Apparel industry has great importance for the national economy in Turkey as well as all over the world. Marketing costs play a major role in the sector's competitiveness. There are many main cost items like raw materials, financing, logistics, communication, labor and energy costs in the sector. The biggest share of the garment sector is the raw material and labor force. In addition, factors such as technology, promotion efforts and taxes are among the important factors that affect cost.
Marketing costs divide to five main groups; sales expenses, promotion expenses, physical distribution expenses, financial expenses and general sales expenses. When marketing costs and other invisible costs are added to production costs, the total cost of the enterprise arises. Recent economic policies and raises of price, changes in loan interest rates and fluctuations in foreign exchange caused the cost of garment companies to increase.
Turkish garment companies are manufacturing by contract to the internatonal brands. Also Turkish garment companies give services to multinational brands about accessory design, pattern, color, collection, distribution, packaging, labeling. And this constitute provides an important source of foreign currency inflow to our country. In this study, marketing costs which are effective in apparel sector and sector are examined, and in order to provide a competitive advantage in the market, suggestions were made for marketing costs.
Hazır giyim sektörü tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ülke ekonomisi açısından büyük öneme sahiptir. Sektörün rekabet gücü açısından pazarlama maliyetleri büyük rol oynamaktadır. Sektörün ana maliyet kalemleri arasında; hammadde, finansman, lojistik, iletişim, işçilik ve enerji maliyetleri yer almaktadır. Hazır giyim sektörünün üretim maliyetlerinde en büyük payı hammadde ve iş gücü oluşturmaktadır. Ayrıca teknoloji, tanıtım çabaları, vergiler gibi etkenler de maliyeti etkileyen önemli etkenler arasındadır.
Pazarlama maliyetleri; satış giderleri, tutundurma giderleri, fiziksel dağıtım giderleri, finansal giderler ve genel satış giderleri olmak üzere beş temel gruba ayrılır. Pazarlama maliyetleri ve diğer görünmeyen maliyetler üretim maliyetlerine eklendiğinde işletmenin toplam maliyeti ortaya çıkmaktadır. Son dönemlerdeki ekonomik politikalar ile enerji ve suya gelen zamlar, kredi faizlerindeki değişmeler ve dövizdeki oynamalar hazır giyim işletmelerinin maliyetlerinin artmasına neden olmuştur.
Türk hazır giyim işletmeleri özellikle Avrupa ve Amerika markalarına fason üretim yapma konumundadır. Türk hazır giyim işletmeleri marka değeri yüksek çok uluslu markalara fason üretimin yanı sıra, giysi ve aksesuar tasarımı, deseni, rengi, koleksiyon, dağıtım, ambalaj, etiket gibi konularda da hizmet vermektedir. Bu da ülkemize döviz girdisi açısından önemli bir kaynak oluşturmaktadır. Çalışmada hazır giyim sektörü ile sektörde etkili olan pazarlama maliyetleri incelenmiş ve pazarda rekabet üstünlüğü sağlayabilmek için pazarlama maliyetlerine yönelik öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Turkish Journal of Fashion Design and Management (TJFDM) Dergisi, Ege Üniversitesi Moda ve Tasarım Yüksekokulu tarafından yayınlanmaktadır.