Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Review of Promotion Activities in The Context of Marketing Communication in Digital Marketing with Apparel Industry

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 21 - 29, 28.02.2020

Öz

Today, the changes that occur in all areas due to globalization and the development of technology are reflected in the forms of production as well as in the demands and expectations of consumers. Therefore, companies should be able to adapt to the changes experienced by using the facilities provided by technology in the best way in order to respond to the demands and needs of consumers instantly. In order to reach the right target audience, companies need to be able to actively use their digital marketing practices.

In this study, literature review of Turkish apparel sector and digital marketing applications was made and the advantages that will be achieved by using digital marketing applications in apparel industry were mentioned.

Kaynakça

  • Adıgüzel, M. (2019). Türkiye Hazır Giyim Sektörünün Sorunları, Çözüm Önerileri ve Rekabet Gücü. İşletme Araştırmaları Dergisi, 11(2), 3485.
  • Altındal, M., (2013). Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri, XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, (AB 13, II.Cilt), Antalya.
  • Alüftekin, N., Yüksel, Ö., Taş, A., Çakar, G., & Bayraktar, F. (2009). Küresel Krizden Çıkışta Kümelenme Modeli: Tekstil Ve Hazır Giyim Sektörü Örneği. Zonguldak Karaelmas University Journal of Social Sciences, 5(10), 2. Bayram, S., & Güldür, M. M. (2015). Türk Hazır Giyim Sektöründe Markalaşma ve Türk Hazır Giyim Markalarının İmajı. Sosyal Bilimler Dergisi, 2(5), 373-386.
  • Çoban, S. (2005). Müşteri Sadakatinin Kazanılmasında Veri Tabanlı Pazarlamanın Kullanımı. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 300.
  • Florès, L. (2014). How to Measure Digital Marketing. Metrics For Assessing İmpact and Designing Success. Hampshire & New York: Palgrave Macmillan.
  • Güleryüz, S. S. (2019). “Pazarlama, Modern Pazarlama ve Dijital Pazarlama”, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Haşıloğlu, S. B., & Süer, İ. (2010). Elektronik Posta İle Pazarlama Üzerine Bir Araştırma. İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi 1(1): 61-74.
  • Kaya, E. (2017). Dijital Pazarlama ve Ölçümleme. Isparta: Doktora Ders Notları.
  • Kayalı, C. A. (2009). 2007 Yılı Tekstil İşletmelerinin Finansal Karlılık Açısından Etkinliklerinin Değerlendirmesi. Journal of Textile & Apparel/Tekstil ve Konfeksiyon, 19(1), 3-4.
  • Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, S. A. & Işın, F. B. (2009) Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar, Desen Ofset: Ankara.
  • Köse, G., & Çakır, S. Y. (2019). Markaların Dijital Pazarlama Çağında Tüketicileri Etkileşime İkna Etme Yolları: Influencer Pazarlama ve İçerik Pazarlamasına İlişkin Kavramsal Bir Çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(38), 205-222.
  • Köse, N. & Yengin, D. (2018). Dijital Pazarlamadan Fijital Pazarlamaya Geçişe Örnek Olarak Arttırılmış Gerçeklik Ve Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Pazarlama Üzerindeki Katkılarının İncelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 10 (1), 77-111.
  • Mert, Y. L. (2018). Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 1299-1328.
  • Opreana, A., & Vinerean, S. (2015). A New Development in Online Marketing: Introducing Digital Inbound Marketing. Expert Journal Of Marketing, 3(1).
  • Pescher, C., Reichhart, P., Spann, M. (2014). Consumer Decision-Making Processes in Mobile Viral Marketing Campaigns. Journal of Interactive Marketing, 28 (1), 43-54.
  • Say, S. (2015). Pazarlama Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Gıda Sektöründe Facebook Örneği. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 7(28): 19-39.
  • Sernovitz, A. 2011. Fısıltının Gücü. İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Teresa Piñeiro-Otero. Xabier Martínez-Rolán. (2016). Understanding Digital Marketing-Basics and Actions. MBA. Springer International Publishing.
  • Thompkins, Y. L. (2012). Seeding Viral Content The Role of Message and Network Factors. Journal of Advertising Research, 52 (4), 465-478.
  • Torlak, Ö. & Altunışık, R. (2009). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Basım Yayın.
  • (https://www.dijitalajanslar.com/en-iyi-sevgililer-gunu-kampanyalari-2015/). Erişim Tarihi: (15.01.2020).
  • (http://www.yeniisfikirleri.net/influencer-marketing-nedir-ornekleri-nelerdir/). Erişim Tarihi: (15.01.2020).

Dijital Pazarlama ile Hazır Giyim Sektöründe Pazarlama İletişimi Bağlamında Tutundurma Faaliyetlerine Yönelik İnceleme

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 21 - 29, 28.02.2020

Öz

Günümüzde küreselleşme ve teknolojinin gelişimine bağlı olarak her alanda meydana gelen değişimler, üretim biçimlerine yansıdığı gibi tüketici istek ve beklentilerine de yansımaktadır. Dolayısıyla firmalar tüketici istek ve ihtiyaçlarına anında cevap verebilmek için teknolojinin sunmuş olduğu imkânları en iyi şekilde kullanarak yaşanan değişimlere uyum sağlayabilmelidir. Doğru hedef kitleye ulaşılabilmesi için de firmaların dijital pazarlama uygulamalarını aktif bir şekilde kullanabilmesi gerekmektedir.

