Kitle iletişim araçları 15.yüzyılda baskı sanatının gelişmesi ile başlayan süreçle fiziki bağımlılık içerisinde ortaya çıkmaya başlasa da teknoloji, sanayileşme sonunda gelişerek bugünlerine gelmiştir. Sanayileşme sonucunda gerçekleşen teknolojik devrimler kişilerin bambaşka dünyalara ulaşmasını, haber alma sistemlerinin ve birçok enformasyonun gelişmesini sağlamıştır. Yıllar geçtikçe gelişen teknoloji, kitle iletişim araçlarında ses kullanımının da başlaması ile kitlesel enformasyonun yapısı değişmiştir.
Kitle iletişim aracı olarak, yayıncılığın gelişmeye başlaması, akabinde internet kullanımının başlaması ile iletişim artık kitleler arasına yayılmaya başlamıştır. Bugün gelinen noktada, sadece haberleşmek ya da bilgi almak için kullanılmayan, yaşam biçimlerinin, düşüncelerin, kültürlerin belirlendiği bir yapı oluşmuştur. Bu yapı sosyal medya uygulamalarının aracılığı ile meydana gelen kitlesel bir süreçtir. Kendi içinde birçok dala ayrılan, yayıncılık ve habercilik olarak farklı süreçlerin işlendiği sosyal medya kavramı da insan hayatının tam ortasında var olmuştur. Sadece evlerin içine girmekle kalmayıp her an ceplerde taşınan sosyal medya kavramı hayatın birçok anında enformasyon sunmaktadır. Bu enformasyonlar sosyal medyada bireylerin aracılığı ile yayılmaktadır. Uygulamaların artışı ve takipçi sayılarının çoğalması buna bir örnektir. Bu araştırma, hayatın her an içine dahil olan sosyal medya uygulamalarının ideolojik olarak nasıl rıza yaratımı gerçekleştirdiğini hegemonya bağlamı üzerinden ve yeni nesil kanaat önderlerinin nasıl oluştuğunu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bunu gerçekleştirirken insanların birçok alanda sınırsız enformasyon ve görüntüye ulaşmak için kullandığı Youtube uygulaması üzerinden bir örnek ele alınacaktır. ‘’Kafalar’’ adlı kanal üzerinden Youtube mecrasındaki videolar ile rızanın nasıl oluşturulduğunu ve bu rıza üzerinden kanal sahiplerinin nasıl yeni nesil kanaat önderleri olarak karşımıza çıktığı üzerinde durulmaya çalışılacaktır.
0009-0007-4056-1880
Although the mass media started to emerge in physical dependence with the process that started with the development of the printing art in the 15th century, technology developed at the end of industrialization and has come to this day by moving. The technological revolutions that took place as a result of industrialization enabled people to reach completely different worlds, and the development of information systems and many information. The structure of mass information has changed with the developing technology over the years and the use of voice in mass media.
As a mass communication tool, with the development of broadcasting and the subsequent use of the internet, communication has now begun to spread among the masses. At the point reached today, a structure has emerged that is not only used for communication or information, but where lifestyles, thoughts and cultures are determined. This structure is a mass process that occurs through social media applications. The concept of social media, which is divided into many branches and in which different processes such as publishing and journalism are processed, has also existed in the middle of human life. The concept of social media, which not only enters the houses but is carried in the pockets at all times, provides information in many moments of life. This information is disseminated through individuals on social media. The increase in applications and the increase in the number of followers is an example of this. This research aims to reveal how social media applications, which are included in life at every moment, create ideological consent, through the context of hegemony, and how new generation opinion leaders are formed. While doing this, an example will be discussed over the Youtube application, which people use to reach unlimited information and images in many areas. It will be tried to focus on how the consent is created with the videos on Youtube through the channel called "Heads" and how the channel owners appear as the new generation opinion leaders through this consent.
0009-0007-4056-1880
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Radyo-Televizyon |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 0009-0007-4056-1880 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 4 Sayı: 1 |