Üretim süreçlerinin kalitesi birçok ekonomik ve sosyal kavramda çok önemli bir rol oynamaktadır. Normal koşullarda inovasyonda üstünlük, paydaşların çıkarlarını korur, geleceğe yönelik kararlar verir ve sürekliliği sağlar. Değişimin sürekli ilerlediği günümüz dünyasında, iş dünyası ve devlet kurumları değişimi, yeniliğe dayalı seçenekleri işe dahil ederek, fırsatları hazırlayan ve rakiplerine fark yaratan bir süreç olarak görmelidir. Çok yönlü, güncel, eksiksiz ve doğru bilgiye olan ihtiyaç her geçen gün artmakta, şirketlerin ve ulusların rekabet edebilirlik kapasitelerini etkilemektedir. İşletme yöneticilerinin ve kalkınma ajanslarının küreselleşen yeni dünya düzeninde başarılı olabilmelerinin yolu, bilgi yönetimi, inovasyon ve rekabet gücü arasındaki ilişkiyi planlarına, programlarına, projelerine ve iş süreçlerine en doğru şekilde yansıtmaktan geçmektedir. Rakiplerden farklı olmak ve bu farklılığı sürdürmek işletme yöneticilerinin kullanabileceği tüm rekabet araçlarının temelinde kritik bir faktördür. Ekonomik aktörler, inovasyon ve rekabetçilikte sadece dünyevi ve geçici kazanımları değil, orta ve uzun dönemli kazanımları hem dünya ve hem de ahiret hayatını dengeli bir şekilde ele almalıdırlar.
The quality of production processes plays a crucial role in many economic and social concepts. In normal circumstances, excelling in innovation protects stakeholders' interests, makes future-oriented decisions, and ensures continuity. In today's world, where change continually progresses, business and government agencies should see change as a process that prepares opportunities and makes a difference to their competitors by incorporating options into the business based on innovation. The need for versatile, up-to-date, complete, and accurate information is increasing day by day, affecting the competitiveness capacity of companies and nations. The way for business managers and development agencies to be successful in the globalizing new world order is to reflect the relationship between knowledge management, innovation, and competitiveness in their plans, programs, projects, and business processes in the most accurate way. Being different from competitors and maintaining this difference is the critical factor based on all competitive instruments business managers can use. Economic actors should consider not only worldly and temporary gains in innovation and competitiveness, but also medium and long-term gains, both worldly and hereafter, in a balanced way.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 13 |