Yılında İşletmeye Açılacak”, http://www.rayhaber.com/2017/04/kars-lojistik-merkezi-30-ekim-2018- yilinda -isletmeye-acilacak/ (14.09.2017).
  • SERKA (2015), Kars Lojistik Doğu’nun Merkezi Broşürü, Kars: Ocak 2015.
  • TCDD (2017), Lojistik Merkezler, http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/lojistik- merkezler. (14.09.2017).
  • Tutar, Hüseyin. vd. (2011), TRA2 Bölgesinde Serhat Lojistik Vadisi İmkanı, SERKA Yayınları, Kars.
  • TÜİK (2016), İşgücü İstatistikleri. http://www.tuik.gov.tr/PreIstatistik Tablo. do?istab_id=2321 (11.09.2017).
  • TÜİK (2017), Bölgesel Hesaplar. http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do? Alt id=1075. (10.09.2017).
  • TÜİK (2017), Bölgesel Enflasyon İstatistikleri. https://biruni.tuik.gov.tr/ bolgeselistatistik/ (12.09.2017).
  • TÜİK (2017), Dış Ticaret İstatistikleri. https://biruni.tuik.gov.tr/disticaretapp/ menu.zul (13.09.2017).
  • TÜİK (2017), Hane Halkı İşgücü Anketi Sonuçları. http://www.tuik.gov.tr/ PreIstatistikTablo.do?istab _id=603 (13.09.2017).
  • Üzümcü, Adem ve Özyakışır, Deniz (2013), “TRA2 Bölgesinde Sosyo-ekonomik Gelişmişlik Düzeyi ve Göç İlişkisi (1996-2012)”, 2. Uluslararası Bölgesel Kalkınma Konferansı, Bildiriler, (Editör: Cemalettin Çopuroğlu v.d), , Fırat Kalkınma Ajansı ve Fırat Üniversitesi, 16-17 Mayıs 2013, Elazığ.
  • Üzümcü, Adem ve Akdeniz Sıdıka (2014), ”Yeni İpek Yolu: TRACECA ve Bakü-Tiflis- Kars Demiryolu Projesi”, Avrasya Etüdleri, İpek Yolu Özel Sayısı, TİKA, Yıl: 20, Sayı: 45, (2014/1). 171-199.
  • Üzümcü Adem, Tokucu, Erkan ve Ergiçay, Gülseren (2015), “Kars Lojistik Merkezinin (KLM) TRA2 Bölgesinin Kalkınması ve Kars Ekonomisi Açısından Önemi: Bir İktisadi Analiz”, Kafkas Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 10, 2015. 191-222.
  • Üzümcü, Adem, Topal, Samet ve Akça, Murat (2015), “ TRA1 ve TRA2 Bölgesinin Dış Ticaret Özellikleri ve Kars Lojistik Merkezinin Önemi”, 1.Uluslararası Kafkasya-Orta Asya Dış Ticaret ve Lojistik Kongresi, Bildiriler Kitabı, (Editörler: A. Karakaş v.d), Kafkas Üniversitesi, İİBF, 1-3 Ekim 2015, Kars.

TRA1 VE TRA2 BÖLGELERİNİN AZERBAYCAN, GÜRCİSTAN VE İRAN İLE DIŞ TİCARET ÖZELLİKLERİ VE KARS LOJİSTİK MERKEZİ KLM VE ERZURUM LOJİSTİK MERKEZİNİN ELM BÖLGENİN KALKINMASINDA ÖNEMİ

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 5, 573 - 600, 01.07.2017

Öz

Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan yanı sıra İran ile dış ticaret ilişkilerini geliştirme yolunda önemli mesafe kat etmiştir. Günümüzde azalsa da, 2013’de Türkiye ile Azerbaycan arası dış ticaret hacmi 3,3 milyar dolara, Gürcistan ile 1,5 milyar dolara yaklaşmıştır. İran ile dış ticaret hacmi 2012’de 22 milyar dolar düzeyindeyken günümüzde 10 milyar dolara gerilemiştir. TRA1 ve TRA2 Bölgelerinin bu üç ülke ile dış ticaret hacmi 2012’de 178 milyon dolarken düzenli biçimde artarak 2015’de 252 milyon doları aşmış, ancak 2016’da 192 milyon dolara gerilemiştir. Bu üç ülke ile dış ticarette TRA2 Bölgesi daha büyük ağırlığa sahiptir. Bu çalışmada, TRA1 ve TRA2 bölgelerin dış ticaret özellikleri ve bu ülkelerle dış ticaretlerinin gelişimi ele alınmaktadır. Ayrıca Erzurum Lojistik Merkezi ELM ve Kars Lojistik Merkezinin KLM bölge dış ticareti ve kalkınması açısından önemi üzerinde durulmaktadır

