Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF INTERACTIVE MARKETING IN THE BANKING SECTOR

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 9, 64 - 74, 31.07.2021

Öz

In this study, it is aimed to examine the effects of interactive marketing on the banking sector representing the finance sector, to evaluate the interactive marketing mix elements in the banking sector and to reveal the usage areas of these elements. In this direction, information that will contribute to the research was obtained from academic studies such as books, articles, theses, conferences, papers, dated records and reports, in which variables related to the research subject were discussed and were examined systematically. According to the findings of the research, the importance of interactive marketing in the finance sector is increasing day by day. In today's marketing world, where there is an intense competitive environment, more attention should be paid to interactive marketing elements, taking into account the consumer profile, and an interactive system suitable for everyone should be made available to the consumer by eliminating the deficiencies in the system. In doing so, financial enterprises should reflect the efficiency and profitability they obtain from less costly interactive marketing applications to consumers, and minimize transaction costs in order to ensure the use of interactive channels by more people.

Kaynakça

  • Akkılıç, E. (2005). Teknolojik gelişmelerin bankaların dağıtım kanallarının yapısı üzerine etkileri. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3 (2) , 110-114.
  • Altınışık, U. (2003). Elektronik sözleşmeler (2. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Atlı, Y. (2013). Bankacılık sektöründe e-pazarlama uygulamaları Elazığ ilindeki katılım bankaları müşterileri üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, T.C. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bacıoğlu, H. K. (2009). Bankacılıkta elektronik pazarlama yöntemleri, uygulamaları ve etkinliği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, T.C Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Chaffey, D., Smith, P. R. ve Smith, P. R. (2013). eMarketing eXcellence: Planning and optimizing your digital marketing. Routledge.
  • Civelek, E. ve Sözer, E. G. (2003). İnternet ticareti-yeni ekososyal sistem ve ticaret noktaları (1. Basım). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Dholakia, R.R. ve Bagozzi, R. P. (2001). Consumer behavior in digital environment. In J. Wind & V. J. Mahajan (Eds.), Digital marketing (163-200).
  • Gülmez, M. ve Kitapçı, O. (2003). İlişki pazarlamasının gelişimi ve yakın geleceği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4 (2), 81-89. Ocak, S. (2011). Bankalarda pazarlama anlayışı ve tüketici kredisi pazarlaması. Yayımlanmamış yüksek lisans dönem projesi. T.C. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gümüş, S. (2014). Bankacılıkta pazarlama. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Haşıloğlu, S. B. (2006). Elektronik posta ile pazarlamada reklam ve etkisinin ölçülmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Howcroft, B., Hamilton, R. ve Hewer, P. (2002). Consumer attitude and the usage and adoption of home-based banking in the United Kingdom. International Journal of Bank Marketing, 20 (3), 111-121.
  • Karjaluoto, H., Mattila, M. ve Pento, T. (2002). Factors underlying attitude formation towards online banking in Finland. International Journal of Bank Marketing, 20 (6), 261-272.
  • Kayan, M. Ö. (2009). Bankacılık hizmetlerinin pazarlanması: Halkbankası Samsun Bölge Koordinatörlüğü uygulama örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kılıç, C. E. (2010). E-pazarlama internet üzerinden pazarlama ve yöntemleri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koçak Alan, A., Tümer Kabadayı, E. ve Erişke, T. (2018). İletişimin yeni yüzü: dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlaması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (66), 493-504. Kwan, W.H. (1991), Marketing of ATM technology to the elderly market: an exploratory study, Australian Marketing Educators Conference, Australia.
  • Leblanc, G. (1990), Customer motivations: use and non‐use of automated banking, International Journal of Bank Marketing, 8(4), 36‐40.
  • Mishkin, F. S. (2001). The economics of money banking and financial markets (6th Edition). Boston: Addison Wesley.
  • Musiime, A., & Ramadhan, M. (2011). Internet banking, consumer adoption and customer satisfaction. African Journal of Marketing … 3(October), 261–269.
  • Nupur, J. M. (2010). E-banking and customers’ satisfaction in Bangladesh: An analysis. International Review of Business, 6 (4), 145-156.
  • Öztürk, S. (2008). Hizmet pazarlaması. (8. Baskı). Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Ryan, D. (2016). Understanding digital marketing: Marketing strategies for engaging the digital generation. London: Kogan Page Publishers.
  • Senseven, M. T. (2010). Bireysel bankacılık hizmetlerinin türk bankalarının kârlılıklarındaki etkisi örnek uygulama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toktaş, P. ve Gül, B. (2006). Bir bankanın hizmet kalitesinin ölçülmesi. Bankacılık ve Sigortacılık Araştırmaları Dergisi, 2 (9), 8-27.
  • Vurucu, M. ve Arı, M. U. (2017). A dan Z’ye bankacılık. Cilt: I. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücel, M. (2013). Toplam hizmet kalitesinin Servqual analizi ile ölçümü: bankacılık sektöründe bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (44) , 82-106.

