BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPORTANCE OF INNOVATİON AS A CORE COMPETENCY STRATEGY AND A RESEARCH ON LARGE SCALED COMPANİES

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 39 - 52, 01.02.2018

Öz

The SMEs competing with large-scale companies had to develop their core competencies to meet the needs of customers and innovate their products, processes, marketing techniques and organizational structures. Purpose of the this article is to find out how much the big scale companies give importance to their strategies for identifying core competencies in an environment of competition and what kind of innovations they have embodied while developing those competencies As a result, there is a need for preparing environments where new ideas can be put into practice, through either governmental or business activities, in order to support innovative activities of the firms. A lots of firms generate new ideas; nevertheless they do not have the necessary place and monetary facilities to implement them. To support those ideas, simulation studies that would reveal the outcomes of new ideas if implemented are needed in order to provide a foresight for the ideas of firms. Also, firms could establish common laboratories for their innovation activities and make their innovative trials there. It is thought that this article will increase the efforts of the firms towards innovation

Kaynakça

  • Akdemir, A. (1990). Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerin Ar-Ge Olanakları Anadolu Üniversitesi İibf Dergisi, Cilt 8, Sayı 1-2.
  • Ateş, M. Rauf ,(2007). İnovasyon Mit‘Leri, Capital Aylık İş Ve Ekonomi Dergisi, Yıl 14, Aralık.
  • Bayus, L. B. (2008). “Understanding Customer Needs”, (der. Scott Shane), Handbook of Technology and Innovation Management, (içinde), 117, A John Wiley and Sons, Ltd., Publication
  • Çelik, A., Akgemci, T. (2007). Girişimcilik Kültürü Ve Kobi’ler, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Damanpour, (2006). “Organizational Innovation: A Meta-Analysis Of Effects Of Determinants And Moderators”, P. 555-590
  • Devecioğlu, K., Emanet, L. (2007). Türk İş Dünyasının İnovasyonla İmtihanı İnfomag Aylık İş Ve Ekonomi Dergisi, Yıl 7, Şubat.
  • Hornsby, S. J.; Kuratkoa, D.F., Zahra, S.A. (2002). “Middle Managers’ Perception of the Internal Environment for Corporate Entrepreneurship: Assessing a Measurement Scale”, Journal of Business Venturing, Vol.17, 253–273.
  • Joe T., (2001).“Innovation Management İn Context: Environment, Organization And Performance”, International Journal Of Management Reviews, Vol.3, No. 3, P. 178.
  • Joseph A.S., (1983).The Theory Of Economic Development, (With A New Introduction By John E. Elliott), New Brunswick, New Jersey, P. Xl.
  • Maxwell, I.E. (2009). Managing Sustainable Innovation - The Driver for Global Growth, Springer, New Zealand.
  • Montalyo, C. (2006). “What Triggers Change and Innovation?”, Technovation, Vol.26, 312–323.
  • OECD - Oslo Manual (2005). Proposed Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data, Paris.
  • OSLO KILAVUZU, (2005). Yenilik Verilerinin Toplanması Ve Yorumlaması İçin İlkeler, 3.Baskı, OECD Ve Eurostat Ortak Yayımı, TÜBİTAK, Ankara.
  • Yavuz, H. (2007b). Geçmişin Kobi‘leri İnovasyonla Devleşti, Capital Aylık İş Ve Ekonomi Dergisi, Yıl 15, Şubat

ÖZ YETENEK OLUŞTURMA STRATEJİSİ OLARAK İNOVASYONUN ÖNEMİ: BÜYÜK ÖLÇEKLİ İŞLETMELER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 39 - 52, 01.02.2018

