Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PHYSIOTHERAPIST-PATIENT INTERACTION: A QUALITATIVE ANALYSIS

Yıl 2021, , 37 - 43, 10.04.2021
https://doi.org/10.21653/tjpr.714544

Öz

Kaynakça

  • 1. Özkan, Okan. (2017). Patient-Oriented Approach in Health Services: Patient Engagement , Hitit University Journal of Social Sciences Institute, Year 10, Issue 2, December 2017, pp.1759-1770)
  • 2. America" CoQoHCi. Crossing the Quality Chasm: A New Health System for the 21st Century. Washington, DC: Institute of Medicine; National Academy Press; 2001.
  • 3. Health I. World Organisation of Family Doctors (Wonca) perspectives on person-centered medicine. International journal of integrated care. 2010;10 Suppl:e005. Epub 2010.03.17.
  • 4. Arife AZAK, Sultan TAŞÇI Clinical Decision Making and Nursing: Review Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu, Denizli Erciyes Üniversitesi Atatürk Sağlık Yüksekokulu, KayseriTurkiye Klinikleri J Med Ethics. 2009;17(3):176-83
  • 5. Cetin S, Aydemir T, Clinical Decision Making in the Light of Philosophy and Science. 2019 Journal of Anatolian Medical Research. 4(3):116-122
  • 6. Ospina NS, Phillips KA, Rodriguez-Gutierrez R, Castaneda-Guarderas A, Gionfriddo MR, Branda ME, et al. Eliciting the patient’s agenda-secondary analysis of recorded clinical encounters. 2019;34(1):36-40.
  • 7. Beckman HB, Frankel RM. The effect of physician behavior on the collection of data. Ann Intern Med. 1984;101:692–6.
  • 8. Marvel MK, Epstein RM, Flowers K, Beckman HBJJ. Soliciting the patient's agenda: have we improved? 1999;281(3):283-7.
  • 9. Aydın S, Kurdak H. Sağlık Bakanlığı Aile Doktorları İçin Kurs Notları 1. Basım 2004. 55 p.
  • 10. Stewart M, Brown JB, Donner A, McWhinney IR, Oates J, Weston WW, et al. The impact of patient-centered care on outcomes. J Fam Pract 2000;49(9):796-804. 11. Ian Mcwhinney Thomas Freeman Textbook of Family Medicine 3rd ed. New York: Oxford University Press; 2009.
  • 12. Patient-Centred Care: Improving Quality And Safety By Focusing Care On Patients And Consumers; Australian Commission on Safety and Quality in Health Care (ACSQHC), www.safetyandquality.gov.au
  • 13. Bertakis KD, Azari R. Patient-centered care is associated with decreased health care utilization. J Am Board Fam Med 2011;24(3):229- 39.
  • 14. Dyche, L. and D.J.J.o.g.i.m. Swiderski, The effect of physician solicitation approaches on ability to identify patient concerns. 2005. 20(3): 267-270.

