Innovations occur in we use in daily life many areas with the impact of technological developments. The impact of these changes are seen in both personal and marketing. Digital marketing methods provide the opportunity to analyze the target audience correctly. The effective using of digital marketing in the marketing strategy realized according to the analysis results ensures that the budget is used more accurately. In this study, by investigating the digitization process and by giving place to the example in the world and in Turkey, the opportunities it offers to the institutions of digital marketing methods are evaluated. An in-depth interview was conducted with a brand official who actively uses digital marketing. Result of this, to reach to right target audience and to analyze the results of the studies with digital marketing methods get easy. Therefore, it is thought that institutions that attach importance to digitalization will be preferred more in the future.
Teknolojik gelişmelerin etkisiyle beraber günlük yaşantımızda kullandığımız birçok alanda yenilikler yaşanmaktadır. Bu değişimlerin etkisi hem kişisel hem de pazarlama alanında da görülmektedir. Dijital pazarlama yöntemleri, hedef kitleyi doğru analiz etme imkânı sunmaktadır. Analiz sonucuna göre gerçekleştirilen pazarlama stratejisinde dijital pazarlamanın etkili kullanılması, bütçenin daha doğru kullanılmasını sağlamaktadır. Bu çalışmada, dijitalleşme süreci araştırılarak ve dünyada ve Türkiye’de bulunan örneklerine yer verilerek, dijital pazarlama yöntemlerinin kurumlara sunduğu imkânlar değerlendirilmiştir. Dijital pazarlamayı etkin kullanan bir marka yetkilisi ile derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Bunun sonucunda, dijital pazarlama yöntemleri ile doğru hedef kitleye ulaşmak ve yapılan çalışmaların sonuçlarını analiz etmek kolaylaşmaktadır. Bu nedenle, dijitalleşmeye önem veren kurumların gelecek süreçte daha çok tercih edileceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Şubat 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 8 |