The aim of this article is to describe the field studies of Balıkesir University Spiritual Counseling Application and Research Center (2014-2021) and Balıkesir University Spiritual Counseling Community (2015-2021), which are considered to be the first institutionalization experiences in the field of spiritual counseling and care in Turkish universities, and to introduce institutional studies for these two into the history and literature of Turkish spiritual counseling and care. Documentation techniques were used methodologically in this study, in which the qualitative and quantitative data used were limited to the studies of the two institutions mentioned above. In the article, in which the histories of the center and the community are given, information according to the types of functioning of the aforementioned institutions was also included. As a result of the article, regarding the center's praxis (2014-2021), it has been determined that; (a) the center, which was established on 14 July 2014, is still the first and only field research and application center in Turkey, from the date of its establishment until today (2021); (b) within the institutional work of the center ‘(i) workshops & forums (n=12), (ii) study reports (n=3), (iii) specialist trainings (n=8), (iv) spiritual counseling sessions (n=129), (v) conferences (n=18), (vi) panels (n=7), (vii) seminars (n=4), (viii) webinars (n=14), (ix) projects (n=4) and (x) other types of studies are produced; (c) the services of the center continue online in the form of webinars during the covid pandemic (2020-2021) in Turkey. In addition, again regarding the work done in collaboration with the center and the community, in the article it has been seen that; (a) the student community, which was established on 06 May 2015, is still the first and only student community in the universities of Turkey, from the date of its establishment until today (2021). (b) within the scope of institutional studies carried out in cooperation with the center and the community ‘(i) conferences and panels (n=18), (ii) applied projects (n=1) and (iii) institutional visits (n=35)' service production (n =54) was made; (c) the above-mentioned series of conferences and the project of publishing these conferences in a book can be considered as an important scientific activity in terms of the field history; (e) Baün-Madmer (2014) and Baün-Mapdat (2015) are the first institutionalization experiences in the field of spiritual counseling and care in Turkish universities.
Spiritual counseling and care Spiritual counseling center Student Community History of science Literature
Bu makalenin amacı, Türk üniversitelerinde manevi danışmanlık ve rehberlik alanındaki ilk kurumsallaşma deneyimleri olarak değerlendirilen Balıkesir Üniversitesi Manevi-Psikolojik Danışmanlık Uygulama ve Araştırma Merkezi (2014-2021) ile Balıkesir Üniversitesi Manevi-Psikolojik Danışma Topluluğunun (2015-2021) alan çalışmalarını betimlemek ve alandaki bu iki kurumsal deneyimi, Türk manevi danışmanlık ve rehberlik tarihinde ve literatüründe yer almasını sağlamaktır. Kullanılan nitel ve nicel verilerin yukarıda adı geçen iki kurumun çalışmalarıyla sınırlandırıldığı bu araştırmada, metodolojik olarak dokümantasyon teknikleri kullanılmıştır. Öncelikle merkez ve topluluğun tarihçelerinin verildiği makalede, adı geçen kurumların hizmet türlerine göre çalışma bilgilerine de yer verilmiştir. Makalede sonuç olarak; merkezin çalışmalarına (2014-2021) ilişkin (a) 14 Temmuz 2014 tarihinde kurulan merkezin kurulduğu tarihten bugüne (2021) kadar Türkiye’de halen ilk ve tek alan araştırma ve uygulama merkezi olduğu; (b) merkezin kurumsal çalışmaları kapsamında ‘(i) çalıştaylar & forumlar (n=12), (ii) çalışma raporları (n=3), (iii) uzmanlık eğitimleri (n=8), (iv) manevi danışmanlık görüşmeleri (n=129), (v) konferanslar (n=18), (vi) paneller (n=7), (vii) seminerler (n=4), (viii) webinarlar (n=14), (ix) projeler (n=4) ve (x) diğer çalışmalar (n=10)’ türlerinde hizmet üretimi (n= 209) yapıldığı; (c) Türkiye’deki covid pandemi sürecinde (2020-2021) merkezin hizmetlerinin webinar biçiminde çevrim içi olarak devam ettiği saptanmıştır. Ayrıca makalede, yine merkez ile topluluğun işbirliğiyle yaptığı çalışmalarına (2014-2021) ilişkin olarak (a) öncelikle 06 Mayıs 2015 tarihinde kurulan öğrenci topluluğunun, kurulduğu tarihten bugüne (2021) kadar Türkiye’deki üniversitelerde halen ilk ve tek alan öğrenci topluluğu olduğu; (b) merkez ve topluluk işbirliğiyle yapılan kurumsal çalışmalar kapsamında ‘(i) konferanslar ve paneller (n=18), (ii) uygulamalı projeler (n=1) ve (iii) kurumsal ziyaretler (n=35)’ türlerinde hizmet üretimi (n=54) yapıldığı; (c) yukarıda sözü edilen seri konferanslar ve bu konferansların kitap olarak basım projesinin alan tarihi açısından önemli bir bilimsel aktivite olarak değerlendirilebileceği; (d) Türkiye’deki covid pandemi sürecinde (2020-2021) üniversitelerin yüz-yüze eğitime ara vermesi sebebiyle öğrenci topluluğunun da hizmetlerine ara verdiği; (e) Balıkesir Üniversitesi Manevi-Psikolojik Danışmanlık Uygulama ve Araştırma Merkezi (2014) ile Balıkesir Üniversitesi Manevi-Psikolojik Danışma Topluluğunun (2015), Türk üniversitelerinde manevi danışmanlık ve rehberlik alanındaki ilk kurumsallaşma deneyimleri olduğu görülmüştür.
Manevi danışmanlık ve rehberlik Manevi danışmanlık merkezi Öğrenci topluluğu Bilim tarihi Literatür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 4 |
Türk Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.