The design world is becoming more and more robotic, mechanical and devoid of emotion. However, designs should have the designer's dream, emotion, experience and signature. The permanence of that design is hidden in the story that emerges with the combination of all these. Especially in artistic works, this story also increases the impressiveness of the work. Because these designs have an aspect that touches people. In addition, there is nature, which is a unique source that the designer makes the most use of in his designs and where infinite designs coexist. While this source contains visual and aesthetic beauties, it can also be a source of inspiration for many technological inventions. A defense system with the characteristics of an animal's creation can contribute to the development of the armed power of countries. Again, the visual beauty of a plant or a flower in nature can inspire a piece of jewelry or a dress. All these resources are processed, developed and finalized in the hands of the designer. In fact, a designer's inspiration is not limited to nature. The source of inspiration can sometimes be a part of a culture or the charm of a tradition. Because the designer can use his/her education, talents, dreams and the character that constitutes his/her self for a work. In this study, both visual designs and products that contribute to the solution of a problem were designed. The shungite stone used in these designs is a natural product and can be easily used both in jewelry design and in smart designs due to its positive properties. Because this stone is known to have anti-radiation properties. In the study, earrings, necklace, bracelet and brooch made of shungite stone were designed. The moodboards of the designs were prepared and technical and color drawings were made. In addition, mock-up adaptation of the jewelry to the clothes designed by us was made and jewelry and clothing design were given together.
Tasarım dünyası her geçen gün daha fazla robotik, mekanik ve duygudan yoksun hale gelmektedir. Hâlbuki tasarımlarda, tasarımcının hayali, hissettiği duygu, yaşanmışlığı ve imzası olmalıdır. O tasarımın kalıcı olması da tüm bunların birleşimi ile ortaya çıkan hikâyede gizlidir. Özellikle sanatsal eserlerde, bu hikâye eserin etkileyiciliğini de arttırmaktadır. Çünkü ortaya çıkan bu tasarımların insana dokunan bir yönü vardır. Ayrıca tasarımcının tasarımlarında en çok yararlandığı ve sonsuz tasarımların bir arada bulunduğu eşsiz bir kaynak olan doğa vardır. Bu kaynak görsel ve estetik güzellikleri bünyesinde barındırırken, aynı zamanda teknolojik birçok buluşa da esin kaynağı olabilir. Bir hayvanın yaradılış özelliğinde olan bir savunma sistemi ülkelerin silahlı gücünün gelişimine katkı sağlayabilir. Yine doğadaki bir bitkinin ya da çiçeğin görsel güzelliği bir takıya, bir elbiseye ilham kaynağı olabilir. İşte tüm bu kaynaklar tasarımcının elinde işlenir, gelişir ve son şeklini alır. Aslında bir tasarımcının ilham kaynağı sadece doğa ile sınırlı değildir. İlham kaynağı bazen bir kültürün parçası bazen de bir geleneğin cazibesi de olabilir. Çünkü tasarımcı aldığı eğitimi, yeteneklerini, hayallerini ve benliğini oluşturan karakterini bir eser için kullanabilir. Bu çalışmada hem görsel tasarımlar hem de bir sorunun çözümüne katkı sağlayan ürünler tasarlandı. Bu tasarımlarda kullanılan shungite taşı doğal bir ürün olup, hem takı tasarımında hem de sağladığı pozitif özelliklerden dolayı akıllı tasarımlarda rahatlıkla kullanılabilir. Çünkü bu taşın radyasyon önleyici özelliği bilinmektedir. Çalışmada shungite taşından yapılmış küpe, kolye, bileklik ve broş tasarlanmıştır. Tasarımların moodboardları hazırlanmış, teknik ve renklendirilmiş çizimleri yapılmıştır. Ayrıca takıların, yine bizim tasarladığımız kıyafetlere mock-up uyarlaması yapılarak, takı ile kıyafet tasarımı bir arada verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Tekstil ve Moda Tasarımı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Turkish Journal of Fashion Design and Management (TJFDM) Dergisi, Ege Üniversitesi Moda ve Tasarım Yüksekokulu tarafından yayınlanmaktadır.