Bu çalışmada Türkiye hazır giyim sektörü ve dijital pazarlama uygulamaları ile ilgili literatür incelemesi yapılmış olup ayrıca hazır giyim sektöründe dijital pazarlama uygulamalarının kullanılması ile sağlanacak olan avantajlara değinilmiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, M. (2019). Türkiye Hazır Giyim Sektörünün Sorunları, Çözüm Önerileri ve Rekabet Gücü. İşletme Araştırmaları Dergisi, 11(2), 3485.
  • Altındal, M., (2013). Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri, XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, (AB 13, II.Cilt), Antalya.
  • Alüftekin, N., Yüksel, Ö., Taş, A., Çakar, G., & Bayraktar, F. (2009). Küresel Krizden Çıkışta Kümelenme Modeli: Tekstil Ve Hazır Giyim Sektörü Örneği. Zonguldak Karaelmas University Journal of Social Sciences, 5(10), 2. Bayram, S., & Güldür, M. M. (2015). Türk Hazır Giyim Sektöründe Markalaşma ve Türk Hazır Giyim Markalarının İmajı. Sosyal Bilimler Dergisi, 2(5), 373-386.
  • Çoban, S. (2005). Müşteri Sadakatinin Kazanılmasında Veri Tabanlı Pazarlamanın Kullanımı. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 300.
  • Florès, L. (2014). How to Measure Digital Marketing. Metrics For Assessing İmpact and Designing Success. Hampshire & New York: Palgrave Macmillan.
  • Güleryüz, S. S. (2019). “Pazarlama, Modern Pazarlama ve Dijital Pazarlama”, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Haşıloğlu, S. B., & Süer, İ. (2010). Elektronik Posta İle Pazarlama Üzerine Bir Araştırma. İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi 1(1): 61-74.
  • Kaya, E. (2017). Dijital Pazarlama ve Ölçümleme. Isparta: Doktora Ders Notları.
  • Kayalı, C. A. (2009). 2007 Yılı Tekstil İşletmelerinin Finansal Karlılık Açısından Etkinliklerinin Değerlendirmesi. Journal of Textile & Apparel/Tekstil ve Konfeksiyon, 19(1), 3-4.
  • Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, S. A. & Işın, F. B. (2009) Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar, Desen Ofset: Ankara.
  • Köse, G., & Çakır, S. Y. (2019). Markaların Dijital Pazarlama Çağında Tüketicileri Etkileşime İkna Etme Yolları: Influencer Pazarlama ve İçerik Pazarlamasına İlişkin Kavramsal Bir Çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(38), 205-222.
  • Köse, N. & Yengin, D. (2018). Dijital Pazarlamadan Fijital Pazarlamaya Geçişe Örnek Olarak Arttırılmış Gerçeklik Ve Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Pazarlama Üzerindeki Katkılarının İncelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 10 (1), 77-111.
  • Mert, Y. L. (2018). Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 1299-1328.
  • Opreana, A., & Vinerean, S. (2015). A New Development in Online Marketing: Introducing Digital Inbound Marketing. Expert Journal Of Marketing, 3(1).
  • Pescher, C., Reichhart, P., Spann, M. (2014). Consumer Decision-Making Processes in Mobile Viral Marketing Campaigns. Journal of Interactive Marketing, 28 (1), 43-54.
  • Say, S. (2015). Pazarlama Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Gıda Sektöründe Facebook Örneği. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 7(28): 19-39.
  • Sernovitz, A. 2011. Fısıltının Gücü. İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Teresa Piñeiro-Otero. Xabier Martínez-Rolán. (2016). Understanding Digital Marketing-Basics and Actions. MBA. Springer International Publishing.
  • Thompkins, Y. L. (2012). Seeding Viral Content The Role of Message and Network Factors. Journal of Advertising Research, 52 (4), 465-478.
  • Torlak, Ö. & Altunışık, R. (2009). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Basım Yayın.
  • (https://www.dijitalajanslar.com/en-iyi-sevgililer-gunu-kampanyalari-2015/). Erişim Tarihi: (15.01.2020).
  • (http://www.yeniisfikirleri.net/influencer-marketing-nedir-ornekleri-nelerdir/). Erişim Tarihi: (15.01.2020).
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özlem Taştepe 0000-0002-7664-3438

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taştepe, Ö. (2020). Dijital Pazarlama ile Hazır Giyim Sektöründe Pazarlama İletişimi Bağlamında Tutundurma Faaliyetlerine Yönelik İnceleme. Turkish Journal of Fashion Design and Management, 2(1), 21-29.

Turkish Journal of Fashion Design and Management (TJFDM) Dergisi, Ege Üniversitesi Moda ve Tasarım Yüksekokulu tarafından yayınlanmaktadır.