Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPACT OF SOCIAL MEDIA ON CONSUMER BUYING BEHAVIOR

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 8, 151 - 170, 25.02.2021

Öz

With the rapid development of communication technology, young population growth and the change of generations, the concept of social media has recently been added to the concept of traditional media. As a result of the rapid development of computers, tablets and mobile phones, being in touch with the world at any time seems to have succeeded in bringing the concept and power of social media to traditional media in recent years. Instead of the traditional media where communication is one-way and the message is transmitted from the sender to the recipient, social media, which has two-way and interaction, is more important day by day. The subject of this study is related to the study of “the impact of social media on consumer buying behavior.” In this study, the concept of social media and social media tools were first discussed; then consumer behavior, processes affecting this behavior and models of consumer behavior were explained; finally, the effect of social media on consumer buying behavior was examined. 

Kaynakça

  • Akkurt, S. S. (2017). Kişilik Hakkının Sosyal Medya Kullanıcıları Tarafından İhlâli Hâlinde Ortaya Çıkacak Cezaî Sorumluluğa Medenî Hukuk Bağlamında Bir Bakış. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 25(2), 329-373.
  • Al-Deen, H. S. N., Hendricks, J. A. (2013). Social Media: Usage and Impact, Lexington Books.
  • Armstrong, G., Adam, S. Denize, S. Kotler, P. (2015). Principles of Marketing, Pearson, Avustralya.
  • Arslan, K. (2003). Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 83-103.
  • Aslan, A., Ünlü, D. (2016). Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 41-65.
  • Cohen, H. (2011). Social Media Definition. Actionable Marketing Guide. Comegys, C., Hannula, M.; Vaisanen, H. (2006). Longitudinal Comparison of Finnish and US Online Shopping Behaviour among University Students: The Five-Stage Buying Decision Process. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, 14 (4), 336–356.
  • Constantinides, E., Fountain, J.F. (2008). Web 2.0: Conceptual Foundations and Marketing Issues, Journal Of Direct Data And Digital Marketing Practice, 9 (3), 231-244.
  • Constantinides, E., Stagno, M. Z. (2011). Potential of the Social Media As Instruments of Higher Education Marketing: A Segmentation Study. Journal of Marketing for Higher Education, 21 (1), 7-24.
  • Cömert, Y., Durmaz, Y. (2006). Tüketicinin Tatmini ile Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörlere Bütünleşik Yaklaşım Ve Adıyaman İlindeki Bir Alan Çalışması. Journal of Yasar University, 1(4), 351-375.
  • Çakır, T.M.A. (2014). Postmodern Tüketim ve Tüketicinin Değişen Özellikleri: Online Satın Almaya Yönelik Tutumların Ayrıştırılmış Planlı Davranış Teorisi Çerçevesinde İncelenmesi”, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çalışır, G., A. Kılıç, T. (2018). Sosyal Medyanın İnşa Ettiği Yeni Kanaat Önderlerinin Markaların Ürün Tanıtımındaki Rolü: Instagram Uygulaması Üzerine Bir Analiz. 2nd International Symposium on Social Science and Educational Research, 22-24 Ekim 2018, Konya, 922-937.
  • Çetin, E. B. (2010). Halkla İlişkilerin Sosyal Medya Ortamında İncelenmesi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çöllü, F., Öztürk, Y. (2006). Örgütlerde İnançlar, Tutumlar ve Tutumların Ölçüm Yöntemleri ve Uygulama Örnekleri Bu Yöntemlerin Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 1 (9), 373-404.
  • Deniz, Ç. K. (2019). Sosyal Medya Kullanımının İş Sözleşmesine Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Hukuk Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Dhuhli, I. A., Mukhaini, E., Ismael, S. (2014). The Impact of Social Media On Consumer Buying Behaviour. https://www.researchgate.net/publication/275347329_The_Impact_of_Social_Media_on_Consumer_Buying_Behaviour
  • Dişbudak, A. (2007). Türk Hukukunda Aldatıcı Reklamlar. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Hukuk Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Ercis, A., Ünal, S., Polat, C. (2007). Yaşam Tarzlarının Satın Alma Karar Süreci Üzerindeki Rolü. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21 (2).
  • Erdemir, N. (2017). Tutundurma Karması Mecrası Olarak Sosyal Medya: Tüketici Satın Alma Davranış Sürecindeki Yeri. İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Küresel Pazarlama ve Marka Yönetimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Evans, D. (2008). Social Media Marketing An Hour A Day. Indiana: Wiley Publishing Inc.
  • Fong, N.H., Yazdanifard, R. (2014). The Impacts of Social Media Marketing, Perceived Risks And Domain Specific Innovativeness on Online Consumer Behavior. Global Journal of Commerce&Management Perspective, 3 (2), 22-26.
  • Güzel, Y., İpek, G.; Yıldırım Yılmaz, T., (2018). Tüketici Profili ve Bilinç Düzeyi Araştırma Raporu. Ticaret Bakanlığı,Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Hiremath, B. K., Kenchakkanavar, A. Y. (2016). An Alteration of the Web 1.0, Web 2.0 and Web 3.0: A Comparative Study. Imperial Journal of Interdisciplinary Research (IJIR), 705-710.
  • Instagram Business (2019). “Reklamları Instagramın Keşif Destinasyonu Olan Keşfet Kısmında Da Sunmaya Başlıyoruz” (Çevrimiçi), https://business.instagram.com/blog/bringing-ads-to-explore?locale=tr_TR Erişim Tarihi: 24.03.2020.
  • Karaca, Y. (2016). Referans Grupları ile İletişimin Satın Alma Kararları Üzerine Etkisi: Genç Yetişkinlere Yönelik Bir Araştırma. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, 25, 209-231.
  • Katı, Z. (2017). Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması. Kadir Has Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Hukuk Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Kılıç, M. (2017). Hızlı Tüketim Sektöründe Marka Kimliğinin Tüketicilerin Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi. Doğuş Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Kwon, E. S., Sung, Y. (2011). Follow Me! Global Marketers’ Twitter Use. Journal of Interactive Advertising, 12(1), 4-16.
  • Mayfield, A. (2008). What is Social Media, iCrossing, e‐book, (Çevrimiçi), https://www.icrossing.com/uk/sites/default/files_uk/insight_pdf_files/What%20is%20Social%20Media_iCrossing_ebook.pdf . Erişim Tarihi: 31.03.2020.
  • Morgan, C.T. (2011). Psikolojiye Giriş. (Ed. Sirel Karakaş, Rükzan Eski), Eğitim Kitabevi Yayınları, Düzeltilmiş ve Gözden Geçirilmiş 19. Baskı, Konya.
  • Onishi, H., Manchanda, P. (2012). Marketing Activity, Blogging and Sales. International Journal of Research in Marketing, 29(3), 221-234.
  • Özgen, E., Doymuş H. (2013). Sosyal Medya Pazarlamasında Farklılaştırıcı Bir Unsur Olarak İçerik Yönetimi Konusuna İletişimsel Bir Yaklaşım. Online Academic Journal of Information Technology, 4(11), 91-103.
  • Pekgüleç, E. (2003). Tüketici Satın Alma Modelleri ve Bursa Bölgesinde Bir Uygulama. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa.
  • Smith, A. N., Fischer, E., Yongjian, C. (2012). How Does Brand-Related User-Generated Content Differ Across Youtube, Facebook, and Twitter?. Journal of Interactive Marketing, 26(2), 102-113.
  • Talih, A. D. (2013). Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılarının Tutum, Davranış ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Edirne.
  • Top, Y. (2019). Tüketim Kültüründe Medyanın Gösteriş Tüketimi Üzerine Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.
  • Turgut, E. (2016). Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılamaları İle Satın Alma Niyeti Ve Ağızdan Ağıza İletişim Arasındaki İlişki. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Edirne.
  • Turgut, E., Akyol, A., Giray, S. (2016). Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılamaları İle Satın Alma Niyeti ve Ağızdan Ağıza İletişim Arasındaki İlişki. Journal Of Life Economics, 55-74.
  • Veissi, I. (2017). Influencer Marketing on Instagram. Yayınlanmış Lisans Tezi, Haaga-Helia Universty of Applied Sciences, Finlandiya.
  • Yağcı, M. İ., İlarslan, N., (2010). Reklamların ve Cinsiyet Kimliği Rolünün Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11 (1), 138-155.
  • Yakup, D., Diyarbakırlıoğlu, İ. (2011). A Theoritical Approach to the Role of Perception on the Consumer Buying Decision Process. Asian Journal of Business and Management Sciences, 1 (4), 217-221.
  • Ying, M. (2012). Sosyal Medya Platformları Üzerinden Pazarlama ve Bu Mecrayı Etkin Kullanan Sektörler. Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Zarrella, D. (2010). The Social Media Marketing Book. California: O’Reilly Media Inc.
  • Zenelaj, B. (2014). Pazarlama Stratejisi Olarak Sosyal Medya İletişimi ile Kurumsal İtibarı Oluşturmak: İletişim Sektöründe Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Konya.

SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 8, 151 - 170, 25.02.2021

Öz

İletişim teknolojisinin hızlı gelişimi, genç nüfus artışı ve kuşakların değişimi ile birlikte geleneksel medya kavramının yanına, son zamanlarda sosyal medya kavramı da eklenmeye başlamıştır. Bilgisayar, tablet ve cep telefonlarının hızlı gelişimi sonucu tüm dünya ile her an iletişim halinde olunması, son yıllarda sosyal medya kavramını ve gücünü geleneksel medyanın önüne geçirmeyi başarmış görünmektedir. İletişimin tek yönlü olduğu ve mesajın göndericiden alıcıya iletildiği geleneksel medya yerine, çift yönlü olan ve etkileşimin bulunduğu sosyal medya günden güne daha fazla önem arz etmektedir. Bu çalışmanın konusu “Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi”nin incelenmesine ilişkindir. Çalışmada öncelikle sosyal medya kavramı ve sosyal medya araçları konusu ele alınmış; akabinde tüketici davranışı, bu davranışa etki eden süreçler ve tüketici davranışı modelleri açıklanmıştır. Son olarak sosyal medyanın tüketici satın alma davranışlarına olan etkisi irdelenmiştir.

Kaynakça

  • Akkurt, S. S. (2017). Kişilik Hakkının Sosyal Medya Kullanıcıları Tarafından İhlâli Hâlinde Ortaya Çıkacak Cezaî Sorumluluğa Medenî Hukuk Bağlamında Bir Bakış. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 25(2), 329-373.
  • Al-Deen, H. S. N., Hendricks, J. A. (2013). Social Media: Usage and Impact, Lexington Books.
  • Armstrong, G., Adam, S. Denize, S. Kotler, P. (2015). Principles of Marketing, Pearson, Avustralya.
  • Arslan, K. (2003). Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 83-103.
  • Aslan, A., Ünlü, D. (2016). Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 41-65.
  • Cohen, H. (2011). Social Media Definition. Actionable Marketing Guide. Comegys, C., Hannula, M.; Vaisanen, H. (2006). Longitudinal Comparison of Finnish and US Online Shopping Behaviour among University Students: The Five-Stage Buying Decision Process. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, 14 (4), 336–356.
  • Constantinides, E., Fountain, J.F. (2008). Web 2.0: Conceptual Foundations and Marketing Issues, Journal Of Direct Data And Digital Marketing Practice, 9 (3), 231-244.
  • Constantinides, E., Stagno, M. Z. (2011). Potential of the Social Media As Instruments of Higher Education Marketing: A Segmentation Study. Journal of Marketing for Higher Education, 21 (1), 7-24.
  • Cömert, Y., Durmaz, Y. (2006). Tüketicinin Tatmini ile Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörlere Bütünleşik Yaklaşım Ve Adıyaman İlindeki Bir Alan Çalışması. Journal of Yasar University, 1(4), 351-375.
  • Çakır, T.M.A. (2014). Postmodern Tüketim ve Tüketicinin Değişen Özellikleri: Online Satın Almaya Yönelik Tutumların Ayrıştırılmış Planlı Davranış Teorisi Çerçevesinde İncelenmesi”, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çalışır, G., A. Kılıç, T. (2018). Sosyal Medyanın İnşa Ettiği Yeni Kanaat Önderlerinin Markaların Ürün Tanıtımındaki Rolü: Instagram Uygulaması Üzerine Bir Analiz. 2nd International Symposium on Social Science and Educational Research, 22-24 Ekim 2018, Konya, 922-937.
  • Çetin, E. B. (2010). Halkla İlişkilerin Sosyal Medya Ortamında İncelenmesi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çöllü, F., Öztürk, Y. (2006). Örgütlerde İnançlar, Tutumlar ve Tutumların Ölçüm Yöntemleri ve Uygulama Örnekleri Bu Yöntemlerin Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 1 (9), 373-404.
  • Deniz, Ç. K. (2019). Sosyal Medya Kullanımının İş Sözleşmesine Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Hukuk Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Dhuhli, I. A., Mukhaini, E., Ismael, S. (2014). The Impact of Social Media On Consumer Buying Behaviour. https://www.researchgate.net/publication/275347329_The_Impact_of_Social_Media_on_Consumer_Buying_Behaviour
  • Dişbudak, A. (2007). Türk Hukukunda Aldatıcı Reklamlar. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Hukuk Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Ercis, A., Ünal, S., Polat, C. (2007). Yaşam Tarzlarının Satın Alma Karar Süreci Üzerindeki Rolü. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21 (2).
  • Erdemir, N. (2017). Tutundurma Karması Mecrası Olarak Sosyal Medya: Tüketici Satın Alma Davranış Sürecindeki Yeri. İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Küresel Pazarlama ve Marka Yönetimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Evans, D. (2008). Social Media Marketing An Hour A Day. Indiana: Wiley Publishing Inc.
