Bu araştırmanın amacı, 2000-2023 yılları arasında Türkiye’de atom kavramının eğitim-öğretimi alanında yapılmış olan lisansüstü tezlerin içerik analizini yapabilmektir. Araştırmada, nitel araştırma deseni içerisinde kullanılan doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Tezlere, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) “Tez Merkezi” taranarak ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Tez Sınıflama Formu” ve “Tez Tarama Formu” kullanılmıştır. 2000-2023 yılları arasında yapılan ve tam sürümüne ulaşılan 51 teze içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Tezler 25 farklı üniversitede, birden fazla veri toplama aracı ve analiz yöntemi kullanılarak yürütüldüğü gözlenmiştir. Tezlerde en fazla Prof. Dr. öğretim üyesi akademisyenlerin danışmanlık yaptığı belirlenmiştir. Tezlerin tamamına yakının araştırma-inceleme şeklinde yürütüldüğü, araştırma yöntemi olarak en fazla nitel araştırma yaklaşımının ve araştırma modeli olarak en çok yarı deneysel modelin kullanıldığı, genellikle öğrencilerin örneklem grubu olarak kullanıldığı tespit edilmiştir. Tezlerde en çok kullanılan veri toplama araçları mülakat ve başarı testleri iken, analiz tekniği olarak da t-testi ve içerik analizin kullanılmıştır. Tez konusu seçiminde en fazla öğretim yöntemlerinin denendiği çalışmalar yapılmıştır. Öğrencilerin atom kavramını anlamakta güçlük çektikleri ve kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir.
Bu çalışma dökuman analizi olduğu için etik kurul kararı gerektirmemektedir.
Yok
yok
This study aims to conduct a content analysis of the postgraduate theses on the education of the concept of atom in Turkey from 2000 to 2023. The study utilized the document analysis method, a qualitative research design approach. It was observed that the theses were conducted in 25 different universities, using more than one data collection tool and analysis method. The most widely used data collection tools in the theses were interviews and achievement tests, while t-tests and content analysis were used as analysis techniques. In the selection of thesis topics, the studies in which teaching methods were tried the most were conducted. It was determined that students had difficulty in understanding the concept of atom and had misconceptions.
Since this study is a document analysis, it does not require an ethics committee decision.
yok
Целью данного исследования является проведение контент-анализа диссертаций аспирантов по образованию в области концепции атома в Турции с 2000 по 2023 год. В исследовании использовался метод анализа документов, качественный подход к проектированию исследований. Было отмечено, что диссертации проводились в 25 различных университетах с использованием более одного инструмента сбора данных и метода анализа. Наиболее широко используемыми инструментами сбора данных в диссертациях были интервью и тесты достижений, в то время как t-тесты и контент-анализ использовались в качестве методов анализа. При выборе тем диссертаций проводились исследования, в которых больше всего были опробованы методы обучения. Было установлено, что студенты испытывали трудности с пониманием концепции атома и имели неправильные представления.
yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Planlaması, Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2 |
The International New Issues in Social Sciences, is international, Scientific, peer-reviewed Journal.
Tini-SOS journal is to evaluate scientific articles in the field of social sciences, especially based on field studies structured in accordance with scientific criteria, and conducts studies to publish studies that provide appropriate measures.