BibTex RIS Kaynak Göster

Institutional Knowledge Sources and Knowledge Management

Yıl 2008, Cilt: 22 Sayı: 1, 59 - 81, 01.01.2008

Öz

Knowledge has been increasingly seen as a critical institutional source which provides superiority in rivalry. Moreover, the management of knowledge and knowledge sources as a strategic source is the most important factor that increases institutional success. In this framework, it is necessary to determine, arrange and most importantly manage these sources due to a systematic approach. This study focuses on the determination and management of knowledge sources which is themostimportant factor to achieve successful knowledge management

Kaynakça

  • Alavi, M. ve Leidner, D. E. (2001). Review: Knowledge management and knowledge management systems: Conceptual foundations and research issues. MIS Quarterly, 25 (1), 107-136.
  • Çapar,B. (2003). Bilgi yönetimi:Nasıl bir insan gücü? İbrahim Güran Yumuşak (Derl.). II. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Derbent-îzmit, 17-18 Mayıs 2003 Bildiriler Kitabi içinde (ss. 421-432). Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi İktisadive İdari Bilimler Fakültesi, 2003, 421-432. [Çevrim içi], Elektronik adres: http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=257 [Haziran 2006].
  • Davenport, H. T. ve Prusak, L. (2000). îş dünyasında bilgi yönetimi: Kuruluşlar ellerindeki bilgiyi nasıl yönetirler. Çev. Günhan Günay. İstanbul: Rota Yayın.
  • İnce, N. (2002). Kamu Kurumlarında Bilgi Yönetimi: Ekonomi Alanındaki Kurumlar.Yayımlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Nicolas, R. (2004).Knowledge management impact on decision making process. Journal of Knowledge Management, 8(1), 20-31.
  • Özdemirci, F. (1999). Arşivlerimizin kurumsal yapılanma gereksinimleri. Bilginin serüveni: Dünü, bugünü, yarını: Türk Kütüphaneciler Derneği'nin Kuruluşunun 50. Yılı Uluslararası Sempozyum Bildirileri 17-21 Kasım 1999 içinde (ss. 366-383). Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.
  • Özdemirci,F. (2001). Belge üretimi ve kurumsal bilgi yönetimi. 21. Yüzyıla Girerken Enformasyon Olgusu Sempozyumu: Bildiriler 19-20 Nisan 2001: Hatay içinde (ss.179-186). Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.
  • Sparrow, J. (1998). Knowledge in organizations: Access to thinking at work. London: Sage Publication.
  • Tiwana, A. (2003). Bilginin Yönetimi. Çev. Elif Özsayar. İstanbul: Dışbank.
  • Wexler, M. N. (2001). The who, what and why of knowledge mapping. Journal of KnowledgeManagement, 5(3), 249-264.
  • Zaim, H. (2005). Bilginin artan önemi ve bilgi yönetimi. İstanbul: İşaret yay.

Kurumsal Bilgi Kaynakları ve Bilgi Yönetimi

Yıl 2008, Cilt: 22 Sayı: 1, 59 - 81, 01.01.2008

Öz

Bilgi artan bir biçimde rekabette üstünlük sağlayan kritik öneme sahip kurumsal kaynak olarak görülmektedir. Bununla birlikte stratejik bir kaynak olarak bilginin, bilgi kaynaklarının bilinçli bir şekilde yönetilmesi kurumsal başarıyı artıran en önemli faktördür. Bu çerçevede kurumsal bilgi kaynaklarının ne olduğunun tespit edilmesi, düzenlenmesi ve en önemlisi bir sistem dâhilinde yönetilmesi gerekmektedir. Bu çalışma bilgi yönetiminin başarıya ulaşması için en önemli unsur olan kurumsal bilgi kaynaklarının ortaya konulması ve yönetilmesi üzerinde durmaktadır.

Kaynakça

  • Alavi, M. ve Leidner, D. E. (2001). Review: Knowledge management and knowledge management systems: Conceptual foundations and research issues. MIS Quarterly, 25 (1), 107-136.
  • Çapar,B. (2003). Bilgi yönetimi:Nasıl bir insan gücü? İbrahim Güran Yumuşak (Derl.). II. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Derbent-îzmit, 17-18 Mayıs 2003 Bildiriler Kitabi içinde (ss. 421-432). Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi İktisadive İdari Bilimler Fakültesi, 2003, 421-432. [Çevrim içi], Elektronik adres: http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=257 [Haziran 2006].
  • Davenport, H. T. ve Prusak, L. (2000). îş dünyasında bilgi yönetimi: Kuruluşlar ellerindeki bilgiyi nasıl yönetirler. Çev. Günhan Günay. İstanbul: Rota Yayın.
  • İnce, N. (2002). Kamu Kurumlarında Bilgi Yönetimi: Ekonomi Alanındaki Kurumlar.Yayımlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Nicolas, R. (2004).Knowledge management impact on decision making process. Journal of Knowledge Management, 8(1), 20-31.
  • Özdemirci, F. (1999). Arşivlerimizin kurumsal yapılanma gereksinimleri. Bilginin serüveni: Dünü, bugünü, yarını: Türk Kütüphaneciler Derneği'nin Kuruluşunun 50. Yılı Uluslararası Sempozyum Bildirileri 17-21 Kasım 1999 içinde (ss. 366-383). Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.
  • Özdemirci,F. (2001). Belge üretimi ve kurumsal bilgi yönetimi. 21. Yüzyıla Girerken Enformasyon Olgusu Sempozyumu: Bildiriler 19-20 Nisan 2001: Hatay içinde (ss.179-186). Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.
  • Sparrow, J. (1998). Knowledge in organizations: Access to thinking at work. London: Sage Publication.
  • Tiwana, A. (2003). Bilginin Yönetimi. Çev. Elif Özsayar. İstanbul: Dışbank.
  • Wexler, M. N. (2001). The who, what and why of knowledge mapping. Journal of KnowledgeManagement, 5(3), 249-264.
  • Zaim, H. (2005). Bilginin artan önemi ve bilgi yönetimi. İstanbul: İşaret yay.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Fahrettin Özdemirci Bu kişi benim

Cengiz Aydın

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdemirci, F., & Aydın, C. (2008). Kurumsal Bilgi Kaynakları ve Bilgi Yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 22(1), 59-81.

Bu dergi içeriği CC BY 4.0cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmaktadır.