Health communication communication barriers patients healthcare personnel
Amaç: Hasta ve sağlık çalışanları arasındaki iletişimi engelleyen faktörleri belirlemenin ve etkili
bir iletişim ortamı oluşturmanın sağlık hizmetleri üzerinde olumlu sonuçları bulunmaktadır. Bu
çalışmanın temel amacı hastalar tarafından belirlenen iletişim engellerini ortaya koymada
kullanılabilecek geçerli ve güvenilir yeni bir ölçek geliştirmektir. Yöntem: Çalışma hastanede
sağlık hizmeti alan cinsiyet, yaş, eğitim durumu ve başvurduğu sağlık birimine göre farklılık
taşıyan 421 hasta ile gerçekleştirilmiştir. Tanımlayıcı istatistikler, açımlayıcı faktör analizi,
doğrulayıcı faktör analizi ve Cronbach’s alpha testi uygulanmıştır. Bulgular: Yapılan çalışmada
toplanan verilerin analizi neticesinde 28 madde ve 7 alt boyuttan oluşan geçerli ve güvenilir
(Cronbach’s alpha= .81) yeni bir ölçek ortaya konulmuştur. Sonuç: Çalışma neticesinde ortaya
konan ölçekte hasta düzeyinde iletişimi engelleyen faktörler; bekleme süresi, hastadaki kaygı ve
endişe, güvenlik personeli, hastanın ilgi ihtiyacı, sağlık personeline duyulan güvensizlik,
merak/bilgi ihtiyacı ve ön yargı olarak belirlenmiştir.
Sağlık iletişimi iletişim engelleri hasta sağlık çalışanları hastane
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2017 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 3 |
TURKISH JOURNAL OF PUBLIC HEALTH - TURK J PUBLIC HEALTH. online-ISSN: 1304-1096
Copyright holder Turkish Journal of Public Health. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.