FİZYOTERAPİST-HASTA İLETİŞİMİNİN İNCELENMESİ: NİTEL ÇALIŞMA

Yıl 2021, , 37 - 43, 10.04.2021
https://doi.org/10.21653/tjpr.714544

Öz

Amaç: Hastaların temel endişelerinin ortaya konması, hasta gündeminin belirlenmesi olarak tanımlanır. Hasta gündeminin alınması, hasta merkezli ve kişiselleştirilmiş rehabilitasyon programının planlanması için oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı, fizyoterapistlerin kas-iskelet sistemi problemi olan hastalarda gündem alma sıklığını, kesilen cevapların oranını ve zamanlamasını belirlemek ve fizyoterapist - hasta iletişim özelliklerini tanımlamaktı.
Yöntem: Araştırma üç basamaklı sistematik metin analizinin gerçekleştirildiği nitel bir çalışmaydı. Birinci aşamada kriterlere uygun yedi fizyoterapist ve 137 hasta dahil edildi. İkinci aşamada, kapalı ve açık uçlu soruların sorulduğu ilk görüşmede fizyoterapist ve hasta görüşmesi kayıt altına alındı. Üçüncü aşamada ise, ses kayıtlarından tematik analiz yapıldı. Hasta gündemini alma, söylemi kesintiye uğratma varlığı ve gündem söylemini tamamlama süresi analiz edildi.
Sonuçlar: Çalışmaya dahil edilen fizyoterapistler tüm klinik kayıtların % 76,60’ında hastaların gündemini ortaya çıkardılar. Fizyoterapistlerin hastaların temel endişelerini ortaya çıkardığı bu
söylemlerde ortalama 14,60. saniyede (minimum 1 saniye, maksimum 120 saniye) fizyoterapist görüşmeyi kesintiye uğrattı. Hastaların endişelerini dile getirdiği ve söylemi kesintisiz olan
durumlarda ise, hastalar ortalama 47,70±35,70 saniye içerisinde gündemini belirtti.
Tartışma: Kas-iskelet sistemi rehabilitasyonunda fizyoterapistler hastanın gündemini yüksek oranda ortaya çıkarmış ancak hastanın söylemini kesintiye uğratmıştır. Sonuç olarak, hastanın
gündemini ortaya çıkarmada meydana gelen problemler, kişiye özel rehabilitasyon kapsamında hastanın ihtiyaçlarının değerlendirilmesini ve programının kişiselleştirilmesini engelleyebilir.

Kaynakça

  • 1. Özkan, Okan. (2017). Patient-Oriented Approach in Health Services: Patient Engagement , Hitit University Journal of Social Sciences Institute, Year 10, Issue 2, December 2017, pp.1759-1770)
  • 2. America" CoQoHCi. Crossing the Quality Chasm: A New Health System for the 21st Century. Washington, DC: Institute of Medicine; National Academy Press; 2001.
  • 3. Health I. World Organisation of Family Doctors (Wonca) perspectives on person-centered medicine. International journal of integrated care. 2010;10 Suppl:e005. Epub 2010.03.17.
  • 4. Arife AZAK, Sultan TAŞÇI Clinical Decision Making and Nursing: Review Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu, Denizli Erciyes Üniversitesi Atatürk Sağlık Yüksekokulu, KayseriTurkiye Klinikleri J Med Ethics. 2009;17(3):176-83
  • 5. Cetin S, Aydemir T, Clinical Decision Making in the Light of Philosophy and Science. 2019 Journal of Anatolian Medical Research. 4(3):116-122
  • 6. Ospina NS, Phillips KA, Rodriguez-Gutierrez R, Castaneda-Guarderas A, Gionfriddo MR, Branda ME, et al. Eliciting the patient’s agenda-secondary analysis of recorded clinical encounters. 2019;34(1):36-40.
  • 7. Beckman HB, Frankel RM. The effect of physician behavior on the collection of data. Ann Intern Med. 1984;101:692–6.
  • 8. Marvel MK, Epstein RM, Flowers K, Beckman HBJJ. Soliciting the patient's agenda: have we improved? 1999;281(3):283-7.
  • 9. Aydın S, Kurdak H. Sağlık Bakanlığı Aile Doktorları İçin Kurs Notları 1. Basım 2004. 55 p.
  • 10. Stewart M, Brown JB, Donner A, McWhinney IR, Oates J, Weston WW, et al. The impact of patient-centered care on outcomes. J Fam Pract 2000;49(9):796-804. 11. Ian Mcwhinney Thomas Freeman Textbook of Family Medicine 3rd ed. New York: Oxford University Press; 2009.
  • 12. Patient-Centred Care: Improving Quality And Safety By Focusing Care On Patients And Consumers; Australian Commission on Safety and Quality in Health Care (ACSQHC), www.safetyandquality.gov.au
  • 13. Bertakis KD, Azari R. Patient-centered care is associated with decreased health care utilization. J Am Board Fam Med 2011;24(3):229- 39.
  • 14. Dyche, L. and D.J.J.o.g.i.m. Swiderski, The effect of physician solicitation approaches on ability to identify patient concerns. 2005. 20(3): 267-270.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sercan Yıllı 0000-0003-4303-4836

