Thisstudywas conducted toput forwardinnovation perspective,perception andawareness level of thepubliclibrarystaff in Ankara about theconceptofdevelopinginnovativeservices. Populationof the study is comprised of administrators,questionnaire consistingof threesections wasusedwithinthe scope ofthe study.The 54 library staff workingin publiclibraries inAnkaralibrarians,civil servants, professionals, technicians, workers,etc. .A staff working in Adnan ÖtükenProvincial PublicLibrary,Ayaş, Güdül CountyPublicLibraries,Cebeci,Or-An Sevgi Yılı PublicLibrariesand MehmetAkif ErsoyLiteratureMuseum Library gave feedback to thequestionnaire. Since the resultsobtained werenot generalizable, theywere evaluated interms of six librariesreportingfeedbacktothestudy. Asaresultof study, itwas understoodthatlevel of perceptionand awareness of library staffparticipatedto studyaboutinnovationandinnovative servicesare low, participantgroups have different perspectives towardsinnovationand innovativeservicesand servicetraining about innovationisrequired. In thiscontext,about innovativeness, creation, development, dissemination ofthis awareness and adoptionof librarystaffwith written policy is argued
Public libraries innovativeness innovation innovationin public libraries innovativelibraryservices innovativelibrarystaff
Bu çalışma, Ankara’daki halk kütüphanesi personelinin yenilikçilik kavramına bakış açısını ve yenilikçi hizmet geliştirme yaklaşımına karşı algı ve farkındalık düzeyini ortaya koymak için gerçekleştirilmiştir. Ankara’daki halk kütüphanelerinde çalışan personelin yönetici, kütüphaneci, memur, uzman, teknisyen, işçi vb. tamamı araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında üç bölümden oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Adnan Ötüken İl Halk Kütüphanesinde, Ayaş, Güdül İlçe Halk, Cebeci, Or-An Sevgi Yılı Halk Kütüphanelerinde ve Mehmet Akif Ersoy Edebiyat Müze Kütüphanesinde görev yapmakta olan toplam 54 kütüphane personeli ankete geribildirimde bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar evrene genellenemediğinden çalışmaya geribildirimde bulunan altı kütüphane açısından değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, çalışmaya katılan halk kütüphanesi personelinin yenilikçilik ve yenilikçi hizmetler konusunda algı ve farkındalık seviyesinin düşük olduğu, katılımcı gruplarının yenilikçiliğe ve yenilikçi hizmetlere karşı farklı bakış açılarına sahip oldukları, yenilikçilik konusunda hizmet içi eğitime ihtiyaç duyulduğu anlaşılmıştır. Bu bağlamda, kütüphane hizmetlerinde yenilikçilik konusunda farkındalık oluşturulması, bu farkındalığın geliştirilmesi, yaygınlaştırılması ve yenilikçiliğin yazılı bir politika aracılığı ile kütüphane personeline benimsetilmesi gerektiği savunulmaktadır.
Halk kütüphaneleri yenilikçilik inovasyon halk kütüphanelerinde yenilikçilik yenilikçi kütüphane hizmetleri yenilikçi kütüphane personeli.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 31 Sayı: 2 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.