In an environment of intense competition due to globalization and technological developments, companies have started to give more importance to logistics management in order to keep their market and protect their activities. The main purpose of logistics management is to ensure the efficient realization of logistics activities such as flow, transportation and storage of semi-finished products, raw materials, products, services or related information in order to meet customer needs and provide satisfaction. Although the quality of service in the literature has been investigated in many service sectors such as banking, retailing, health, education and tourism, there are limited studies on the quality of cargo service providers.
In this study, the relationship of service quality of cargo companies and service quality with business performance were investigated. Data were collected by electronic questionnaire method. In the analysis of the data, variables were determined using exploratory factor analysis. Confirmatory factor analysis was used to confirm the dimensions.
Logistic service quality business performance unlimited Improvement
Küreselleşme ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak yoğun rekabet ortamında firmalar pazarlarını korumak ve faaliyetlerini sürdürebilmek için lojistik yönetimine daha fazla önem vermeye başlamışlardır. Lojistik yönetiminin temel amacı, müşteri ihtiyaçlarını karşılamak ve memnuniyetini sağlamak için yarı mamul, hammadde, ürün, hizmet veya ilgili bilgilerin akışı, nakliyesi ve depolanması gibi lojistik faaliyetlerin verimli bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlamaktır. Literatürde hizmet kalitesi bankacılık, perakendecilik, sağlık, eğitim ve turizm gibi birçok hizmet sektöründe araştırılmış olmasına rağmen kargo hizmet sağlayıcılarının kalitesine ilişkin sınırlı sayıda çalışma bulunmaktadır.
Bu çalışmada kargo firmalarının hizmet kalitesi ve hizmet kalitesi ile işletme performansı ilişkisi araştırılmıştır. Veriler elektronik ortamda anket yöntemiyle toplanmıştır. Verilerin analizinde açımlayıcı faktör analizi kullanılarak değişken boyutları belirlenmiştir. Boyutları doğrulamak için doğrulayıcı faktör analizi kullanılmıştır.
Lojistik hizmet kalitesi işletme performans Sınırsız İyileştirme
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2 |
The International New Issues in Social Sciences, is international, Scientific, peer-reviewed Journal.
Tini-SOS journal is to evaluate scientific articles in the field of social sciences, especially based on field studies structured in accordance with scientific criteria, and conducts studies to publish studies that provide appropriate measures.