Öz

Büyük ölçekli işletmelere rakip olan küçük ölçekli işletmeler, müşteri ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik temel öz yeteneklerini geliştirmek; ürünlerinde, süreçlerinde, pazarlama teknikleri ile organizasyonel yapılarında inovasyona gitmek zorunda kalmışlardır. İşte bu makalenin amacı, büyük ölçekli işletmelerin rekabet ortamında temel öz yetenek oluşturma stratejilerini geliştirirken bu yeteneklere verdikleri önem ve bu yetenekleri geliştirirken uyguladıkları inovasyon türlerinin tespit edilmesine yöneliktir. Sonuç olarak, işletmelerin yenilikçi uygulamalarını desteklemek amacıyla gerek devlet kanalıyla, gerekse özel kuruluşlar aracılığıyla yeni fikirlerin hayata geçirilebileceği uygun ortamların hazırlanması gerekir. Birçok işletme yeni fikirler geliştirmektedir ancak bunları hayata geçirebilecek mekansal ve parasal imkanlara sahip değildirler. Bu fikirleriidesteklemek amacıylaiyeni fikirlerin gerçekleşmesi halinde karşılaşılabilecek durumlarla ilgili simülasyon çalışmalarıyla işletmelerin fikirleri ile ilgili bir öngörü sağlanmalıdır. Ayrıca firmalar inovasyon çalışmaları için ortak laboratuarlar kurarak yenilik denemelerini bu laboratuarlarda gerçekleştirebilirler. Bu uygulamanın işletmelerin inovasyon çabalarını arttıracağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akdemir, A. (1990). Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerin Ar-Ge Olanakları Anadolu Üniversitesi İibf Dergisi, Cilt 8, Sayı 1-2.
  • Ateş, M. Rauf ,(2007). İnovasyon Mit‘Leri, Capital Aylık İş Ve Ekonomi Dergisi, Yıl 14, Aralık.
  • Bayus, L. B. (2008). “Understanding Customer Needs”, (der. Scott Shane), Handbook of Technology and Innovation Management, (içinde), 117, A John Wiley and Sons, Ltd., Publication
  • Çelik, A., Akgemci, T. (2007). Girişimcilik Kültürü Ve Kobi’ler, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Damanpour, (2006). “Organizational Innovation: A Meta-Analysis Of Effects Of Determinants And Moderators”, P. 555-590
  • Devecioğlu, K., Emanet, L. (2007). Türk İş Dünyasının İnovasyonla İmtihanı İnfomag Aylık İş Ve Ekonomi Dergisi, Yıl 7, Şubat.
  • Hornsby, S. J.; Kuratkoa, D.F., Zahra, S.A. (2002). “Middle Managers’ Perception of the Internal Environment for Corporate Entrepreneurship: Assessing a Measurement Scale”, Journal of Business Venturing, Vol.17, 253–273.
  • Joe T., (2001).“Innovation Management İn Context: Environment, Organization And Performance”, International Journal Of Management Reviews, Vol.3, No. 3, P. 178.
  • Joseph A.S., (1983).The Theory Of Economic Development, (With A New Introduction By John E. Elliott), New Brunswick, New Jersey, P. Xl.
  • Maxwell, I.E. (2009). Managing Sustainable Innovation - The Driver for Global Growth, Springer, New Zealand.
  • Montalyo, C. (2006). “What Triggers Change and Innovation?”, Technovation, Vol.26, 312–323.
  • OECD - Oslo Manual (2005). Proposed Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data, Paris.
  • OSLO KILAVUZU, (2005). Yenilik Verilerinin Toplanması Ve Yorumlaması İçin İlkeler, 3.Baskı, OECD Ve Eurostat Ortak Yayımı, TÜBİTAK, Ankara.
  • Yavuz, H. (2007b). Geçmişin Kobi‘leri İnovasyonla Devleşti, Capital Aylık İş Ve Ekonomi Dergisi, Yıl 15, Şubat
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hasan Bardakçı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bardakçı, H. (2018). ÖZ YETENEK OLUŞTURMA STRATEJİSİ OLARAK İNOVASYONUN ÖNEMİ: BÜYÜK ÖLÇEKLİ İŞLETMELER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 2(3), 39-52.