Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

ELEKTRONİK PAZARLAMANIN TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 7, 67 - 80, 29.10.2020

Öz

Bilişim ve enformasyon teknolojilerinin şekillendirdiği yeni ekonomik düzen içerisinde internet, insan hayatının önemli bir parçası, coğrafi sınırları ortadan kaldıran, ticari, ilmi, resmi, sosyal ve daha pek çok alanda ihtiyaçlarını karşılayabildiği, saat ve süre kısıtlaması olmaksızın erişebildiği dost ve arkadaş platformudur. İnternetin kullanım alanındaki hızlı genişleme, küresel boyutta erişime olanak sağlayan büyük bir elektronik pazar oluşumunu da beraberinde getirmiştir. Tüketim amacıyla olsun olmasın internet ortamında bulunan her bir birey pazarlamacılar için potansiyel tüketici portföylerinin bir parçasıdır. Bu müşteri kitlesini elektronik pazarda etkileyebilmek ve onları potansiyelden gerçek müşteriye dönüştürebilmek, markalar için geleneksel pazara kıyasla daha düşük maliyetli ancak belli riskleri de barındıran zorlu bir süreçtir. Bu çalışma ile elektronik pazarlama olarak adlandırılan, internet ortamında ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılması aşamalarında tüketicinin satın alma, memnuniyet duyma, tavsiye etme ve tekrar satın almayı gerçekleştirmesini sağlayacak olan pazarlama faaliyetlerine ışık tutmak amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Batı, U. (2015). Tüketici Davranışları Tüketim Kültürü, Psikolojisi ve Sosyolojisi Üzerine Şeytanın Notları, Alfa Yayınları,
  • Hanson, W. ve Kalyanam, K. (2007). Internet Marketing & e-Commerce, Thomson South Western, Canada,
  • Hawkins, D. I., Best, J. R., Coney, K. A.,(2001). Consumer Behavior Building Marketing Strategy, McGraw-Hill Higher Education, New York,
  • İyiler, Z. (2007), Elektronik Ticaret ve Pazarlama, UKB Başkanlığı,
  • Kapferer, J. N., (2012).The New Strategic Brand Management Advanced Insights & Strategic Thinking, Kogan Page, London,
  • Kotler, P., Armstrong, G.(2010)., Principles of Marketing, Pearson Education Inc., USA.
  • Marangoz, M. (2018), İnternette Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul
  • Odabaşı, K. (2018). Dijital Pazarlama Stratejileri 2019, Cinius Yayınları,
  • Solomon, M. R.,(2003). Tüketici Krallığının Fethi, Conquering Consumerspace, Çeviri; Selin Çetinkaya, Mediacat Kitapları, 2003, İstanbul
  • Tek, Ö. B., Özgül, E(2013), Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Birleşik Matbaacılık Ltd., İzmir. E-KAYNAKLAR
  • Bozoğlu, G., (2019).Elektronik Ticarette Tüketicinin Davranış ve Seçimlerini Etkileyen Faktörler: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul. http://acikerisim.gelisim.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11363/1366/544998.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Omarlı, S., ParıltıI, N., (2017). Elektronik Pazarlamanın Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi, Türkiyede Üniversite Öğrencileri Arasında Uygulama, Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 2017, 1 (3), 91-109 https://www.researchgate.net/profile/Sevinj_Omarli/publication/322652120
  • Şahin, B., G., Akballı., Eylül, E. (2019). Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler ve Yöntem Analizi, Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 2019, cilt 1, sayı1 https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbed/issue/48285/607430

IMPACTS OF E-COMMERCE ON THE PURCHASING BEHAVIOUR OF CONSUMERS

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 7, 67 - 80, 29.10.2020

Öz

Internet has significant importance in our lives especially in the new economic environment shaped by information technologies removing borders and internet became an all-day companion, meeting our commercial, scientific, official, social and many other needs without any time restriction, The widespread use of internet provides a huge electronic market with global access. Whether for shopping purpose or not each person using internet is a potential consumer for marketing expert. To influence these target customers and make them real consumer in the electronic market is an uneasy process, has lower cost however carries certain risks in comparison with traditional marketing. The aim of this study is to guide marketing activities namely; developing services and products, pricing decision, promotion and deciding distribution channels to achieve the costumer purchase, satisfaction, recommendation and repeated purchase.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Batı, U. (2015). Tüketici Davranışları Tüketim Kültürü, Psikolojisi ve Sosyolojisi Üzerine Şeytanın Notları, Alfa Yayınları,
  • Hanson, W. ve Kalyanam, K. (2007). Internet Marketing & e-Commerce, Thomson South Western, Canada,
  • Hawkins, D. I., Best, J. R., Coney, K. A.,(2001). Consumer Behavior Building Marketing Strategy, McGraw-Hill Higher Education, New York,
  • İyiler, Z. (2007), Elektronik Ticaret ve Pazarlama, UKB Başkanlığı,
  • Kapferer, J. N., (2012).The New Strategic Brand Management Advanced Insights & Strategic Thinking, Kogan Page, London,
  • Kotler, P., Armstrong, G.(2010)., Principles of Marketing, Pearson Education Inc., USA.
  • Marangoz, M. (2018), İnternette Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul
  • Odabaşı, K. (2018). Dijital Pazarlama Stratejileri 2019, Cinius Yayınları,
  • Solomon, M. R.,(2003). Tüketici Krallığının Fethi, Conquering Consumerspace, Çeviri; Selin Çetinkaya, Mediacat Kitapları, 2003, İstanbul
  • Tek, Ö. B., Özgül, E(2013), Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Birleşik Matbaacılık Ltd., İzmir. E-KAYNAKLAR
  • Bozoğlu, G., (2019).Elektronik Ticarette Tüketicinin Davranış ve Seçimlerini Etkileyen Faktörler: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul. http://acikerisim.gelisim.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11363/1366/544998.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Omarlı, S., ParıltıI, N., (2017). Elektronik Pazarlamanın Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi, Türkiyede Üniversite Öğrencileri Arasında Uygulama, Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 2017, 1 (3), 91-109 https://www.researchgate.net/profile/Sevinj_Omarli/publication/322652120
  • Şahin, B., G., Akballı., Eylül, E. (2019). Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler ve Yöntem Analizi, Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 2019, cilt 1, sayı1 https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbed/issue/48285/607430
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

İsmet Kahraman Arslan 0000-0002-0130-6509

Müge Koçum Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2020
Gönderilme Tarihi 16 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Arslan, İ. K., & Koçum, M. (2020). ELEKTRONİK PAZARLAMANIN TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 4(7), 67-80.