Günümüzün iş dünyası büyük bir değişime sahne oluyor. Gücün el değiştirmesi olarak nitelendirebileceğimiz bu değişimin baş aktörleri, pazara yeni giriş yapan yeni nesil markalar. Bu markaların sıra dışı tavrı karşısında, geçmişte tanınmış ve köklü markaları tercih eden tüketiciler, henüz kendini kanıtlamamış ve adı sanı duyulmamış bu yeni markalara ilgi duyar oldu. Tüketiciler için “tanınmış” artık sıkıcı demenin bir başka şekli haline geldi. Tüketici ürünleri arasında pazara sunulan yeniliklerin baş döndürücü hızı, yeni çıkan bu ürün, hizmet, uygulama, deneyim ya da markaların bir çoğuna aşina olmayan tüketicileri “Hevesli Tüketici” haline dönüştürüyor. Hevesli Tüketiciler bu yeniliklerden ürkmek bir yana, bütün bu yeni markaları, ürün, hizmet ve deneyimleri denemek için her zamankinden daha istekliler. Özellikle kendilerine sunulan ürün ve hizmetler zahmetsiz, basit, kolay, anlaşılabilir ve elbette eğlenceli olduğu sürece. Kısaca özetlemek gerekirse küreselleşme, pazara giriş engellerinin yıkılması ve tasarım ve üretimin demokratikleşmesi gibi unsurlar sayesinde, tüketiciyle buluşan inovasyon sayısı ve buluşma hızı benzersiz şekilde arttı. Bu da ne kadar deneyimli olurlarsa olsunlar, her an tonlarca yeni ürün ve markayla ilk kez karşılaşmak durumunda kalan yeni bir tüketici tipinde patlamaya neden olmuş durumda.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ürün ve Marka Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 16 |