Recentlyvisualliteracygainsimportanceinthecontextofunderstanding therising visual culture products,thinkingabout themandproducingthese products. Thepurposeof this articleexamines theconcept ofvisual literacy that is therelationship with visual culture depending ontheliterature.Visualliteracyis oneofthemultipleliteratures that emergefromthedevelopmentof information andinformationdisseminationforms. Visual literacyis an interdisciplinaryconceptand associated withsome areas,such asgraphicdesign, visual arts, architectural engineering,industrial product design, visual communicationandmedia literacy. Visualculture coverseveryhuman product,sovisual products thatwe facein everyday life and visualrealitieswith abundant alternatives constituteour dailylife itself. Sometimes, this confusing visual understandingcreates a gapbetweencontemporary culturalrichness and what can be observed
Görsel okuryazarlık son dönemlerde yükselişe geçen görsel kültür ürünlerini anlamak, onlar üzerinde düşünmek ve bu ürünleri üretebilmek bağlamında önem kazanmaktadır. Bu makalenin amacı bilgi ve bilgi yayılım biçimlerinin gelişimiyle ortaya çıkan materyal, kültürel, çevresel, bilgisayar, işitsel ve medya okuryazarlığı gibi çoklu okuryazarlıklardan biri olan görsel okuryazarlık kavramının görsel kültürle olan ilişkisini literatüre bağlı olarak incelemektir. Görsel okuryazarlık, grafik tasarım, görsel sanatlar, mimarlık mühendislik endüstri ürünleri tasarımı, görsel iletişim, medya okuryazarlığı vb. alanlarla ilişkili disiplinlerarası bir kavramdır. Görsel kültür insan yapısı her ürünü içine aldığından, günlük hayattaki karşı karşıya kaldığımız görsel ürünler; bol alternatifli görsel gerçeklikler günlük hayatımızın kendisini oluşturmaktadır. Bazen kafa karıştırıcı olabilen bu görsellik anlayışı, çağdaş kültürün zenginliği ve gözlemlenebilen şeylerin arasında bir gedik oluşturur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 31 Sayı: 1 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.