Kaynakça

  • İris, Çağatay ve Tanyaş, M. (2010), Lojistik Sektör Raporu 2010, MÜSİAD Sektör Raporu, Rapor No: 70, İstanbul.
  • Kalkınma Bakanlığı (2013), İllerin ve Bölgelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması: (SEGE-2011), Bölgesel Gelişme ve Yapısal Uyum Müdürlüğü, Ankara.
  • Kalkınma Bakanlığı (2017), Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Araştırmaları. http://www3.kalkinma.gov.tr/PortalDesign/PortalControls/WebContent Gosterim.aspx?Enc=51C9D1B02086EAFB13C239EE2D6723BE (12.09.2017).
  • Kars Manşet (2017), “Lojistik Merkezin Yeri Belli Oldu”, http://www. karsmanset.com/haber/lojistik-merkezinin-yeri-belli-oldu-16505.htm. (14.09.2017).
  • Kılıç, Yavuz ve diğerleri (2009), “Gelişmekte Olan Ülkelerde Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Lojistik Köyler: Türkiye Örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi, 1. Uluslararası Davraz Kongresi Bildirisi, 24-27 Eylül 2009, Isparta.
  • KUDAKA (2014), Mevcut Durum Analizi, Kuzeydoğu Anadolu Bölge Planı.
  • Pusula Gazetesi (2017), “Erzurum’a 13 Kilometrelik Raylı Sistem”, http://www. gazetepusula.net /2017/04/13/erzuruma-13-kilometrelik-rayli-sistem/. (14.09.2017).
  • Ray Haber (2017), “Kars Lojistik Merkezi 30 Ekim 2018 Yılında İşletmeye Açılacak”, http://www.rayhaber.com/2017/04/kars-lojistik-merkezi-30-ekim-2018- yilinda -isletmeye-acilacak/ (14.09.2017).
  • SERKA (2015), Kars Lojistik Doğu’nun Merkezi Broşürü, Kars: Ocak 2015.
  • TCDD (2017), Lojistik Merkezler, http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/lojistik- merkezler. (14.09.2017).
  • Tutar, Hüseyin. vd. (2011), TRA2 Bölgesinde Serhat Lojistik Vadisi İmkanı, SERKA Yayınları, Kars.
  • TÜİK (2016), İşgücü İstatistikleri. http://www.tuik.gov.tr/PreIstatistik Tablo. do?istab_id=2321 (11.09.2017).
  • TÜİK (2017), Bölgesel Hesaplar. http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do? Alt id=1075. (10.09.2017).
  • TÜİK (2017), Bölgesel Enflasyon İstatistikleri. https://biruni.tuik.gov.tr/ bolgeselistatistik/ (12.09.2017).
  • TÜİK (2017), Dış Ticaret İstatistikleri. https://biruni.tuik.gov.tr/disticaretapp/ menu.zul (13.09.2017).
  • TÜİK (2017), Hane Halkı İşgücü Anketi Sonuçları. http://www.tuik.gov.tr/ PreIstatistikTablo.do?istab _id=603 (13.09.2017).
  • Üzümcü, Adem ve Özyakışır, Deniz (2013), “TRA2 Bölgesinde Sosyo-ekonomik Gelişmişlik Düzeyi ve Göç İlişkisi (1996-2012)”, 2. Uluslararası Bölgesel Kalkınma Konferansı, Bildiriler, (Editör: Cemalettin Çopuroğlu v.d), , Fırat Kalkınma Ajansı ve Fırat Üniversitesi, 16-17 Mayıs 2013, Elazığ.
  • Üzümcü, Adem ve Akdeniz Sıdıka (2014), ”Yeni İpek Yolu: TRACECA ve Bakü-Tiflis- Kars Demiryolu Projesi”, Avrasya Etüdleri, İpek Yolu Özel Sayısı, TİKA, Yıl: 20, Sayı: 45, (2014/1). 171-199.
  • Üzümcü Adem, Tokucu, Erkan ve Ergiçay, Gülseren (2015), “Kars Lojistik Merkezinin (KLM) TRA2 Bölgesinin Kalkınması ve Kars Ekonomisi Açısından Önemi: Bir İktisadi Analiz”, Kafkas Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 10, 2015. 191-222.
  • Üzümcü, Adem, Topal, Samet ve Akça, Murat (2015), “ TRA1 ve TRA2 Bölgesinin Dış Ticaret Özellikleri ve Kars Lojistik Merkezinin Önemi”, 1.Uluslararası Kafkasya-Orta Asya Dış Ticaret ve Lojistik Kongresi, Bildiriler Kitabı, (Editörler: A. Karakaş v.d), Kafkas Üniversitesi, İİBF, 1-3 Ekim 2015, Kars.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Adem Üzümcü Bu kişi benim

Samet Topal Bu kişi benim

Murat Akça Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Üzümcü, A., Topal, S., & Akça, M. (2017). TRA1 VE TRA2 BÖLGELERİNİN AZERBAYCAN, GÜRCİSTAN VE İRAN İLE DIŞ TİCARET ÖZELLİKLERİ VE KARS LOJİSTİK MERKEZİ KLM VE ERZURUM LOJİSTİK MERKEZİNİN ELM BÖLGENİN KALKINMASINDA ÖNEMİ. The International New Issues in Social Sciences, 5(5), 573-600.

The International New Issues in Social Sciences, is international, Scientific, peer-reviewed Journal.
Tini-SOS journal is to evaluate scientific articles in the field of social sciences, especially based on field studies structured in accordance with scientific criteria, and conducts studies to publish studies that provide appropriate measures.