Amaç: Bu araştırma, tıp fakültesi öğrencilerinin normal doğum ve sezaryen doğum hakkındaki görüşlerini ve bu görüşlerini etkileyebilecek faktörleri belirlemek amacıyla kesitsel bir çalışma olarak gerçekleştirildi.
Yöntem: 14 Mayıs – 21 Mayıs 2019 tarihleri arasında Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğrenim gören toplam 380 öğrenci araştırmamızın evrenini oluşturmaktaydı. Ankete 117 (%30,8) birinci sınıf, 75 (%19,7) ikinci sınıf, 69 (%18,2) dördüncü sınıf, 56 (%14,7) beşinci sınıf, 63 (%16,6) altıncı sınıf (intörn) öğrencisi katıldı. Araştırmada veri toplama aracı olarak 26 sorudan oluşan online anket formları kullanıldı. Kullanılan anket formu sosyodemografik özellikler ve doğum şekli tercihleri ile ilgili iki bölümden oluşmaktaydı.
Bulgular: Katılımcıların 133’ü (%35) erkek ve 247’si (%65) kadın öğrencilerden oluştu. Öğrencilerin 191’inin (%50,3) kadın doğum ile ilgili ders aldığı, 188’inin (%49,5) ise kadın doğum stajı yaptığı belirlendi. Öğrencilerin %93,4’ü ilk gebelikteki doğum şekli tercihi olarak normal doğumu tercih etmiş olup, sınıflar arasında normal doğum tercihi açısından istatistiksel bir fark bulunmadı (p>0,05). Sezaryen sonrası normal doğumu tercih oranı %50 olup sınıflar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edildi (p<0,001). Öğrencilerin normal doğumu isteme sebepleri arasında %92,1 ile daha sağlıklı bir doğum şekli olduğu düşüncesinin ilk sırada yer aldığı gözlendi.
Sonuç: Genel anlamda; tıp fakültesi öğrencilerinin doğum şekli tercihleri hakkındaki görüşlerinin cinsiyete, sınıflara, kadın doğum dersi alma veya kadın doğum stajını yapma durumlarına bağlı olarak değişiklik gösterebildiği belirlenmiştir.
Aim: This study was carried out as a cross-sectional study in order to determine the opinions of medical faculty students about vaginal birth and cesarean delivery and the factors that might affect these views.
Methods: A total of 380 students studying at Ankara Yıldırım Beyazıt University Faculty of Medicine between 14 May and 21 May 2019 constituted the universe of our research. 117 (30.8%) first-year, 75 (19.7%) second-year, 69 (18.2%) fourth-year, 56 (14.7%) fifth year, and 63 (16.6%) sixth-year (intern) students participated in the survey. Online survey forms with 26 questions were used as a data collection tool in the research. The questionnaire had two parts involving sociodemographic characteristics and type of birth preferences.
Results: 133 (35%) of the participants were male and 247 (65%) were female students. 191 (50.3%) of the students took courses on obstetrics and 188 (49.5%) said that they had internship in obstetrics and gynecology. 93.4% of the students preferred normal birth as the first type of birth preference and there was no statistical difference between the classes in terms of normal birth preference (p>0.05). The rate of preference for normal delivery after cesarean section was 50% and a statistically significant difference was found between the classes (p <0.001). The idea of a healthier birth with 92.1% took the first place among the reasons for students who preferred a natural birth.
Conclusion: The opinions of medical students about the mode of delivery may vary depending on gender, enrollment year, taking obstetrics classes or doing an obstetrics internship. Medical students' opinions on mode of delivery may differ depending on gender, enrollment year, obstetrics classes taken, or obstetrics internship completed.
Birth natural birth normal birth cesarean birth vaginal birth.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Şubat 2022 |
Gönderilme Tarihi | 22 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |