BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINING OF KEY PERFORMANCE INDICATORS IN BUSINESS

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 14, 01.09.2017

Öz

As a result of technological developments, the impact of globalization on social and economic environment is rapidly and constantly changing..Many state and private sector businesses which are aware of this change, have sought to find a strategy that is diverse, feasible and capable of achieving their goals. In this sense, key performance indicators KPIs that are the corner stone of performance management are defined and explained in this study. Characteristics, principles of KPIs are mentioned respectively. The aim of this study is to show how businesses can determine which KPI is the best for their companies in order to reach their goals. The concepts of performance and performance management have been emphasized in detail. Then, Balanced Scorecard method which is one of the multi-dimensional performance measurement methods is discussed. Balanced measurement cards are a management system that allows organizations to clarify their visions and strategies and transform them into action

Kaynakça

  • Bayles F. (2006). How to determine the right KPGs for your business, Information Management and SourceMedia, Retrieved March 20, 2017, from http://www.informationmanagement.com/authors/2000006.html
  • De Bernardy R. (2009). Developing key performance indicators in projects. Retrieved March 13, 2017, from http://www.visitask.com/Developing-keyperformance-indicators.asp
  • Desvaux, G., Regout, B., 2010. Older, smarter, more value conscious: The French consumer transformation. http://www.mckinsey.com/insights/consumer_and_retail/older_smarter_more_va lue_consciou s_the_french_consumer_transformation
  • Elitaş C., Ağca V. (2006). Firmalarda Çok Boyutlu Performans Değerleme Yaklasımları: Kavramsal Bir Çerçeve. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Afyon. 8(2) p. 347-349.
  • Fındıkçı, I. (2000). Insan Kaynakları Yönetimi, 2. Baskı, Alfa Yayınları, Istanbul.
  • Hoque, Z. (2014). “20 years of studies on the balanced scorecard: Trends, accomplishments, gaps and opportunities for future research” 46: 33-59. http://www.dps.tesoro.it/cd_cooperazione_bilaterale/docs/6.Toolbox/13.Supporti ng_documen ts/3.Performance_Management_casoni/3.Development_III_Generation_Balance d_Scorecard. pdf, Retrieved March 20, 2017.
  • Lawrie, G., Cobbold, I. (2004). “Development of the 3rd Generation Balanced Scorecard”, 2GC Active Management, Berkshire UK., (2004), Retrieved March 20, 2017, from https://tr.scribd.com/document/50071264/Development-of-the3rd-Generation-BalancedScorecard-Par.
  • Meier, H., et al. (2013). Key performance indicators for assessing the planning and delivery of industrial service. Procedia Cirp 11. 99-104.
  • Özyazar, Ö., I. Yardımcı, Ö. Vayvay (2014). “Lojistik ve Tedarik Zinciri Performansı Yıldırım K. (2006). Balanced Scorecard Aracılığıyla Hastanelerde Performans Analizi ve Uygulaması. Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi. Kütahya.
  • Wu J. (May 24, 2002). . Visualization of Key Performance Indicators. Retrieved March 20, 2017, from https://www.informationmanagement.com/news/visualization-of-keyperformance-indicators.

İŞ HAYATINDA ANAHTAR PERFORMANS GÖSTERGELERİ

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 14, 01.09.2017

Öz

Teknolojik gelişmelerin sonucu olarak, sosyal ve ekonomik globalleşmenin etkileri günden güne hızlı bir şekilde ortaya çıkıyor. Kamu ve özel kuruluşların çoğunluğu, değişimin farkında olanlar, çeşitli stratejiler geliştirerek hedeflerini geliştirmeye çalışıyor. Bu bağlamda, anahtar performans değerlendirmeleri, performans yönetiminde önemli bir köşe taşı olarak bu makalede açıklanıyor ve anlatılıyor. Şirketlerin hedeflerine ulaşmak için en önemli araç olarak görebilecekleri performans değerlendirmelerinin özellikleri ve temel prensipleri yine bu makalede belirtiliyor. Makalede, performans ve performans yönetimi detaylıca vurgulandıktan sonra kurumsal karne metotları çok boyutlu olarak incelenerek kurumsal karnelerin şirket vizyonlarına ve stratejilerine verdiği katkıdan bahsediliyor

Kaynakça

  • Bayles F. (2006). How to determine the right KPGs for your business, Information Management and SourceMedia, Retrieved March 20, 2017, from http://www.informationmanagement.com/authors/2000006.html
  • De Bernardy R. (2009). Developing key performance indicators in projects. Retrieved March 13, 2017, from http://www.visitask.com/Developing-keyperformance-indicators.asp
  • Desvaux, G., Regout, B., 2010. Older, smarter, more value conscious: The French consumer transformation. http://www.mckinsey.com/insights/consumer_and_retail/older_smarter_more_va lue_consciou s_the_french_consumer_transformation
  • Elitaş C., Ağca V. (2006). Firmalarda Çok Boyutlu Performans Değerleme Yaklasımları: Kavramsal Bir Çerçeve. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Afyon. 8(2) p. 347-349.
  • Fındıkçı, I. (2000). Insan Kaynakları Yönetimi, 2. Baskı, Alfa Yayınları, Istanbul.
  • Hoque, Z. (2014). “20 years of studies on the balanced scorecard: Trends, accomplishments, gaps and opportunities for future research” 46: 33-59. http://www.dps.tesoro.it/cd_cooperazione_bilaterale/docs/6.Toolbox/13.Supporti ng_documen ts/3.Performance_Management_casoni/3.Development_III_Generation_Balance d_Scorecard. pdf, Retrieved March 20, 2017.
  • Lawrie, G., Cobbold, I. (2004). “Development of the 3rd Generation Balanced Scorecard”, 2GC Active Management, Berkshire UK., (2004), Retrieved March 20, 2017, from https://tr.scribd.com/document/50071264/Development-of-the3rd-Generation-BalancedScorecard-Par.
  • Meier, H., et al. (2013). Key performance indicators for assessing the planning and delivery of industrial service. Procedia Cirp 11. 99-104.
  • Özyazar, Ö., I. Yardımcı, Ö. Vayvay (2014). “Lojistik ve Tedarik Zinciri Performansı Yıldırım K. (2006). Balanced Scorecard Aracılığıyla Hastanelerde Performans Analizi ve Uygulaması. Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi. Kütahya.
  • Wu J. (May 24, 2002). . Visualization of Key Performance Indicators. Retrieved March 20, 2017, from https://www.informationmanagement.com/news/visualization-of-keyperformance-indicators.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ahmet Rasim Mazlum Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mazlum, A. R. (2017). DETERMINING OF KEY PERFORMANCE INDICATORS IN BUSINESS. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 1(2), 1-14.