Bensu Söğüt 0000-0001-8897-2848

Serkan Kalmaz 0000-0002-9595-7635

Faruk Altay 0000-0001-9617-2170

Sualp Gündüz 0000-0002-1739-489X

Damla Arslan 0000-0001-6458-6520

Ebru Gül Sezik

Elif Turgut 0000-0002-2006-9617

Yayımlanma Tarihi 10 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Yıllı, S., Söğüt, B., Kalmaz, S., Altay, F., vd. (2021). FİZYOTERAPİST-HASTA İLETİŞİMİNİN İNCELENMESİ: NİTEL ÇALIŞMA. Türk Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, 32(1), 37-43. https://doi.org/10.21653/tjpr.714544
AMA Yıllı S, Söğüt B, Kalmaz S, Altay F, Gündüz S, Arslan D, Sezik EG, Turgut E. FİZYOTERAPİST-HASTA İLETİŞİMİNİN İNCELENMESİ: NİTEL ÇALIŞMA. Turk J Physiother Rehabil. Nisan 2021;32(1):37-43. doi:10.21653/tjpr.714544
Chicago Yıllı, Sercan, Bensu Söğüt, Serkan Kalmaz, Faruk Altay, Sualp Gündüz, Damla Arslan, Ebru Gül Sezik, ve Elif Turgut. “FİZYOTERAPİST-HASTA İLETİŞİMİNİN İNCELENMESİ: NİTEL ÇALIŞMA”. Türk Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi 32, sy. 1 (Nisan 2021): 37-43. https://doi.org/10.21653/tjpr.714544.
EndNote Yıllı S, Söğüt B, Kalmaz S, Altay F, Gündüz S, Arslan D, Sezik EG, Turgut E (01 Nisan 2021) FİZYOTERAPİST-HASTA İLETİŞİMİNİN İNCELENMESİ: NİTEL ÇALIŞMA. Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 32 1 37–43.
IEEE S. Yıllı, B. Söğüt, S. Kalmaz, F. Altay, S. Gündüz, D. Arslan, E. G. Sezik, ve E. Turgut, “FİZYOTERAPİST-HASTA İLETİŞİMİNİN İNCELENMESİ: NİTEL ÇALIŞMA”, Turk J Physiother Rehabil, c. 32, sy. 1, ss. 37–43, 2021, doi: 10.21653/tjpr.714544.
ISNAD Yıllı, Sercan vd. “FİZYOTERAPİST-HASTA İLETİŞİMİNİN İNCELENMESİ: NİTEL ÇALIŞMA”. Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 32/1 (Nisan 2021), 37-43. https://doi.org/10.21653/tjpr.714544.
JAMA Yıllı S, Söğüt B, Kalmaz S, Altay F, Gündüz S, Arslan D, Sezik EG, Turgut E. FİZYOTERAPİST-HASTA İLETİŞİMİNİN İNCELENMESİ: NİTEL ÇALIŞMA. Turk J Physiother Rehabil. 2021;32:37–43.
MLA Yıllı, Sercan vd. “FİZYOTERAPİST-HASTA İLETİŞİMİNİN İNCELENMESİ: NİTEL ÇALIŞMA”. Türk Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, c. 32, sy. 1, 2021, ss. 37-43, doi:10.21653/tjpr.714544.
Vancouver Yıllı S, Söğüt B, Kalmaz S, Altay F, Gündüz S, Arslan D, Sezik EG, Turgut E. FİZYOTERAPİST-HASTA İLETİŞİMİNİN İNCELENMESİ: NİTEL ÇALIŞMA. Turk J Physiother Rehabil. 2021;32(1):37-43.