BANKACILIK SEKTÖRÜNDE İNTERAKTİF PAZARLAMANIN ETKİLERİ

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 9, 64 - 74, 31.07.2021

Öz

Bu araştırmada interaktif pazarlamanın finans sektörünü temsil eden bankacılık sektörü üzerindeki etkilerinin incelenmesi, bankacılık sektöründe interaktif pazarlama karması elemanlarının değerlendirilmesi ve bu elemanların kullanım alanlarının ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda araştırma konusu ile ilgili değişkenlerin ele alındığı kitap, makale, tez, konferans, bildiri, tarihli kayıt ve rapor gibi akademik çalışmalardan araştırmaya katkı sağlayacak bilgiler bilgiler elde edilmiş ve sistematik bir şekilde incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre interaktif pazarlamanın finansa sektöründeki önemi her geçen gün artış göstermektedir. Yoğun rekabet ortamının bulunduğu günümüz pazarlama dünyasında, tüketici profili de dikkate alınarak interaktif pazarlama unsurlarına daha çok önem verilmeli, sistemdeki eksiklikler giderilerek herkese uygun bir interaktif sistem, tüketicinin kullanımına sunulmalıdır. Bunu yaparken finansal işletmeler, geleneksel pazarlamaya göre daha az maliyetli interaktif pazarlama uygulamalarından elde ettikleri verim ve karlılığı tüketicilere yansıtmalı, interaktif kanalların daha çok kişi tarafından kullanılırlığını sağlamak için işlem maliyetlerini minimize etmelidir.

Kaynakça

  • Akkılıç, E. (2005). Teknolojik gelişmelerin bankaların dağıtım kanallarının yapısı üzerine etkileri. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3 (2) , 110-114.
  • Altınışık, U. (2003). Elektronik sözleşmeler (2. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Atlı, Y. (2013). Bankacılık sektöründe e-pazarlama uygulamaları Elazığ ilindeki katılım bankaları müşterileri üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, T.C. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bacıoğlu, H. K. (2009). Bankacılıkta elektronik pazarlama yöntemleri, uygulamaları ve etkinliği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, T.C Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Chaffey, D., Smith, P. R. ve Smith, P. R. (2013). eMarketing eXcellence: Planning and optimizing your digital marketing. Routledge.
  • Civelek, E. ve Sözer, E. G. (2003). İnternet ticareti-yeni ekososyal sistem ve ticaret noktaları (1. Basım). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Dholakia, R.R. ve Bagozzi, R. P. (2001). Consumer behavior in digital environment. In J. Wind & V. J. Mahajan (Eds.), Digital marketing (163-200).
  • Gülmez, M. ve Kitapçı, O. (2003). İlişki pazarlamasının gelişimi ve yakın geleceği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4 (2), 81-89. Ocak, S. (2011). Bankalarda pazarlama anlayışı ve tüketici kredisi pazarlaması. Yayımlanmamış yüksek lisans dönem projesi. T.C. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gümüş, S. (2014). Bankacılıkta pazarlama. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Haşıloğlu, S. B. (2006). Elektronik posta ile pazarlamada reklam ve etkisinin ölçülmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Howcroft, B., Hamilton, R. ve Hewer, P. (2002). Consumer attitude and the usage and adoption of home-based banking in the United Kingdom. International Journal of Bank Marketing, 20 (3), 111-121.
  • Karjaluoto, H., Mattila, M. ve Pento, T. (2002). Factors underlying attitude formation towards online banking in Finland. International Journal of Bank Marketing, 20 (6), 261-272.
  • Kayan, M. Ö. (2009). Bankacılık hizmetlerinin pazarlanması: Halkbankası Samsun Bölge Koordinatörlüğü uygulama örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kılıç, C. E. (2010). E-pazarlama internet üzerinden pazarlama ve yöntemleri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koçak Alan, A., Tümer Kabadayı, E. ve Erişke, T. (2018). İletişimin yeni yüzü: dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlaması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (66), 493-504. Kwan, W.H. (1991), Marketing of ATM technology to the elderly market: an exploratory study, Australian Marketing Educators Conference, Australia.
  • Leblanc, G. (1990), Customer motivations: use and non‐use of automated banking, International Journal of Bank Marketing, 8(4), 36‐40.
  • Mishkin, F. S. (2001). The economics of money banking and financial markets (6th Edition). Boston: Addison Wesley.
  • Musiime, A., & Ramadhan, M. (2011). Internet banking, consumer adoption and customer satisfaction. African Journal of Marketing … 3(October), 261–269.
  • Nupur, J. M. (2010). E-banking and customers’ satisfaction in Bangladesh: An analysis. International Review of Business, 6 (4), 145-156.
  • Öztürk, S. (2008). Hizmet pazarlaması. (8. Baskı). Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Ryan, D. (2016). Understanding digital marketing: Marketing strategies for engaging the digital generation. London: Kogan Page Publishers.
  • Senseven, M. T. (2010). Bireysel bankacılık hizmetlerinin türk bankalarının kârlılıklarındaki etkisi örnek uygulama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toktaş, P. ve Gül, B. (2006). Bir bankanın hizmet kalitesinin ölçülmesi. Bankacılık ve Sigortacılık Araştırmaları Dergisi, 2 (9), 8-27.
  • Vurucu, M. ve Arı, M. U. (2017). A dan Z’ye bankacılık. Cilt: I. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücel, M. (2013). Toplam hizmet kalitesinin Servqual analizi ile ölçümü: bankacılık sektöründe bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (44) , 82-106.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Uğur Taylan Demir 0000-0001-6960-4644

Okşan Kibritci Artar 0000-0003-4951-3221

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 14 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Demir, U. T., & Kibritci Artar, O. (2021). BANKACILIK SEKTÖRÜNDE İNTERAKTİF PAZARLAMANIN ETKİLERİ. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 5(9), 64-74.