  • Fong, N.H., Yazdanifard, R. (2014). The Impacts of Social Media Marketing, Perceived Risks And Domain Specific Innovativeness on Online Consumer Behavior. Global Journal of Commerce&Management Perspective, 3 (2), 22-26.
  • Güzel, Y., İpek, G.; Yıldırım Yılmaz, T., (2018). Tüketici Profili ve Bilinç Düzeyi Araştırma Raporu. Ticaret Bakanlığı,Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Hiremath, B. K., Kenchakkanavar, A. Y. (2016). An Alteration of the Web 1.0, Web 2.0 and Web 3.0: A Comparative Study. Imperial Journal of Interdisciplinary Research (IJIR), 705-710.
  • Instagram Business (2019). “Reklamları Instagramın Keşif Destinasyonu Olan Keşfet Kısmında Da Sunmaya Başlıyoruz” (Çevrimiçi), https://business.instagram.com/blog/bringing-ads-to-explore?locale=tr_TR Erişim Tarihi: 24.03.2020.
  • Karaca, Y. (2016). Referans Grupları ile İletişimin Satın Alma Kararları Üzerine Etkisi: Genç Yetişkinlere Yönelik Bir Araştırma. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, 25, 209-231.
  • Katı, Z. (2017). Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması. Kadir Has Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Hukuk Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Kılıç, M. (2017). Hızlı Tüketim Sektöründe Marka Kimliğinin Tüketicilerin Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi. Doğuş Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Kwon, E. S., Sung, Y. (2011). Follow Me! Global Marketers’ Twitter Use. Journal of Interactive Advertising, 12(1), 4-16.
  • Mayfield, A. (2008). What is Social Media, iCrossing, e‐book, (Çevrimiçi), https://www.icrossing.com/uk/sites/default/files_uk/insight_pdf_files/What%20is%20Social%20Media_iCrossing_ebook.pdf . Erişim Tarihi: 31.03.2020.
  • Morgan, C.T. (2011). Psikolojiye Giriş. (Ed. Sirel Karakaş, Rükzan Eski), Eğitim Kitabevi Yayınları, Düzeltilmiş ve Gözden Geçirilmiş 19. Baskı, Konya.
  • Onishi, H., Manchanda, P. (2012). Marketing Activity, Blogging and Sales. International Journal of Research in Marketing, 29(3), 221-234.
  • Özgen, E., Doymuş H. (2013). Sosyal Medya Pazarlamasında Farklılaştırıcı Bir Unsur Olarak İçerik Yönetimi Konusuna İletişimsel Bir Yaklaşım. Online Academic Journal of Information Technology, 4(11), 91-103.
  • Pekgüleç, E. (2003). Tüketici Satın Alma Modelleri ve Bursa Bölgesinde Bir Uygulama. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa.
  • Smith, A. N., Fischer, E., Yongjian, C. (2012). How Does Brand-Related User-Generated Content Differ Across Youtube, Facebook, and Twitter?. Journal of Interactive Marketing, 26(2), 102-113.
  • Talih, A. D. (2013). Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılarının Tutum, Davranış ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Edirne.
  • Top, Y. (2019). Tüketim Kültüründe Medyanın Gösteriş Tüketimi Üzerine Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.
  • Turgut, E. (2016). Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılamaları İle Satın Alma Niyeti Ve Ağızdan Ağıza İletişim Arasındaki İlişki. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Edirne.
  • Turgut, E., Akyol, A., Giray, S. (2016). Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılamaları İle Satın Alma Niyeti ve Ağızdan Ağıza İletişim Arasındaki İlişki. Journal Of Life Economics, 55-74.
  • Veissi, I. (2017). Influencer Marketing on Instagram. Yayınlanmış Lisans Tezi, Haaga-Helia Universty of Applied Sciences, Finlandiya.
  • Yağcı, M. İ., İlarslan, N., (2010). Reklamların ve Cinsiyet Kimliği Rolünün Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11 (1), 138-155.
  • Yakup, D., Diyarbakırlıoğlu, İ. (2011). A Theoritical Approach to the Role of Perception on the Consumer Buying Decision Process. Asian Journal of Business and Management Sciences, 1 (4), 217-221.
  • Ying, M. (2012). Sosyal Medya Platformları Üzerinden Pazarlama ve Bu Mecrayı Etkin Kullanan Sektörler. Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Zarrella, D. (2010). The Social Media Marketing Book. California: O’Reilly Media Inc.
  • Zenelaj, B. (2014). Pazarlama Stratejisi Olarak Sosyal Medya İletişimi ile Kurumsal İtibarı Oluşturmak: İletişim Sektöründe Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Konya.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

İsmet Kahraman Arslan

Aslı Yavuz

Yayımlanma Tarihi 25 Şubat 2021
Gönderilme Tarihi 2 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Arslan, İ. K., & Yavuz, A. (2021). SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 4(8), 151-170.