The aim of this study is determination of level and characteristics of studentsreading habits in Department of Persian Language and Literature of Tabriz University of Iran. This Research includes 64 students that they studied at last year in Department of Persian Language and Literature of Tabriz University of Iran. According to the results obtained from investigation of answersheets in 2011, mostly “middle-level readers” are students who were reading books that were related to their educational courses, preferringqualitative literary books that mostly were borrowed from the library and they were studying in first opportunity. Studiedsections had moderate effect on reading habits. Students often used the university library's books for research purposes. Female students had better status thanmale studentin both of studying and using of library
reading habits university's student University of Tabriz Iran
Bu araştırmanın amacı, Tebriz İran Üniversitesi Fars Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının düzey ve özelliklerini belirlemektir. Araştırma, öğretmen yetiştiren bölümlerden olan Tebriz Üniversitesi Fars Dili ve Edebiyatı Bölümü son sınıfında öğrenim görmekte olan 64 öğrenciyikapsamaktadır. 2011 yılında uygulanan anket ile elde edilen sonuçlara göre, çoğunlukla “orta düzey okuyucu” olan öğrenciler, daha çok ders amaçlı okumakta, edebi nitelikli kitapları tercih etmekte, kitapları en çok kütüphaneden ödünçalarak elde etmekte ve fırsat buldukları zaman okumaktadırlar. Okudukları Bölüm onların okuma alışkanlıkları üzerinde orta düzeyde bir etkiye sahiptir. Öğrenciler üniversite kütüphanesini çoğunlukla araştırma amaçlı kullanmaktadırlar. Kız öğrenciler hem okuma hem de kütüphane kullanma alışkanlıkları açılarından erkek öğrencilerden daha iyi durumdadırlar.
okuma alışkanlığı üniversite öğrencileri Tebriz Üniversitesi İran
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 26 Sayı: 4 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.