Publiclibraries as social organizations play a significant role in reducing the digital divide. In order to performthis role, their quantitative aspects need to be sufficient. In addition, the quantitative indicators ofpubliclibraries reveal their qualities and qualified services. Iran has a population of 71 million, in 30 provinces. In this paper, the public libraries of Iran are studied with respect to number of libraries, users, collections and staff. The results suggest that the abovementioned factors are generally insufficient as regards public libraries in Iran. In the conclusion of the study, some suggestions are made
Halk kütüphaneleri dijital uçurumun azaltılmasında önemli roller üstlenen toplumsal kuruluşlardır. Onların, bu rollerini gerçekleştirebilmeleri için niceliksel açıdan yeterli durumda olmaları gerekmektedir. Ayrıca, halk kütüphanelerine ilişkin niceliksel göstergeler niteliklerini ve nitelikli hizmet vermelerini doğrudan belirler. İran, 30 ilde yaşayan 71 milyon nüfusa sahip bir Ortadoğu ülkesidir. Bu çalışmada, İran’daki halk kütüphanelerine ilişkin niceliksel durum kütüphane sayısı, kullanıcı, derme ve personel unsurları açısından ortaya konulmaya çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, İran’da ele alınan söz konusu unsurlar açısından genelde bir yetersizlik olduğu anlaşılmıştır. Çalışma sonunda bazı önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 27 Sayı: 2 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.